دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی بیشتر با هوشنگ توکلی و بیوگرافی این هنرمند

  • عاطفه میرزایی
  • ۱۶ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، بیوگرافی هوشنگ توکلی هنرپیشه و کارگردان معروف و سرشناس سینما و تلویزیون کشورمان همراه با تصاویر جدید و خانوادگی وی را تهیه و گردآوری نموده ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.

هوشنگ توکلی یا هوشنگ گلدوز نویسنده، هنرپیشه و کارگردان معروف و مشهور تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی می باشد. این هنرمند موفق فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۴۶ در سن ۱۹ سالگی با تئاتر نمایشی آغاز نمود و در سال ۱۳۵۴ اولین سریال خود را به نام ” مدرس” را کارگردانی نمود و همچنین حضور در مقابل دوربین را از سال ۱۳۵۶ با سریال ” لحظه” کاری از محمد صالح علا تجربه کرد. در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، همراه ما باشید تا بیشتر با بیوگرافی هوشنگ توکلی و همسرش فریده سپاه منصور همراه با تصاویر و کارنامه هنری وی آشنا شوید.

بیوگرافی هوشنگ توکلی و همسرش فریده سپاه منصور

هوشنگ توکلی با نام اصلی هوشنگ گلدوز کارگردان، نویسنده و بازیگر سرشناس و دوست داشتنی تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی متولد ۲۵ شهریور ماه سال ۱۳۲۷ که هم اکنون وی ۷۲ سال سن دارد و در شهر تهران چشم به جهان گشوده است. همچنین ایشان مدتی نیز مدیر اداره هنر های دراماتیک بود.

بیوگرافی هوشنگ توکلی + تصاویر جالب

عکس و زندگینامه هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان ایرانی

بیوگرافی هوشنگ توکلی + عکس جدید

تاریخچه زندگی جالب و جذاب هوشنگ توکلی

این هنرمند موفق کشورمان در سال ۱۳۴۶ وقتی ۱۹ ساله بود بروی صحنه تئاتر رفت و در سال ۱۳۵۴ در سن ۲۷ سالگی سریال ” مدرس” را کارگردانی کرد. سال ۱۳۵۶ با سریال ” لحظه” ساخت محمدصالح علا در کنار آتیلا پسیانی، خسرو شکیبایی، ویدا قهرمانی، محبوبه بیات و آهو خردمند جلوی دوربین قرار گرفت.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

سرگذشت جالب هوشنگ توکلی

بعد از انقلاب اسلامی هوشنگ توکلی در سال ۱۳۶۴ با سریال ” حکایت مسافر گمنام” کاری از داورد میر باقری وارد تلویزیون شد. وی در سال ۱۳۶۵-۱۳۶۷ یک مجموعه نمایش تلویزیونی به نام ” راویان اخبار” به عنوان بازیگر و کارگردان حضور داشت، در این فیلم کارگردانانی از جمله مرضیه برومند، رضا بابک، حمید لبخنده و داریوش مودبیان همکاری داشتند. از دیگر سریال های هوشنگ توکلی که در آن به ایفای نقش پرداخته است می توان به میرزا کوچک خان جنگلی در سال ۱۳۶۷، زیر تیغ در سال ۱۳۸۵، روز گار قریب در سال ۱۳۸۶، فرار در سال ۱۳۷۴، قفسی برای پرواز در سال ۱۳۸۹، مرگ تدریجی یک رویا در سال ۱۳۸۶ و … اشاره کرد.

زندگینامه خواندنی هوشنگ توکلی

عکس هوشنگ توکلی در کنار همسرش فریده سپاه منصور

بیوگرافی هوشنگ توکلی هنرپیشه محبوب کشورمان

 

در ادامه بیوگرافی هوشنگ توکلی آمده که وی در سال ۱۳۹۵ در سریال پرطرفدار ” آرام می گیریم” کاری از روح الله سهرابی به ایفای نقش پرداخت. در این سریال بازیگرانی چون ثریا قاسمی، آتیلا پسیانی، علی اوسیوند، کامران تفتی، لیلا اوتادی، نگار عابدی، مونا فرجاد، لعیا زنگنه، مجید اکبری، مجید صالحی، حسن جوهرچی، نسرین مقانلو، مهدی سلوکی، حمیدرضا هدایتی، علی زندی، آشا محرابی، شهرزاد کمال زاده، محدثه قبادی، ارسلان قاسمی، مهرداد فلاحتگر و ..و حضور داشتند.

زندگینامه جذاب و دیدنی هوشنگ توکلی

شرح حال جالب و کامل هوشنگ توکلی

هوشنگ توکلی در سال ۱۳۶۵ در سن ۳۸ سالگی با فیلم ” خانه ابری” به کارگردانی اکبر خواجویی وارد سینما شد سپس بعد از آن برای فیلم هایی همچون ابلیس در سال ۱۳۶۹، عبور از خط سرخ در سال ۱۳۷۴، شیرین و فرهاد در سال ۱۳۷۴، ماه وش در سال ۱۳۸۶، نفوذی در سال ۱۳۸۷، قفس طلایی در سال ۱۳۸۹، زیر سقف دودی در سال ۱۳۹۵، درساژ (۱۳۹۶) و …. دعوت شد.

شرح حال کامل و خواندنی هوشنگ توکلی

ازدواج و همسر هوشنگ توکلی

هوشنگ توکلی در شهریور ماه سال ۱۳۵۰ با فریده سپاه منصور ازدواج کرد.

زندگینامه جامع هوشنگ توکلی

مختصری از بیوگرافی فریده سپاه منصور

فریده سپاه منصور بازیگر محبوب و مطرح تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی متولد  ۱۵ فروردین ماه سال ۱۳۲۶ که هم اکنون وی ۷۳ سال سن دارد و در شهر تهران چشم به جهان گشوده است. همچنین ایشان دانش آموخته مقطع دیپلم نقاشی از دانشکده هنر های دراماتیک می باشد.

بیوگرافی هوشنگ توکلی و همرش

این هنرمند فعالیت خود را از سال ۱۳۴۹ با تئاتر آغاز نمود و پس از آن به ایفای نقش در سینما و تلویزیون مشغول شد. در سال ۱۳۶۶ در سن ۴۰ سالگی با فیلم ” رد پایی بر شن” کاری از محمدرضا هنرمند وارد سینما شد. در این فیلم بازیگرانی همچون مهرانه مهین ترابی، ابراهیم آبادی، محسن زهتاب و … حضور داشتند.

زندینامه جالب هوشنگ توکلی

از مهم ترین فیلم هایی که فریده سپاه منصور در آن به ایفای نقش پرداخته می توان به کتاب قانون (۱۳۸۷) به کارگردانی مازیار میری، مارمولک (۱۳۸۳) به کارگردانی کمال تبریزی، اغما (۱۳۸۶) با کارگردانی سیروس مقدم، شاهگوش ( ۱۳۹۳) با کارگردانی داود میرباقری، دردسر های عظیم ۲ ( ۱۳۹۴) با کارگردانی برزو نیک نژاد، نون خ ۱ ( ۱۳۹۷) با کارگردانی سعید آقاخانی و آخر خط ( ۱۳۹۷) با کارگردانی علیرضا مسعودی اشاره نمود.

بیوگرافی هوشنگ توکلی + عکس

بیوگرافی هوشنگ توکلی + کارنامه هنری وی

فیلم های سینمایی هوشنگ توکلی 

درساژ (۱۳۹۶)، زیر سقف دودی (۱۳۹۵)، پرنده باز (۱۳۸۹)، قفس طلایی (۱۳۸۹)، دلخون (۱۳۸۷)، زابوم (۱۳۸۷)، نفوذی (۱۳۸۷)، ماه وش (۱۳۸۶)، خلبان (۱۳۷۶)، شیرین و فرهاد (۱۳۷۴)، عبور از خط سرخ (۱۳۷۴)، انفجار در اتاق عمل (۱۳۷۰)، ابلیس (۱۳۶۹)، اتاق یک (۱۳۶۵)، خانه ابری (۱۳۶۵)

بازی در سریال های تلویزیونی

آرام می گیریم (۱۳۹۵)، قفسی برای پرواز (۱۳۸۹)، جستجو گران (۱۳۸۸)، روزگار قریب (۱۳۸۶)، شکرانه (۱۳۸۶)، مرگ تدریجی یک رویا (۱۳۸۶)، زیر تیغ (۱۳۸۵)، فرار (۱۳۷۴)، شاخته طوبی (۱۳۶۷-۱۳۷۳)، پدر (۱۳۶۸)، میرزا کوچک خان جنگلی (۱۳۶۷)، تهران ۵۳ (۱۳۶۷)، راویان اخبار (۱۳۶۵-۱۳۶۷)، حکایت مسافر گمنام (۱۳۶۴)، لحظه (۱۳۵۶)، مدرس (۱۳۵۴)

شرح حال رهوشنگ توکلی و همسرش

بیوگرافی هوشنگ توکلی + تصاویر

امیدواریم از خواندن بیوگرافی هوشنگ توکلی بازیگر، کارگردان و نویسنده محبوب و همسرش فریده سپاه منصور بازیگر ایرانی و همچنین از تماشای تصاویر جدید و جذاب وی لذت برده باشید و از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید بی نهایت سپاس گذاریم.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *