دسته ها
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

ساخت تل ژله ای زیبا با روش آسان

  • منصوره رمضان زاده
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
  • ۰

تل ژله ای یکی دیگر از انواع تل سر می باشد که به دلیل سبکی که داشته بسیار زیبا و جذاب بوده و خانم ها می توانند برای داشتن ظاهری شیک در مراسم و مهمانی ها از آن استفاده نمایند. ساخت تل ژله ای بسیار ساده و راحت بوده که در صورت تمایل می توانید هر مدلی از آن را که دوست دارید به سادگی در منزل درست کنید.

یکی از اکسسوری های زیبا و کاربردی که در سبک ها و مدل های متنوعی وجود دارد تل بوده و هر فردی طبق سلیقه ای که دارد مدل خاصی از آن را می پسندد که البته در صورت تمایل خانم های هنرمند می توانند با در دسترس داشتن چند ابزار ساده هر مدل تلی که دوست دارند را با تزیین منحصر به فردی برای خود در منزل بسازند و مورد استفاده قرار دهند. در همین راستا سعی داریم در این مطلب برای یادگیری شما عزیزان نحوه ساخت تل ژله ای را به روشی راحت آموزش دهیم.

طریقه درست کردن تل مو ژله ای

نحوه ساخت تل ژله ای

تل و تاج سر های ژله ای به دلیل حالت انعطاف پذیری که دارند می توانند در سبک های متنوع و زیبایی بر روی موها قرار گرفته شوند و با استفاده از آن ها می توان استایلی جذاب داشت. طریقه ساخت تل ژله ای ساده و بدون دردسر بوده و فقط کافی است با فراهم کردن چند وسیله ساده و مورد نیاز مدل دلخواهی از آن را طبق سلیقه خود بسازید و از هنر دست خود لذت ببرید.

به طور کلی خانم ها برای حضور در مجالس و مهمانی های مختلف از اکسسوری های جذاب و خاصی برای داشتن یک استایل بی نظیر استفاده می کنند که امکان دارد یکی از آن ها تل مو باشد. بنابراین اگر شما همواره به دنبال سبک های متفاوت و منحصر به فرد اکسسوری هستید و دوست دارید طبق سلیقه و هنری که دارید مدل تک و خاصی از آن را بسازید و از آن استفاده نمایید می توانید از روش های ساده ای که در این زمینه وجود دارد کمک بگیرید و اکسسوری دلخواه خود را با صرف هزینه کمی در زیباترین شکل ممکن درست کنید. در ادامه دو روش ساده و راحت برای ساختن تل مو را به صورت مرحله به مرحله شرح داده ایم.

طریقه درست کردن تاج ژله ای

لوازم مورد احتیاج

  • تل فلزی یک عدد
  • چسب
  • نگین اتریشی شماره ۱۴

آموزش درست کردن تل مو ژله ای

مراحل انجام کار

در ابتدا برای ساختن شکوفه های تزیینی باید نگین ها را به صورت تصویر ارائه شده کنار هم بچینید.

آموزش ساخت تل ژله ای

  •  آرون گروپس

باید دقت نمایید به گونه ای نگین ها را بچینید که قسمت پشت آن به طرف بالا قرار بگیرد.

روش ساخت تاج ژله ای

در صورتی که خمیر لازم برای این کار را در دسترس ندارید یا به هر علتی قادر به تهیه کردن آن نبودید می توانید بدین گونه عمل نمایید که ابتدا بر روی سطحی صاف همچون شیشه، تخته یا چوب یا هر چیز صاف دیگری که در اختیار دارید چسب کاری را آغاز نمایید. استفاده از چسب پنج سانتی برای این کار مناسب می باشد.

نحوه ساخت تل ژله ای

چسب را از طرفی که خاصیت چسبندگی آن به طرف بالا باشد بر روی چوب قرار دهید. سپس قسمت انتها و ابتدای کار را با استفاده از چسب دیگری بر روی چوب محکم نمایید. اکنون سطحی در اختیار دارید که می توانید از آن به عنوان خمیر برای کارهای مسطح خود بهره ببرید.

مراحل درست کردن تل ژله ای

در گام بعدی نگین ها را به همان شکل که گفته شد چیده و چسب بزنید. سپس با استفاده از متر دور تا دور تل را اندازه گیری نمایید. قسمت مرکز کار را تعیین نموده و چسب بزنید و بعد شکوفه ها را بچسبانید.

نحوه ساخت تاج سر ژله ای

شکوفه بعدی را به گونه ای قرار دهید که درون شکوفه قبلی قرار گرفته شود و هیچ گونه فاصله ای بین آن ها نیفتد. به همین شکل تا پایان کار ادامه بدهید.

نحوه درست کردن تل مو ژله ای

هر دو سمت تل را به همین شکل شکوفه بگذارید، تعداد شکوفه ها بایستی حالت فرد داشته باشد و طول آن بستگی به سلیقه شما دارد. در اینجا تل شما آماده شده است و می توانید از آن استفاده نمایید.

آموزش ساخت تل ژله ای

روش دوم درست کردن تل مو ژله ای

برای درست کردن این مدل تل از شکوفه ها و گل های کریستالی که نحوه آماده سازی آن در مدل اول ذکر شد می توانید استفاده نمایید.

طریقه ساخت تاج ژله ای

برای قسمت مرکز کار از نیم مروارید یا لپه ای بکار ببرید و بعد لپه ای را درون خمیر فرو کرده و دور تا دور آن را نگین قرار دهید و دقیقا به همان شکلی که در مدل اول درست کردن تل ژله ای گفته شد جزئیات و تزیینات این تل را انجام دهید.

روش درست کردن تل ژله ای

در صورتی که خمیر سیلیکون در دسترس ندارید می توانید خمیر بازی را سلفون کشیده و از آن برای این کار استفاده نمایید.

طریقه درست کردن تل مو ژله ای

در مطلب ارائه شده با نحوه ساخت تل ژله ای به دو روش مختلف آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت استفاده را از آن برده باشید و همچنین بتوانید مطابق با توضیحات بیان شده تل مویی زیبا برای خود در منزل بسازید و مورد استفاده قرار دهید. ضمن اینکه شما برای ساخت تل نمدی و ساخت تاج با فوم می توانید از این لینک ها بازدید نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *