دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه لواشک شلیل خانگی با طعم ترش و ملس

  • زهره گنج بخش
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

اگر به دنبال درست کردن لواشک های خانگی هستید، پیشنهاد ما به شما این است که طرز تهیه لواشک شلیل را یاد بگیرید و این خوراکی فوق العاده ملس و خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کنید.

لواشک های خانگی همچون لواشک هلو، لواشک آلو، لواشک هندوانه و … از جمله تنقلات خوشمزه و مغذی است که با انواع میوه ها می توانید آن را درست کنید. این تنقلات خوشمزه در بین کودکان و هم چنین همه افراد محبوبیت زیادی دارند . لواشک شلیل یکی از این خوراکی های ترش مزه و ملس است که درست کردن آن بسیار آسان و راحت است. در ادامه طرز تهیه لواشک شلیل را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه لواشک شلیل ملس

مواد لازم

  • لیمو ترش: ۲ قاشق غذا خوری
  • نمک: به میزان مورد نیاز
  • شلیل: نیم کیلو

طرز تهیه لواشک شلیل ترش و ملس

برای درست کردن این لواشک خوش طعم در ابتدا باید شلیل ها  را با آب به خوبی شسته و پوست آن ها را جدا کنید. آن ها را از وسط دو قسمت کرده و هسته شلیل را جدا کنید.

در ادامه به صورت خیلی ریز شلیل ها خرد کنید. برای اینکه این میوه را به شکل پوره دربیاورید لازم است که با رنده بسیار ریز آن ها را رنده کنید. هم چنین می توانید آن ها را داخل مخلوط کن ریخته و بگذارید کاملا پوره شوند.

قابلمه ای مناسب تهیه کنید. بهتر است قابلمه شما نچسب باشد. شلیل هایی که در مرحله ی قبل پوره کردید را داخل قابلمه بریزید. شعله گاز را روی حرارت ملایم قرار داده و قابلمه را روی آن بگذارید. صبر کنید تا مواد کم کم بجوشد.

در این مرحله آب لیمو و نمک را باید به میوه ها اضافه کنید. این که چه مقدار از نمک و آب لیمو استفاده کنید، بستگی به سلیقه خود شما دارد که تا چه اندازه می خواهید لواشک شما ترش مزه و شور شود.

در مرحله بعدی پس از اضافه کردن نمک و آب لیمو لازم است که اجازه دهید مواد به مدت ۳۰ دقیقه بجوشد. طی جوشیدن آن ها را هم زده تا ته نگیرد. لازم به ذکر است که اگر از شلیل های سفتی که کم آب است، برای تهیه لواشک استفاده می کنید، کمتر از ۳۰ دقیقه نیاز به جوشیدن دارد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

در مرحله آخر سینی مناسبی را آماده کنید. کف آن را نایلون پهن کرده و مواد را روی آن بریزید. اگر نایلون کاملا تمیز باشد، نیازی به چرب کردن آن نمی باشد. سینی را به مدت یک شبانه روز یا همان ۲۴ ساعت در فضای باز، زیر نور خورشید قرار دهید تا لواشک خشک شود.

بعد از خشک شدن  آن را از نایلون جدا کنید. نایلون تمیز سبب می شود که لواشک شما به راحتی و آسانی جدا شود. این خوراکی خوشمزه را در اندازه دلخواه تان برش بزنید.

لواشک شلیل ترش و ملس

لواشک شلیل شما آماده است. آن را نوش جان بفرمایید و از طعم ملس و خواص آن لذت ببرید و برای درست کردن انواع لواشک بهداشتی در منزل کیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *