دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه باقالی پلو با ماهی و رازهای طلایی پخت آن

  • مهتاب علی پناه
  • ۲ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

باقالی پلو با ماهی از غذا های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است همچنین، وجود باقالی و ماهی در این غذا آن را به یک غذای پر خواص و خوشمزه تبدیل کرده است، در این مقاله طرز تهیه باقالی پلو با ماهی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

باقالی پلو از غذاهای خوشمزه مجلسی می باشد که برای مهمانی و دور همی ها بسیار مناسب است و می توان با ماهیچه نیز این غذا را تهیه کنید، دستور تهیه باقالی پلو با ماهی بسیار ساده و راحت است فقط کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید تا آن را تهیه و نوش جان کنید، در ادامه مطلب طرز تهیه باقالی پلو با ماهی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه باقالی پلو با ماهی با طعم ایده آل

در مطالب قبلی دستور تهیه باقالی پلو با مرغ، باقالی پلو با ماهیچه و باقالی پلو با گوشت را به شما آموزش دادیم، اگر به دنبال تهیه یک غذای مجلسی فوق العاده خوشمزه هستید باقالی پلو با ماهی را در منزل تهیه کنید تا از طعم آن لذت ببرید، بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید تا با دستور تهیه آن به خوبی آشنا شوید و بتوانید آن را در مهمانی و دورهمی ها تهیه کنید.

مواد لازم :

  • پاقالی سبز بدون پوست : چهارصد گرم
  • برنج شسته : سه پیمانه
  • ماهی بدون استخوان : یک کیلو
  • شوید : چهل شاخه
  • زردچوبه : یک قاشق غذا خوری سرپر
  • نمک : به مقدار لازم
  • گرد لیمو : یک قاشق مربا خوری سرپر
  • ادویه ماهی بوشهری : یک قاشق مربا خوری سرپر

آموزش تهیه باقالی پلو با ماهی

طرز تهیه باقالی پلو با ماهی با طعم متفاوت

در روش تهیه این غذای خوشمزه مجلسی ابتدا برنج را از قبل شسته و اجازه دهید به مدت چند ساعت داخل آب و نمک بماند سپس به برنج خیس خورده مقداری آب افزوده و همراه با باقالی و نصف قاشق زردچوبه اجازه دهید داخل قابلمه مناسبی بجوشند.

در مرحله بعدی از نحوه تهیه باقالی پلو با ماهی سپس ماهی را به تکه های کوچک تقسیم کرده و داخل تابه کمی روغن ریخته و ماهی را داخل آن بریزید.

حالا روی ماهی ادویه ماهی بوشهری و گرد لیمو ریخته و مقداری تفت داده سپس اجازه دهید ماهی سرخ شود و در این فاصله شوید ها را خرد نمایید.

  •  آرون گروپس

در ابن مرحله برنج را بعد از مغز پخت شدن آبکش کرده سپس داخل قابلمه ای که قرار است برنج در آن دم کنید کمی روغن، زردچوبه و آب ریخته و بعد مقداری مخلوط برنج و باقالی را داخل قابلمه ریخته و سطح آن را صاف نمایید.

حالا روی برنج شوید تازه ریخته و روی شوید ها ماهی سرخ شده بگذارید و به همین شکل لایه ها را ادامه دهید سپس اطراف برنج را جمع کنید.

در مرحله پایانی از طرز تهیه باقالی پلو با ماهی قابلمه را بر روی حرارت متوسط بخار کند و در آخر حرارت را کم کرده و اجازه دهید به مدت چهل تا چهل و پنج دقیقه کاملا ًدم بکشد، نوش جان.

دستور تهیه باقالی پلو با ماهی

نکات تکمیلی

۱. مقدار مواد گفته شده برای چهار نفر مناسب است.

۲. این غذا را می توانید به عنوان ناهار و شام و یا در ماه مبارکه رمضان برای سحری و افطاری نوش جان کنید.

۳. زمان آماده سازی مواد اولیه تقریبا سی دقیقه و زمان پخت و انتظار آن چهل دقیقه می باشد.

۴. ماهی خواص بی نظیری دارد و کمک زیادی به درمان افسردگی می کند.

 امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشید، در پایان به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع پلو می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *