دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه لواشک انگور خوش طعم و لذیذ

  • سمیه نیک فرجام
  • ۵ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

لواشک انگور یکی از تنقلات محبوبی است که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. طرز تهیه این لواشک بسیار ساده و می توانید با ترکیب آلو نیز آن را تهیه کنید.

لواشک یکی از مهم ترین تنقلاتی است که می توانید، دارای خواص زیادی برای بدن نیز باشد. به ویژه زمانی که یک لواشک خانگی و با کیفیت دارید. لواشک انگور یکی از ترشیجات خوشمزه و عالی است که در این بخش طرز تهیه لواشک انگور را ذکر کرده ایم.

طرز تهیه لواشک انگور

تهیه لواشک در خانه یکی از راحت ترین کارهایی است که می توانید در این فصل انجام دهید. در فصل بهار تهیه انواع لواشک بسیار راحت بوده و شما می توانید علاوه بر تهیه لواشک انگور می توانید اقدام به تهیه لواشک تمشک و لواشک کیوی این تنقلات خوشمزه نمایید.

مواد لازم

  • انگور: ۲۵۰ گرم
  • آلو قرمز( اختیاری): نیم کیلو
  • آب: یک لیوان سرخالی
  • هلو (اختیاری): ۲۵۰ گرم

نحوه تهیه لواشک انگور

طرز تهیه لواشک انگور دلپذیر

آماده کردن این لواشک خانگی کار بسیار ساده ای است و شما می توانید به راحتی این غذای خوشمزه را آماده کنید. برای این کار باید، ابتدا انگورها را به خوبی شسته و دانه کنید. دم و چوب انگورها را به خوبی جدا کرده تا یک انگور تمیز و بدون آشغال داشته باشید.

میوه های دیگر همچون هلو و آلو قرمز را نیز شسته و به خوبی تمیز کنید. حالا می توانید، همه مواد و میوه ها را درون قابلمه مورد نظرتان بریزید و یک لیوان آب سرخالی روی موادتان ریخته در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار دهید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بعد از جوش آمدن مواد زیر آن را کم کرده و زمان دهید تا با حرارت ملایم پخته شود. در این مدت باید مواد را به خوبی هم بزنید تا مواد ته نگیرد. بعد از آنکه میوه ها به خوبی له شد و آب آن جمع شد، در این زمان می توانید زیر شعله را خاموش کنید. بعد از اینکه مواد به خوبی خنک شد، نوبت به صاف کردن آن می رسد.

در این مرحله از طرز تهیه لواشک انگور برای صاف کردن موادتان باید از صافی استفاده کنید. مقداری از مواد را در صافی ریخته و به خوبی فشار دهید تا آب میوه ها از صافی خارج شود. با این کار هسته ها و پوسته اضافی را از میوه ها جدا می کنید. در زمان صاف کردن مواد ممکن است مواد از صافی رد شود در این صورت مایع شل بوده و باید، مجدد روی حرارت گذاشته تا به غلظت برسد.

در این زمان باید یک سینی آماده کنید. کف سینی را یک سلفون کشیده و مایع ها را درون سینی ریخته با استفاده از قاشق سطح مایع لواشک را صاف کنید. قطر این لواشک بستگی به شما دارد. در صورتی که می خواهید، لواشک سریع تر آماده شود، باید لایه نازک تر از مواد را در سینی بریزید.

مواد لواشک انگور

لواشک باید حداقل به مدت ۱ روز در برابر نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. بعد از خشک شدن لواشک ها می توانید، برش های دلخواه بزنید و نوش جان کنید. این لواشک خانگی خواص زیادی دارد و برای درمان مشکلات انگل در کودکان بسیار مناسب می باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *