دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

گلچین سخنان زیبای مارتین لوتر کینگ

  • ندا خوشرو
  • ۸ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

مطالعه سخنان افراد مشهور برای برخی از افراد لذت بخش است و اگر شما به خواندن این جملات علاقه مند هستید بهتر است تا پایان این مطلب برای مطالعه سخنان مارتین لوتر کینگ همراه ما باشید.

مارتین لوتر کینگ جونیور در ۱۵ ژانویه سال ۱۹۲۹ متولد شد وی رهبر جنبش حقوق مدنی آمریکایی های آفریقایی تبار بود. مارتین لوتر سخنرانی به نام “من رویایی در سر دارم ” را انجام داد که مخاطبین این سخنرانی حدود ۲۵۰ هزار نفر بودند. مارتین لوتر سرانجام در ۴ آوریل سال ۱۹۶۸ در اثر تیراندازی به قتل رسید. سخنان مارتین لوتر کینگ دارای مضامینی پرمحتوا و مفهومی هستند و امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته اند.

سخنان مارتین لوتر کینگ با مضامین زیبا

مارتین لوتر همه زندگی خود را وقف مبارزه بدون خشونت برای برابری نژادی در ایالت متحده کرد و امروزه نیز بنای یادبود وی در محوطه جنوب غربی پارک ملی واشینگتن نصب شده است. در مطالب قبلی جملات داستایوفسکی و جملات زیبای گوته را مطالعه کردید در ادامه سخنانی از مارتین لوتر کینگ را گردآوری خواهیم کرد.

سخنانی زیبا از مارتین لوتر کینگ

جمله های زیبا از مارتین لوتر کینگ

” تغییر بر روی چرخ های اجتناب ناپذیری صورت نمی گیرد ، بلکه درگیر مبارزه ای مداوم است. بنابراین باید کمر خود را صاف کرد و برای آزادی مان کاری کنیم. هیچ شخصی نمی تواند از شما سواری بگیرد ، مگر اینکه کمرتان خمیده باشد.”

***********

” من یک رویا دارم که روزی در تپه های قرمز جورجیا ، پسران بردگان سابق و پسران مالکان برده دار سابق قادر به نشستن کنار یکدیگر در یک میز باشند.”

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

***********

“درک سطحی از افراد خوب بیشتر از سو تفاهم از افرادی که بیمار هستند ، ناامید کننده است”

جملاتی ناب و زیبا از مارتین لوتر کینگ

سخنان دلنشین از مارتین لوتر

“همه پیشرفت ها متزلزل هستند و راه حل یک مشکل ، مشکل دیگری را پیش می آورد”

***********

“هر چیزی که می بینیم سایه ای از چیزی است که نمی بینیم”

***********

کافی نیست که بگوییم ما نباید جنگ را آغاز کنیم. لازم است که صلح و فداکاری را برای آن دوست داشته باشیم.”

***********

” آیا ما به این بن بست در دنیای مدرن نرسیده ایم که باید دشمنان خود را دوست داشته باشیم؟ واکنش زنجیره ای نفرت و کینه باعث ایجاد نفرت می شود ، جنگ هایی که جنگ های بیشتری را تولید می کنند باید درهم شکسته شوند ، وگرنه ما در پرتگاه نابودی غرق خواهیم شد.”

سخنان مفهومی از مارتین لوتر کینگ

سخنانی ارزنده از مارتین لوتر

” صلح تنها یک هدف دور نیست که ما به دنبال آن هستیم ، بلکه وسیله ای است که از طریق آن به اهدافمان می رسیم.”

***********

“هیچ ناامیدی عمیقی در جایی که عشق عمیقی وجود داشته باشد ، نیست”

***********

” کسی که به صورت منفعلانه شری و پلیدی را قبول کند ، به همان نسبت به ارتکاب آن کمک کرده است. کسی که شر و پلیدی را بدون اعتراض قبول کند ، واقعاً با آن هم کاری می کند.

سخنان ناب از مارتین لوتر کینگ

جملات آموزنده مارتین لوتر کینگ

” علم بررسی می کند؛ مذهب تفسیر می کند. علم به انسان دانشی می دهد که قدرت است؛ مذهب به انسان عقل می دهد که تحت کنترل است “

***********

“ممکن است درست باشد که قانون نمی تواند شخصی را دوست داشته باشد ، اما می تواند او را از اعدام کردن حفظ کند ، و من فکر می کنم این موضوع بسیار مهم تر است”.

جملاتی آموزنده از مارتین لوتر کینگ

در این بخش از سرگرمی مجله آرگا مجموعه ای از جمله های آموزنده مارتین لوتر کینگ را پیش رو داشتید که امیدواریم از مطالعه آن ها نهایت بهره را برده باشید و مورد توجه تان قرار گرفته باشند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *