دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه لواشک کیوی خانگی بسیار خوشمزه و چند نکته ساده برای طعم بهتر این لواشک

  • زهرا خانزاده
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
  • ۰

لواشک کیوی از جمله خوراکی های ترش مزه می باشد، که در این مطلب تصمیم داریم، طرز تهیه لواشک کیوی را با ۲ روش برای علاقمندان به این خوراکی ارائه نماییم.

لواشک از خشک کردن پوره انواع میوه ها همچون سیب، آلو، هلو، انار و … بدست می آید. که به راحتی می توان آن را در منزل تهیه نمود. یکی از این انواع لواشک، لواشک کیوی است. برای آشنایی با آموزش طرز تهیه لواشک کیوی با ۲ روش خواهشمندیم تا پایان با ما همراه باشید.

ما در آموزش های قبلی شما را با طرز تهیه لواشک هو، لواشک انار، لواشک سیب و… آشنا کردیم که برای آشنایی با روش ساخت می توانید بر روی مطلب مورد نظر کلیک نمایید.

تهیه لواشک کیوی

برای تهیه لواشک کیوی به چه چیزهایی نیاز داریم؟

مواد لازم برای تهیه لواشک کیوی؛ تنها به مقداری میوه کیوی نیاز دارید. البته پس از خشک شدن لواشک کیوی ممکن است، رنگ لواشک برای شما جذاب نباشد، در این صورت برای خوش رنگ شدن این لواشک، باید از مقداری رنگ سبز خوراکی استفاده کنید.

طرز تهیه لواشک کیوی

در ابتدا، کیوی ها را خوب بشویید و بعد از گرفتن پوست، آن ها را خرد کنید و یا به ۲ قسمت تقسیم کنید. در صورت تمایل، شما می توانید دانه های سیاه داخل کیوی را خارج کنید.

حال کیوی های خرد شده را داخل یک قابلمه بریزید و آن را بر روی حرارت قرار دهید. پس از مدتی کیوی به خودی خود آب می اندازد، پس به آن زمان دهید تا بپزد. بنابراین نیازی نیست تا همچون لواشک سیب و … از آب برای پخت و نرم شدن میوه استفاده کنید. پس از نرم شدن کامل کیوی و تبخیر آب آن، قابلمه را از روی حرارت بردارید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مراحل تهیه لواشک کیوی

در مرحله بعدی طرز تهیه لواشک کیوی با استفاده از گوشت کوب و یا پشت قاشق، کیوی های پخته را کاملا له کنید.

البته شما می توانید، به جای پختن و له کردن کیوی، از روش دیگری، پوره کیوی را تهیه کنید. برای این کار، باید کیوی های خرده شده را درون دستگاه مخلوط کن بریزید، تا به شکل پوره در بیاید.

در ادامه طریقه درست کردن لواشک کیوی باید داخل یک سینی را با سلفون و یا نایلون بپوشانید. سپس مایه لواشک یا پوره کیوی را داخل سینی به صورت یکدست پهن نمایید.

نحوه تهیه لواشک کیوی

در مرحله آخر، همچون روش سنتی تهیه لواشک، سینی را در فضای آزاد و در معرض تابش نور خورشید قرار دهید، تا لواشک کاملا خشک شود. البته می توانید به جای استفاده از این روش سینی را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است، بگذارید(البته چند ثانیه پیش از قرار دادن سینی درون فر باید آن را خاموش کنید)، که برای خشک شدن کامل لواشک می توانید، چند مرتبه این عمل را تکرار کنید. همچنین برای خشک شدن لواشک می توانید، سینی را بر روی بخاری قرار دهید، تا با حرارت ملایم به مرور خشک شود. بعد از آن می توانید به صورت دلخواه به قطعات کوچک تر برش بزنید.

طرز تهیه لواشک کیوی

مواد لازم

  • میوه کیوی: ۲ کیلوگرم
  • شکر: به مقدار نیاز

آموزش دوم تهیه لواشک کیوی

در ابتدا میوه های کیوی را خوب بشویید و پوست بگیرید. سپس به شکل ریز خرد نمایید. بعد تکه های میوه را درون یک ظرف مناسب بریزید.

ظرف را بر روی حرارت بگذارید تا با حرارت ملایم بپزد و کیوی ها آب بیندازد، سپس کم کم نرم گردد و با همان آب کم پخته شود.

برای ملس شدن این لواشک؛ در زمان پخت می توانید به مقدار دلخواه به آن شکر بیفزایید تا مزه لواشک ملس شود(اگر تمایل به لواشک کیوی ترش مزه دارید شما می توانید شکر را کاملا حذف کنید).

پس از پخت، کیوی ها را با گوشت کوب له و نرم نمایید. بعد درون یک سینی مناسب نایلون قرار دهید و روی آن کیوی های له شده را بریزید. پوره به دست آمده را به شکل یک دست پهن نمایید.

برای خشک شدن لواشک علاوه بر دستور تهیه بالا می توانید سینی را داخل میوه خشک کن، فر و یا روی رادیاتور و شوفاژ بگذارید.

توجه داشته باشید برای خشک کردن با فر باید ابتدا فر را روشن کنید. پس از گرم شدن، فر را خاموش نمایید و سینی فر را درون آن بگذارید. این عمل را چندین بار انجام دهید تا در اثر گرمای غیر مستقیم فر، لواشک خشک گردد و مانع از سوختن آن شود.

پس از خشک شدن کامل لواشک می توانید آن را به اندازه های کوچک و دلخواه ببرید و مورد مصرف قرار دهید.

آموزش دوم تهیه لواشک کیوی

ضمن سپاس از همراهی تان با این بخش، حال که با طرز تهیه لواشک کیوی آشنا شدید، پیشنهاد می کنیم، این لواشک ترش مزه را در منزل تهیه نمایید و از خوردن آن لذت ببرید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *