دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش حل مشکل بالا نیامدن ویندوز ۷

  • حکیمه فهیمی
  • ۱ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

بدترین اتفاق ممکن در بهره گیری از کامپیوتر زمانی است که سیستم را روشن می کنید و ویندوز بوت نمی شود به ناراحتی شما افزوده می شود اگر فایلها و اطلاعات مهمی هم روی درایو c ذخیره کرده باشید. با این مطلب همراه ما باشید تا به شما نحوه رفع مشکل بالا نیامدن وبندوز ۷ را آموزش دهیم.

اگر از کاربران ویندوز ۷ هستید و با مشکل بالا نیامدن ویندوز روبرو شده اید هدف ما در این مطلب آموزش رفع این مشکل به شما عزیزان می باشد. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

آموزش رفع مشکل بالا نیامدن ویندوز ۷

 

یکی از اتفاقات بسیار ناراحت کننده در استفاده از کامپیوتر این است که موقع روشن کردن سیستم ویندوز اجرا نشود و شما صفحه آبی رنگ یا سیاه رنگی(نسخه اصلاح شده از صفحه آبی یا مرگ) را مشاهده کنید. ضمنا اینکه فایل ها و اطلاعات مهمی را در درایو c ذخیره نموده باشید. اینکه به نصب مجدد ویندوز اقدام کنید نیز با همه برنامه هایی که از قبل روی سیستم عامل نصب بوده اندکی کار را دشوار می سازد. اما باید گفت راه حل هایی وجود دارد تا حدود ۹۰ درصد این مشکل برطرف شود.

مشکل بالا نیامدن ویندوز ۷ احتمالا به خاطر ویروسی شدن ویندوز موقع نصب یک نرم افزار ، آپدیت ویندوز و یا هر دلیل دیگری به وجود آید. علت هرچه که باشد خوشبختانه روش هایی برای رفع این مشکل وجود دارد. اگر از کاربران ویندوز ۷ هستید و با این مشکل مواجه شده اید که سیستم روشن شده ولی بخش هایی از ویندوز و صفحه دسکتاپ دیده نمی شود یا ویندوز بوت شده اما صفحه به صورت سیاه در آمده نشان می دهد که ویندوز از حالت قانونی خارج شده و به نصب یک کرک مناسب نیاز دارد تا مشکل رفع گردد در غیر این صورت با روش زیر نسبت به رفع آن اقدام کنید.

در این روش شما باید از دی وی دی ویندوز و یا ساخت فلش بوت ویندوز استفاده کنید. توجه کنید که این دی وی دی یا فلش یو اس بی ویندوز باید حتما متناسب با نسخه ای باشد که هم اکنون از ویندوز ۷ بهره می گیرید. به طور مثال چنانچه ویندوز ۷ نسخه حرفه ای یا professional است باید یک DVD یا USB ویندوز نسخه حرفه ای تهیه نمایید. در ادامه با آموزش رفع مشکل بالا نیامدن ویندوز ۷ همراه ما باشید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۱. اول DVD  یا فلش مموری بوتیل ویندوز را به سیستم وارد نمایید سپس مراحل را به ترتیب اجرا کنید. توجه داشته باشید که باید تنظیمات بایواس (BIOS) را روی دی وی دی یا فلش ویندوز قرار بدهید.

۲. هنگامی که پیغام Press any key to boot from CD or DVD نمایان شد یکی از کلیدهای کیبورد به دلخواه فشار دهید.

۳. در صفحه نمایش داده شده که تنظیمات مرتبط با زبان است روی گزینه Next کلیک نمایید.

۴. بعد روی گزینه Repair Your computer کلیک نمایید.

۵. در پنجره ظاهر شده ویندوزی که می خواهید آن را تعمیر کنید را انتخاب کرده و یا اگر تنها یک ویندوز روی سیستم شما نصب است تیک گزینه Use recovery tool that can help fix problems starting windowsرا زده و روی Next کلیک کنید.

۶. پنجره System recovery options گشوده می شود. روی command prompt کلیک نمایید.

۷. صفحه خط فرمان ویندوز نمایان می شود برای رفع مشکل بالا نیامدن ویندوز ۷ دستور bootrec.exe را تایپ کرده و بعد کلید اینتر را فشار دهید. چنانچه عملیات موفق آمیز بود پیغام The operation completed successfullyظاهر خواهد شد. حالا با ریست کردن سیستم ویندوز باید به شکل نرمال بوت شود یا به اصلاح بالا بیاید.

به این ترتیب اگر سیستم روشن شد ولی ویندوز بالا نیامد احتمالا زمان آن رسیده که باید به نصب ویندوز ۷ جدید اقدام نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *