دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پرورش گیاه ساکسی فراگا و شناخت مشکلات این گیاه چینی

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

برای پرورش گیاه ساکسی فراگا باید شرایط خاصی را فراهم کنید. اگر بتوانید این کار را انجام دهید در کم ترین زمان ممکن می توانید این گیاه را در خانه پرورش داده و از زیبایی آنم لذت ببرید.

پرورش گیاه ساکسی فراگا به راحتی امکان پذیر می باشد و شما می توانید به راحتی در خانه این گیاه را پرورش بدهید. این گیاه یکی از گیاهان چینی می باشد و دارای نام علمی Saxifragaceae  می باشد. این گیاه دارای شاخه های رونده مانند توت فرنگی می باشد و می تواند در خاک ریشه بدواند. در ادامه شما را بیش تر با این گیاه و نیاز آن آشنا می کنیم.

نیاز های گیاه ساکسی فراگا

پرورش گیاه ساکسی فراگا

این گیاه دارای برگ های گرد و کرکدار می باشد و گلبرگ های سفید دارد. ساکسی فراگا یکی از گیاهانی می باشد که نسبت به دمای سرد بسیار مقاوم می باشد و شما می توانید این گیاه را به صورت گروهی و یا سبد های آویزان بکارید. این گیاه نباید نور مستقیم خورشید را دریافت کند بلکه باید در نور غیر مستقیم قرار بگیرد و به عبارت دیگر نیم سایه را دوست دارد. میزان دمایی که این گیاه در تابستان و زمستان نیاز دارد بین ۸ الی ۱۵ درجه سانتی گراد می باشد و باید سعی کنید برای این که گیاه شما رشد خوبی داشته باشد آب مناسب به او برسانید. نیاز های این گیاه با گیاهان دیگر متفاوت می باشد که در ادامه همه آن ها را برایتان بررسی می کنیم.

نیاز های ساکسی فراگا

برای پرورش گیاه ساکسی فراگا باید بتوانید نیازها او را به خوبی برآورده کنید در غیر این صورت ممکن است مشکلات بسیاری برای این گیاه ایجاد شود و یا گیاه شما کاملا خشک گردد. در ادامه تمامی نیازهایی که این گیاه برای رشد خوب دارد را برایتان بررسی می کنیم.

آبیاری

آبیاری در گیاهان متفاوت فرق می کند و شما نمی توانید با یک برنامه یکسان به این گیاهان آب دهید. جالب است بدانید که آبیاری این گیاه در تابستان و زمستان نیز متفاوت می باشد و برای این که گیاه شما خشک نشود و بتوانید آن را نگهداری کنید نیاز است تا در تابستان هر روز در میان به این گیاه آب بدهید در صورتی که در زمستان هفته ای یک بار کافی است.

دما

بهترین دمایی که می توانید برای این گیاهان در نظر بگیرید بین ۸ الی ۱۵ درجه سانتی گراد می باشد و اگر این دما ها کم و زیاد شود ممکن است گیاه مقاومت خود را از دست داده و خشک شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

آبیاری ساکسی فراگا

غبار پاشی

برای این گیاه غبار پاشی منظم لازم نمی باشد با این حال اگر فکر می کنید که گیاه شما شادابی اول را ندارد می توانید به صورت هفتگی این کار را انجام دهید.

خاک مورد نیاز

برای این که این گیاه بتواند به خوبی رشد کند نیاز است تا خاک مناسبی داشته باشد. خاک مناسب ساکسی فراگا خاک کمپوست و یا گلدان است. این خاک را می توانید از گلخانه ها تهیه کنید زیرا این خاک ها دارای زهکشی مناسبی اند و برای رشد این گیاه بسیار مفید خواهند بود.

کود دهی

زمان کود دهی این گیاه با سایر گیاهان فرق می کند. در واقع کود های این گیاهان را باید متناسب با آن ها در زمان های معینی داده شود در غیر این صورت ممکن است گیاه شما از بین برود. کود دهی باید سه گرم در هر یک لیتر باشد و بهتر است این کار را از فروردین تا مهر انجام دهید. نهر دو هفته یک بار فرصت مناسبی برای کود دادن به گیاهان زینتی می باشد.

کود دهی ساکسی فراگا

مشکلات گیاه ساکسی فراگا

برای پرورش گیاه ساکسی فراگا نیاز است تا از مشکلاتی که برایش ایجاد می شود آگاهی داشته باشید و دلیل این مشکلات را بدانید.

  • ریختن برگ های این گیاه می تواند در اثر آبیاری بیش از حد باشد بنابراین اگر برگ های این گیاه می ریزد بهتر است فواصل بین آبدهی را بیشتر کنید.
  • اگر روی برگ ها لکه های خاکستری رنگ را مشاهده می کنید بدین معنا می باشد که رطوبت بسیار زیادی در گلدان وجود دارد.
  • اگر برگ های جدیدی ایجاد نمی شود به این دلیل است که تغذیه گیاه شما خوب نمی باشد و باید برای آن فکری بکنید.
  • خشک شدن برگ ها و ناهموار شدنشان نشان می دهد که سن گیاه شما در حال بالا رفتن می باشد و نمی توانید در مورد این مشکل کار خاصی را انجام دهید.
  • اگر گیاه شما دارای ساقه های منحرف اند و گیاه خود را به یک سمتی انداخته است یعنی نور و گرمای زیادی به گیاه رسیده است و بهتر است جای گیاه را عوض کنید.
  • موادی که برای براق شدن برگ های این گیاه استفاده می شود می تواند آسیب های زیادی به آن وارد کند. این آسیب ها می تواند از ایجاد شدن لکه های سوختگی باشد.
  • اگر رنگ برگ های این گیاه پریده باشد یعنی نور کافی به آن نمی رسد و باید جایی دیگر را برای این گیاه در نظر بگیرید.

پرورش گیاه ساکسی فراگا

تکثیر گیاه

برای تکثیر این گیاه می توانید از روش های زیادی استفاده کنید. اولین روشی که می توانید از آن کمک بگیرید خوابانیدن می باشد و شما باید شاخه ای را در گلدان های مجاور بخوابانید و بعد از این که ریشه دار شد آن را از گلدان مادر جدا کنید. روش دیگر که در تابستان می توانید از آن کمک بگیرید قلمه زنی است و آخرین روش تقسیم بوته می باشد در حالی که این کار باید در بهار و یا پاییز انجام شود.

عوض کردن گلدان ها

زمانی که می خواهید این گیاه را بخرید بهتر است یکی که ریشه های زیادی دارد را انتخاب نمایید.تعویض کردن گلدان ساکسی فراگا باید سالانه باشد زیرا رشد ریشه های این گیاه بسیار زیاد می باشد و باید سالانه گلدان های جدید برای آن ها تعبیه شود. بهترین زمان برای تعویض کردن گلدان ها زمانی می باشد که ریشه ها از انتهای گلدان ها بیرون زده باشد.

عوض کردن گلدان های ساکسی فراگا

تمیز کردن برگ های این گیاه باید به صورت منظم انجام شود. بهترین روشی که می توانید برای تمیز کردن این برگ ها از آن استفاده کنید غبار پاشی است. بهتر است برای تمیز کردن گل های خود از مواد شیمیایی و براق کننده استفاده نکنید زیرا این مواد آسیب های جدی به گیاه وارد می کند. د ادامه می توانید پرورش گیاه لیف و پرورش گیاه مینگ آرالیا را مشاهده کنید و اطلاعات کاملی در مورد پرورش گل و گیاه بدست آورید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *