دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پخت شیرینی محبوب نان خامه ای را در آشپزخانه تان تجربه کنید.

  • ندا خوشرو
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۴
  • ۰

در این بخش از آشپزی شما را با طرز تهیه نان خامه ای که یکی از شیرینی های تر بسیار خوشمزه و محبوب ایرانی است آشنا می کنیم که امیدواریم با رعایت نکات طلایی گفته شده در طبخ این شیرینی بتوانید نان خامه ای خوش طعم و ایده آل خود را طبخ کنید.

نان خامه ای یا شیرینی نارجکی یکی از انواع شیرینی های خامه ای پرطرفدار است که طرز تهیه آن در منزل به راحتی امکان پذیر است در این مطلب نحوه ساخت نان خامه ای را مشاهده خواهید کرد.

نان خامه ای یک شیرینی تر مناسب برای مجالس و مهمانی های شما است در ادامه مواد لازم و دستور پخت نان خامه ای را در اختیار شما دوستان عزیز قرار داده ایم.

روش طبخ نان خامه ای

مواد لازم برای تهیه نان خامه ای

تخم مرغ : ۵ عدد
خامه : ۲۵۰ گرم
آرد : ۲۰۰ گرم
آب : ۱.۵ پیمانه
شکر: ۱ قاشق غذاخوری
وانبل: نصف قاشق چایخوری
پودر قند: ۲/۳ پیمانه
روغن : دو قاشق غذاخوری
نمک : نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه نان خامه ای

در قابلمه ای مناسب مقداری آب بریزید و شکر و نمک را به آب اضافه کنید و آن ها را به خوبی در آب حل کنید سپس روغن را به این مواد مخلوط شده اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا به دمای جوش برسد.

سپس بعد از اینکه آب جوشید آرد الک شده را به مخلوط آب و روغن و شکر اضافه کنید و با یک قاشق چوبی مناسب این مخلوط را به صورت مرتب هم بزنید تا خمیر به صورت توپی شکل در آید. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و خمیر توپی شکل را به دیواره قابلمه بچسبانید تا خوب خنک شود.

طرز تهیه نان خامه ای بصورت تصویری

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بعد از اینکه خمیر مقداری خنک شد در ظرف مناسبی خمیر را قرار دهید و تخم مرغ ها را دانه دانه به خمیر اضافه کنید و مخلوط خمیر و تخم مرغ را به خوبی ورز دهید تا تخم مرغ جذب خمیر شود.

خمیر نان خامه ایطرز تهیه نان خامه ای بسار خوش طعم

بعد از اینکه مایه نان خامه ای آماده شد قالب فر را بردارید و ته و اطراف قالب فر را به خوبی چرب کنید و یا در ته قالب فر کاغذ روغنی پهن کنید و سپس مایه نان خامه ای را در قیف ماسوره دار مخصوص شیرینی پزی بریزید و مایه نان خامه ای را به صورت گردی های بزرگ و یا کوچک در ته قالب فر قرار دهید.

خمیر نان خامه ای در قالب فر

بعد از این که مایه نان خامه ای تمام شد قالب فر را در طبقه بالای فر با درجه ۴۰۰ قرار دهید.
بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه نان خامه ای آماده است توجه داشته باشید که باید نان خامه ای ها به خوبی پف کنند و به رنگ طلایی در آیند.

نان خامه ای

قرار دادن خامه در درون نان خامه ای
بعد از اینکه نان خامه ای ها به خوبی پخته شدند آن ها را از درون فر بیرون آورید سپس خامه را در ظرف مناسبی بریزید و پودر قند و وانیل را به خامه اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا این مواد باهم مخلوط شوند بعد از اینکه نان ها به خوبی خنک شدند خامه را در درون قیف ماسوره دار بریزید و درون نان ها را با خامه پر کنید.

نکات طلایی برای پخت یهتر نان خامه ای

  1. خمیر ها را در مرکز قالب فر قرار ندهید زیرا مرکز قالب فر در معرض حرارت مستقیم قرار می گیرد و بنابراین نان ها می سوزند سعی کنید نان ها را در دو طرف قالب فر قرار دهید.
  2. شعله گاز باید روی حرارت ملایم باشد تا آب به کلی تبخیر نشود.
  3. قبل از این که آرد را اضافه کنید اجازه دهید تا خمیر به خوبی خنک شود مدت زمان تقریبی خنک شدن خمیر ۵ دقیقه است در حین خنک شدن خمیر آن را زیر و رو کنید تا همه جای خمیر به طور یکنواختی سرد شود.
  4.  در مرحله ای که تخم مرغ ها را اضافه می کنید حتما آن ها را دانه دانه اضافه کنید و هردانه از تخم مرغ را که اضافه می کنید خمیر را به خوبی ورز دهید تا تخم مرغ به خوبی جذب مایه خمیر شوند.
  5. مدت زمان پخت نان ها بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه است که نان ها بعد از پخته شدن باید به رنگ طلایی در آیند و به خوبی پف کنند.

طرز تهیه نان خامه ای خوشمزه

بعد از آنکه نان خامه ای آماده شد شما می توانید بر روی آن مقداری شکلات آب کرده یا پودر قند قرار دهید. امیدواریم از آموزش طرز تهیه شیرینی خانه ای پر طرف دار در ایران لذت برده باشید. برای مشاهده آموزش پخت انواع شیرینی و کیک کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *