دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پختن خوشمزه ترین شیرینی لطیفه را در منزلتان تجربه کنید

  • ندا خوشرو
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

شیرینی یکی از انواع خوارکی های خوشمزه است که در بین همه رده های سنی طرفداران زیادی دارد. شیرینی ها با انواع طعم ها و دستور پخت های مختلف موجود هستند. در ادامه شما را با طرز تهیه شیرینی لطیفه خانگی آشنا می سازیم.

پخت شیرینی های متنوع جزء کارهای مورد علاقه بیشتر کدبانوها است و شیرینی ها در انواع طعم های مختلف پخته می شوند که شیرینی لطیفه نیز یکی از انواع شیرینی ها با طعم ایده آل و متفاوت است.برای ساخت شیرینی لطیفه مانند نان خامه ای از خامه فرم گرفته شده می توانید استفاده کنید.

شیرینی لطیفه و شیرینی زبان از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی هستند که شما می توانید این نوع شیرینی ها را در منزل به راحتی تهیه کنید و این نوع شیرینی ها برای پذیرایی از مهمان ها در مجالس می توانند مناسب باشند.

طرز تهیه شیرینی خانگی لطیفه

مواد لازم

شکر : ۸۰ گرم
تخم مرغ : ۳ عدد
آرد : ۷۰ گرم
وانیل: ۱/۲ قاشق چای خوری
اسانس پرتقال و یا هر نوع اسانس دلخواه : ۴ قطره
نشاسته ذرت : ۱ قاشق غذا خوری
بیکینگ پودر : ۱/۴ قاشق چای خوری
خامه فرم گرفته و خلال پسته : به میزان لازم ( برای لایه وسطی شیرینی )

طرز تهیه شیرینی لطیفه

ابتدا فر را بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود. زرده و سفیده تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید.

جدا کردن زرده و سفیده تخم مرغ

سپس سفیده تخم مرغ را با نصف شکر و وانیل مخلوط کنید و با کمک همزن سفیده تخم مرغ را هم بزنید تا به خوبی فرم بگیرد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

هم زدن سفیده تخم مرغ با وانیل و شکر

در این مرحله از طرز تهیه شیرینی لطیفه زرده تخم مرغ را با بقیه شکر و وانیل مخلوط کنید و با کمک همزن مخلوط این مواد را هم بزنید تا زرده به رنگ کرم در آید و کشدار شود می توانید اسانس دلخواهتان را در صورت تمایل در این مرحله به زرده تخم مرغ زده شده اضافه کنید.

اضافه کردن شکر و وانیل به زرده تخم مرغ هم زدن زرده تخم مرغ
آرد و نشاسته ذرت و بیکینگ پودر را به خوبی الک کنید.

الک کردن آرد و بیکینگ پودر

مخلوط الک شده آرد و بیکینگ پودر و نشاسته ذرت را به زرده تخم مرغ اضافه کنید و اگر مایه شیرینی بعد از هم زدن سفت شد مقداری از سفیده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و سپس دوباره مایه شیرینی را هم زنید.

اضافه کردن آرد به مخلوط زرده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ را در این مرحله به مایه شیرینی اضافه کنید و با کمک لیسک و به صورت دورانی ۵ تا ۶ بار مواد مخلوط شده را هم بزنید توجه داشته باشید که نباید مایه شیرینی را زیاد هم بزنید زیرا مایه شل می شود.

اضافه کردن سفیده تخم مرغ به مخلوط زرده هم زدن مایه شیریین با لیسک
در مرحله آخر طرز تهیه شیرینی لطیفه ته قالب مستطیل شکلی را با کاغذ روغنی بپوشانید و مایه شیرینی را در درون قیف با سر بزرگ و یا شکوفه شکل بریزید و سپس با کمک قیف مایه شیرینی را به اندازه گردو در درون قالب فر بریزید.

ریختن مایه شیرینی لطیفه در قالب فر

بعد از اتمام مایه شیرینی قالب فر را در درون فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید بعد از پخت شیرینی ها قالب فر را بیرون آورید تا شیرینی ها سرد شوند. در مرحله آخر دستور پخت شیرینی لطیفه مانند شیرینی ماکارون بین دو شیرینی را با خامه بپوشانید و روی خامه را پودر پسته بریزید.

شیرینی لطیفه خوشمزه

اگر نمی خواهید بین دو نان لطیفه را خامه بگذارید باید بعد از سرد شدن شیرینی آن ها را در درون سینی مناسبی قرار دهید و سپس روی سینی را با کمک پلاستیک بپوشانید تا شیرینی ها خشک نشوند.

طرز تهیه شیرینی لطیفه خوش طعم

 اگر می خواهید شیرینی شکلاتی لطیفه را تهیه کنید می توانید در مواد ساخت شیرینی لطیفه ۲ قاشق از میزان اندازه آرد را کم کنید و ۲ قاشق پودر کاکائو به مایه شیرینی اضافه کنید.

آموزش تهیه شیرینی لطیفه به روش ساده تر

شیرینی لطیفه را می توانید با روش های مختلفی تهیه کنید که در ادامه روش ساده تری را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  • آرد : چهار قاشق سوپ خوری
  • شکر : چهار قاشق سوپ خوری
  • تخم مرغ : چهار عدد
  • وانیل : یک چهارم قاشق چای خوری
  • خامه زده شده : به مقدار لازم

آموزش تهیه شیرینی لطیفه

نحوه تهیه :

در روش تهیه شیرینی لطیفه ابتدا زرد و سفید تخم مرغ به صورت جداگانه داخل ظرف بریزید سپس سفید را به خوبی هم زده تا پف کرده و فرم بگیرید حالا زرده را همراه با وانیل و شکر هم بزنید تا حالت کش دار شود.

حالا سفید و زرده تخم مرغ را با هم ترکیب نمایید و به آن آرد الک شده بیافزایید سپس به خوبی مواد را با هم مخلوط نمایید، با یک کاغذ روغنی سینی فر را پوشانده و خمیر به دست آمده را داخل قیف بریزید و با ماسور ساده آن را با فاصله سه سانتی متری از هم بر روی سینی بریزید.

در مرحله آخر سینی را داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد که از قبل گرم شده است قرار دهید تا طلایی رنگ شود و اجازه دهید خنک شود سپس بر روی آن ها خامه ریخته و روی هر کدام یک عدد شیرینی قرار دهید و داخل ظرف مورد نظر بچینید و با پودر قند تزیین نمایید، نوش جان.

نکات تکمیلی :

۱. کاسه ای که سفید تخم مرغ را داخل آن هم می زنید باید کاملا خشک و تمیز باشد و همچنین پرهای همزن نیز نباید چرب و خیس باشد.

۲. به منظور از بین نرفتن پف سفیده تخم مرغ باید مواد را خیلی سریع هم بزنید.

۳. در زمان پخت شیرینی از باز و بسته کردن در فر خودداری نمایید.

۴. مقدار مواد گفته شده برای چهار نفر مناسب است

۵. زمان آماده سازی مواد اولیه تقریبا نیم ساعت و زمان پخت و انتظار آن حدوداً ده دقیقه می باشد.

نحوه پخت شیرینی لطیفه

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، امیدواریم از آشپزی این بخش نمهایت لذت را برده باشید و بتوانید این شیرینی بسیار خوشمزه و پرطرفدار را در منزل تهیه و نوش جان کنید، در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت انواع شیرینی کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *