دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بررسی شیائومی ۱۲ لایت با کیفیت ساخت فوق العاده و مجهز به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

در جولای ۲۰۲۲ شیائومی محصول جدید خود به اسم شیائومی ۱۲ لایت را به بازار ارائه کرد. برای اطلاع از قابلیت های این اسمارتفون؛ در این مطلب به بررسی شیائومی ۱۲ لایت می پردازیم.

حدودا یک ماه از عرضه گوشی شیائومی ۱۲ لایت می گذرد. این اسمارتفون از قابلیت های جذابی همچون نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می برد. با بررسی شیائومی ۱۲ لایت بیشتر با این اسمارتفون زیبا و جذاب آشنا می شوید.

آشنایی و بررسی شیائومی ۱۲ لایت

شرکت شیائومی یکی از برندهای محبوب و پر طرفداری است که در چند سال اخیر گوشی های جذاب و باکیفیتی را روانه بازار کرده است. یکی از جدیدترین اسمارتفون های این برند، شیائومی ۱۲ لایت می باشد که قابلیت های منحصر به فردی را در اختیار کاربران می گذارد.

از شیائومی ۱۲ لایت در ۹ جولای ۲۰۲۲ رونمایی شد و در ۱۱ جولای به بازار عرضه شد. این گوشی که به تازگی ارائه شده است موفق شده رضایت اغلب کاربران را جلب نماید. یکی از مهمترین ویژگی های این محصول، طراحی زیبا و وزن سبک آن است که استفاده از دستگاه را برای همه افراد راحت نموده است.

همچنین عملکرد فوق العاده گوشی این امکان را می دهد که از آن بهترین استفاده و نهایت لذت را ببرید. دیگر ویژگی های منحصر به فرد شیائومی ۱۲ لایت، دوربین های باکیفیت و دوام بالای باتری آن می باشد. پیش از پرداختن به بررسی این اسمارتفون جالب است بدانید که یکی از چالش های مهمی که بعد از رونمایی شیائومی ۱۲ لایت ایجاد شد، بین طرفداران این برند با آیفون بود.

  •  آرون گروپس

برای کسب اطلاع بیشتر در این باره با کلیک روی مقاله آیفون اس ای ۲۰۲۲ می توانید به مقایسه این دو پرچمدار اقتصادی بپردازید. به این ترتیب با خرید گوشی شیائومی ۱۲ لایت می توانید از طراحی راحت و سبک آن کاملا لذت ببرید. در ضمن دوربین ها و باتری نیز شما را شگفت زده می کند.

همه این قابلیت ها در کنار هم سبب شده شیائومی ۱۲ لایت یکی از بهترین محصولات این برند باشد. در ادامه برای درک بهتر این موضوع به بررسی شیائومی ۱۲ لایت می پردازیم.

طراحی و کیفیت ساخت فوق العاده

همانطور که در ابتدای بررسی شیائومی ۱۲ لایت اشاره شد این اسمارتفون طراحی و ساخت فوق العاده جذابی داشته و این موضوع استفاده را برای کاربران بسیار آسان نموده است. همچنین می توانید شیائومی ۱۲ لایت را با رنگ های مشکی، فیروزه ای روشن و صورتی روشن خریداری نمایید. به این ترتیب این اسمارتفون برای همه سلیقه ها مناسب است.

قابل ذکر است این گوشی ضد آب نبوده و هنگام تماس با آب، مراقبت آن باشید. بررسی ها نشان می دهد شیائومی ۱۲ لایت از طراحی مشابه بدنه گوشی های آیفون بهره می برد که توانسته نظر کاربران فراوانی را به خود جلب نماید. با این که گروهی از کاربران به این موضوع انتقاداتی دارند ولی به نظر می رسد شیائومی از راهی که بتواند قصد جلب نظر خریداران را دارد.

در قسمت جلوی گوشی نمایشگر بزرگی با حاشیه کم دیده می شود که در بخش مرکزی و بالای آن یک حفره میزبان دوربین سلفی است. نمایشگر گوشی خمیده بوده و زیر آن سنسور اثر انگشت حضور دارد. این سنسور قدرت بالایی در شناسایی اثر انگشت از خود نشان می دهد.

در ضمن با توجه به این که حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر قرار دارد، قفل گشایی به راحتی صورت می گیرد. برای استفاده بهتر از این ویژگی بهتر است دو یا سه انگشت خود را برای سنسور تنظیم نمایید.

ضمنا شیائومی ۱۲ لایت از بلوتوث ۵.۲ ، مادون قرمز، جی پی اس و NFC پشتیبانی دارد. در بخش عقب دستگاه نیز بدنه ای صاف از جنس پلاستیک با کیفیت مشاهده می شود که در سمت چپ و بالا ماژول دوربین به شکل مستطیل و به صورت عمودی تعبیه شده است.

داخل این ماژول یک سنسور بزرگ در قسمت بالا حضور دارد و در قسمت پایین فضا تقسیم شده و دو سنسور دوربین به طور عمودی حضور دارند و در سمت راست نیز فلش ال ای دی قرار دارد. شیائومی ۱۲ لایت با وزن ۱۷۳ گرم، به راحتی قابل حمل بوده و می توان آن را خیلی آسان در یک دست گرفته و از گوشی استفاده کرد.

ابعاد گوشی نیز ۷.۳*۷۴*۱۵۹ میلی متر می باشد و به خوبی در یک دست جا می گیرد. در بررسی شیائومی ۱۲ لایت از لحاظ طراحی و ساخت مشخص می شود که این گوشی نسبت به خیلی از گوشی های حجیم با وزن بیش از ۲۰۰ گرم، مناسب تر می باشد.

شایان ذکر است در سمت راست گوشی شاهد حضور کلیدهای پاور و ولوم می باشیم. در سمت چپ نیز قسمت پایین نشان شیائومی به طور عمودی طراحی شده که اصالت محصول را نمایان می کند. فریم و بدنه دستگاه از پلاستیک باکیفیت هستند و راحتی شیائومی ۱۲ لایت در دستان کاربر شگفت انگیز خواهد بود.

نمایشگر ۱۲۰ هرتزی

در بررسی ها مشخص شد شیائومی ۱۲ لایت به نمایشگر ۶.۵۵ اینچی آمولد مجهز است و می تواند کیفیت بالای فول اچ دی پلاس را در اختیار قرار دهد. در ضمن این نمایشگر از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و قابلیت های دالبی ویژن و اچ دی آر پلاس پشتیبانی می کند.

نمایشگر شیائومی ۱۲ لایت ۸۸.۲ درصد نمای جلوی گوشی را به خود اختصاص داده و تراکم پیکسلی ۴۰۲ پیکسل در اینچ را ارائه می دهد. به کمک این نمایشگر جذاب می توانید رنگ های متنوعی را با وضوح بالا دریافت نمایید. علاوه بر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی شما می توانید با انتخاب نرخ ۶۰ هرتزی عمر باتری گوشی را افزایش دهید.

البته نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده از گوشی را روان تر می کند. به طور کلی کیفیت نمایشگر شیائومی ۱۲ لایت نیز فوق العاده بوده و به لطف پشتیبانی از ۶۸ میلیارد رنگ می توان گفت وضعیت آن در زمینه نمایش رنگ تصاویر و ارتقای قابل توجه کیفیت فایل های ویدیویی منحصر به فرد است.

به یاد داشته باشد که استفاده از بیشترین سطح روشنایی نیز در دراز مدت سبب کاهش چشمگیر شارژ دستگاه می شود. می توانید با تعیین روشنایی خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی، وضعیت را بهتر از قبل نمایید. البته نمایشگر شیائومی ۱۲ لایت روشن ترین نمایشگر نیست. و دارای حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیت بوده و در مواقع ضروری برای کنترل نور خورشید نسبتا مناسب می باشد.

با این میزان روشنایی در مواقعی که در منزل هستید یا حتی در روزهای ابری با هیچ مشکلی برای مشاهده محتوا نمایشگر روبرو نمی شوید.

یکی از مشخصات فنی شیائومی ۱۲ لایت  برای گیمرها که در بررسی ها متوجه آن شدیم نرخ نمونه برداری لمسی ۲۴۰ هرتزی نمایشگر است که به کار این امکان را می دهد در کمترین زمان، سریعترین عملکرد را داشته باشد. این ویژگی برای گیمرها اهمیت زیادی دارد و می تواند موجب بهبود بازی ها شود.

سخت افزار و نرم افزار

در این بخش ابتدا به بررسی سخت افزاری شیائومی ۱۲ لایت می پردازیم. این گوشی به تراشه پر قدرت اسنپدراگون ۷۷۸ گیگابایت SoC مجهز است و این می تواند به افزایش عملکرد گوشی کمک شایانی نماید. جالب است بدانید نسل قبلی این اسمارتفون یعنی شیائومی ۱۱ لایت نیز از این تراشه بهره برده است و این موضوع اندکی جای تعجب دارد.

ولی با نگاهی واقع بینانه می توان گفت شیائومی ۱۲ لایت برای استفاده روزمره اغلب افراد کاملا مناسب به نظر می رسد. با این اسمارتفون می توانید برنامه های مختلفی را اجرا کرده و کارهای مختلفی در نمایشگر انجام دهید. همه این کارها بدون هیچ لگ و تاخیری قابل انجام است.

هنگام استفاده از شیائومی۱۲ لایت متوجه می شوید که انواع اپلیکیشن ها به سرعت راه اندازی می شوند و در اجرای برنامه مشکلی پیش نمی آید. قابل ذکر است برای این اسمارتفون دو حافظه رم ۶/۸ گیگابایت در نظر گرفته شده است. بی شک رم ۸ گیگابایتی می تواند عملکرد فوق العاده ای ارائه دهد ولی اگر می خواهید هزینه کمتری نمایید رم ۶ گیگابایت می تواند پاسخگو باشد.

ناگفته نماند فضای ذخیره سازی شیائومی ۱۲ لایت نیز ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت است. تنها نکته ای که در این باره جای انتقاد دارد عدم پشتیبانی گوشی از کارت حافظه جانبی است و نمی توان حافظه داخلی را افزایش داد. به این ترتیب در انتخاب فضای ذخیره سازی گوشی خود هوشمندانه عمل نمایید.

در ادامه بخش نرم افزاری شیائومی ۱۲ لایت را مورد بررسی قرار می دهیم. سیستم عامل این گوشی بر مبنای اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 در اختیار کاربران قرار می گیرد. می توانید تصاویر پس زمینه و تم های مختلفی را برای برنامه ها از طریق فروشگاه تم شیائومی دریافت نمایید.

در این قسمت، تم های رایگان زیادی وجود دارد که بسته به سلیقه تان می توانید بهترین مورد را انتخاب کرده و ظاهر اسمارتفون تان را عوض کنید. همچنین باید اشاره کرد این گوشی دارای چند برنامه و بازی است که به طور پیش فرض نصب شده و می توانید از اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی برای یادداشت ها و وبگردی بهره بگیرید. البته در صورت عدم تمایل امکان حذف بازی ها وجود دارد.

دوربین با کیفیت

می توان گفت دوربین یکی از نقاط قوت شیائومی ۱۲ لایت محسوب می شود چرا که به کاربر این امکان را می دهد تصاویر باکیفیتی از لحظات خوب زندگی خود به ثبت برساند. این گوشی جذاب به دوربین های سه گانه مجهز است که شامل یک لنز ۱۰۸ مگاپیکسلی با دیافراگم ۱.۸۸، یک لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم ۲.۲ و یک لنز ماکرو ۲ مگا پیکسلی با دیافراگم ۲.۴ می باشد.

اکثر افراد معتقدند مهمترین عامل تعیین کیفیت یک گوشی پرچمدار اقتصادی، دوربین آن است. این موضوع درمورد شیائومی ۱۲ لایت هم صدق نموده و دوربین این گوشی کیفیت تقریبا خوبی ارائه می دهد. با بررسی دوربین شیائومی ۱۲ لایت مشاهده شد که فوکوس این گوشی سریع عمل کرده و به سرعت می تواند سوژه مدنظر را برای عکاس ردیابی کند.

در صورت وجود نور کافی با دوربین های این گوشی تصاویر فوق العاده ای به ثبت می رسد. البته با این دوربین ها در شب و نور کم نیز تصاویر جذابی به ثبت می رسند. برای این کار کافی است از حالت شب دوربین کمک بگیرید. البته در برخی عکس ها شاهد کمی نویز بودیم. با این وجود نرم افزار دوربین همه تلاش خود را به کار می گیرد که  این نویزها تا حد ممکن را کاهش دهد.

به این ترتیب همه عکس هایی که با شیائومی ۱۲ لایت به ثبت می رسانید برای اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی کاملا مناسب بوده ولی اگر می خواهید به کمک این گوشی عکس هایی برای چاپ بگیرید ممکن است کمی نویز مشاهده کنید. قابل ذکر است دوربین این گوشی حالت های مختلفی دارد.

از جمله حالت ماکرو، پرتره، دوربین حرفه ای، حرکت آهسته، پانوراما و … ولی باید دقت کنید که برای استفاده از بعضی حالت ها باید از قبل آن ها را دانلود نمایید. ضمنا با استفاده از دوربین شیائومی ۱۲ لایت می توانید ویدیوهای ۱۰۸۰ پیکسل باکیفیتی نیز ضبط کنید.

ناگفته نماند دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی شیائومی ۱۲ لایت نیز تصاویر جذابی را حتی در نور شب ،به ثبت می رساند و به کمک فیلترهای جالبی که در آن گنجانده شده می توان تصاویر را زیباتر نمود. به کمک قابلیت های دوربین سلفی می توان پوست را صاف کرده و سایر ویژگی های زیبایی را به تصویر اضافه کرد. ضمنا تصاویر به سرعت و با دقت بالایی گرفته می شوند.

در مجموع اگرچه دوربین این گوشی بهترین گزینه موجود در بازار نیست ولی برای استفاده روزمره کاملا گزینه مناسبی خواهد بود.

باتری با دوام

برای شیائومی ۱۲ لایت باتری با ظرفیت ۴۳۰۰ میلی آمپر بر ساعت در نظر گرفته شده که تا ساعت ها استفاده از آن به شارژ مجدد گوشی نیازی پیدا نمی کنید. همچنین عمر باتری فوق العاده خوب بوده و برای تماشای فیلم و سریال، ویدیوها، وب گردی دراز مدت و … عملکرد کاملا مناسبی دارد.

حتی اکثر کاربران معتقدند با یک بار شارژ باتری، می توان تا دو روز از گوشی استفاده روزانه و نه سنگین داشت. به کمک شارژر ۶۷ واتی سریع این گوشی می توان در مدت خیلی کمی باتری را شارژ کرد. در مدت ۴۱ دقیقه شارژ باتری از صفر به صد می رسد. از این رو اگر می خواهید تا ساعت ها از گوشی تان استفاده کنید و در تایم کمی دستگاه شارژ شود شیائومی ۱۲ لایت انتخاب مناسبی است.

ناگفته نماند این اسمارتفون فاقد قابلیت شارژ وایرلس بوده از این رو برای شارژ دستگاه باید شارژر را به پریز متصل کنید. در بررسی ها مشخص شد باتری می تواند ۱۱ ساعت و ۳ دقیقه دوام بیاورد که نشان از ظرفیت عالی باتری دارد.

جمع بندی

گوشی شیائومی ۱۲ لایت با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و حافظه رم ۶/۸ گیگابایت این امکان را می دهد، بهترین عملکرد را از گوشی داشته باشید. همچنین دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی آن تصاویر باکیفیتی را به ثبت می رساند. و باتری آن دوام خوبی دارد. به این ترتیب با این قابلیت ها می توانید این گوشی را در لیست انتخاب های جذاب خود قرار دهید.

همچنین در صورت تمایل برای آشنایی با دیگر گوشی های برند شیائومی همچون شیائومی ۱۲ و شیائومی ۱۲ ایکس روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *