دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آثار هنری و بیوگرافی آتیلا پسیانی و نگاهی به زندگی شخصی وی + عکس

  • عاطفه میرزایی
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، بیوگرافی آتیلا پسیانی بازیگر مشهور و دوست داشتنی تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی همراه با تصاویر جدید و خانوادگی وی را تهیه و ارائه نموده ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.

آتیلا پسیانی هنرپیشه معروف و دوست داشتنی تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی می باشد. این هنرمند توانا فعالیت حرفه ای خود را از سال ۱۳۵۶ در سن ۲۰ سالگی با سریال « لحظه» با کارگردانی و نویسندگی محمد صالح اعلا آغاز نمود. او در طی ۴۳ سال فعالیت در تلویزیون ۷۵ فیلم سینمایی و ۵۸ مجموعه تلویزیونی را در کارنامه هنری اش به نمایش گذاشته است. از آثار شاخص و ارزشمند وی می توان به مجموعه تلویزونی «خداحافظ بچه»، « مادرانه»، « رستگاران»، « مرضیه»، « بوم و بانو»، « بیداری» و … اشاره نمود. در ادامه این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، همراه ما باشید تا بیشتر با بیوگرافی آتیلا پسیانی و همسرش فاطمه نقوی همراه با تصاویر خانوادگی و جدید وی آشنا شوید.

بیوگرافی آتیلا پسیانی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون

آتیلا پسیانی هنرپیشه سرشناس و محبوب تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی متولد ۱۰ اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۶ که هم اکنون وی ۶۳ سال سن دارد و در شهر تهران چشم به جهان گشوده است. همچنین ایشان فارغ التحصیل مدرک لیسانس رشته  کارگردانی و بازیگری تئاتر از دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۱ می باشد.

زندگینامه آتیلا پسیانی و همسرش

آتیلا پسیانی فرزند مرحوم “جمیله شیخی” زنجانی بازیگر سینما و تلویزیون قبل از انقلاب و “حلال پسیانی” می باشد. وی از دوران کودکی با تشویق و حمایت پدر و مادر هنرمندش در نمایش های مدرسه بازی می کرد و سپس در دوران دبیرستان در جلسات انجمن های ادبی و اجرایی نمایش شرکت نمود و نزد استادان محبوب تئاتر به تمرین بازیگرزی در تئاتر پرداخت و بلاخره در اداره تئاتر زمان پهلوی استخدام شد.

بیوگرافی آتیلا پسیانی بازیگر معروف ایرانی

بیوگرافی آتیلا پسیانی + تصاویر

آتیلا پسیانی نخستین فعالیت حرفه ای خود را در سال ۱۳۵۶ در سن ۲۰ سالگی با سریال « لحظه» کاری از محمد صالح اعلا و تئاتر نمایشی را از سال ۱۳۶۳ با نمایش « هفت خوان رستم» شروع کرد. او در سریال «لحظه» با مادرش (جمیله شیخی) و دیگر بازیگرانی چون فرامرز قریبیان، آهو خردمند، محبوبه بیات، هوشنگ توکلی، خسرو شکیبایی و … همبازی بود. او در این سریال توانست توانایی و استعداد هنری خود را به بسیاری از منتقدان نشان دهد و از همان سال برای بسیاری از مجموعه تلویزیونی ها دعوت شد. بنابراین ایشان در سال ۱۳۷۷ با سریال « هفت سنگ» کاری از عبدالرضا نواب صفوی چهره اش شناخته شد و با سریال های « رستگاران»، « راه بی پایان»، « زیر تیغ» به شهرت زیادی دست یافت و توانست مخاطبان بسیاری را به خود جذب نماید.

  •  آرون گروپس

تاریخچه زندگی آتیلا پسیانی

این بازیگر با استعداد در سال ۱۳۶۲ با بازی در فیلم « عفریت» کاری از فرشید فلک نازی وارد سینما شد و در سال ۱۳۶۲ دومین فیلم سینمایی اش را به نام « مرگ سفید» با کارگردانی حسین زندباف تجربه کرد و در سال ۱۳۶۵ سومین تجربه سینمایی خود را در کنار جمشید مشایخی، پرویز پور حسینی و آتش تقی پور به دست آورد.

بیوگرافی آتیلا پسیانی + گالری جدید

ازدیگر فیلم های موفقی که آتیلا پسیانی در آن حضور داشته می توان به « گاو خونی»، « آب و آتش»، « آتش بس ۱ و ۲»، « چه کسی امیر را کشت»، از رئیس جمهور پاداش نگیرید»، « سیانور»، « آشوب»، « پیتزا مخلوط»، « مجرد ها» و … اشاره نمود. همچنین آخرین فعالیت وی در سینما تا به امروز می توان به فیلم ” سلفی با دموکراسی” با کارگردانی و تهیه کنندگی علی عطشانی محصول سال ۱۳۹۸ اشاره کرد.

شرح حال خواندنی آتیلا پسیانی

زندگینامه آتیلا پسیانی

در ادامه بیوگرافی آتیلا پسیانی آمده که وی در سال ۱۳۹۱ در سریال پرطرفدار « خداحافظ بچه» با کارگردانی منوچهر هادی به ایفای نقش پرداخته است. در این سریال بازیگرانی همچون بهاره رهنما، مهراوه شریفی نیا، شهرام حقیقت دوست، سیروس همتی، حدیث میر امینی، بهنوش بختیاری، مائده طهماسبی، ایمان صفا و … حضور داشتند.

بیوگرافی آتیلا پسیانی + تصاویر

زندگینامه کامل آتیلا پسیانی

گفتنی است که آتیلا پسیانی علاوه بر بازیگری در عرصه های مختلفی همچون انتخاب بازیگر، بازیگردان، برنامه ریز، دستیاری کارگردانی، کارگردانی، دستیار صحنه و لباس فعالیت می کند.

از آخرین فعالیت ایشان در تلویزیون تا به امروز می توان به سریال تاریخی و عاشقانه « بوم و بانو » با کارگردانی سعید سلطانی ساخت ۹۹ که برای شبکه دو سیما است اشاره نمود، پسیانی در این سریال در کنار بازیگرانی چون دیبا زاهدی، بهنام تشکر، مسعود رایگان، افسانه ناصری، ساناز سماواتی، مهدی فقیه، شیوا خنیاگر، امیر غفارمنش و … همبازی بود.

زندگینامه جالب و کامل آتیلا پسیانی

ازدواج و همسر آتیلا پسیانی

آتیلا پسیانی با فاطمه نقوی بازیگر محبوب سینما و تلویزیون ایرانی ازدواج کرده است که حاصل آن یک فرزند دختر به نام ستاره پسیانی و یک پسر به نام خسرو پسیانی می باشد که هر دوی آنها اکنون در تلویزیون و تئاتر فعالیت می کنند.

تاریخچه زندگی آتیلا پسیانی و همسرش

خصوصیات اخلاقی آتیلا پسیانی + ذوق هنری

مهم ترین خصوصیتش بیزاری از یکنواختی است که گاهی موجب رفتار تهاجمی او نیز می شود. از زندگی و کارهای معمولی و عادی متنفر است و هیجان چاشنی روزانه زندگی اوست.

درک و ذوق هنری بالایی دارد. مغرور است و به شدت در جست و جوی ایده آل های خود اما کاملا خودبینی و غرور خود را پنهان می کند ، خیلی تلاش می کند تا هم به خود و هم به دیگران ثابت کند که چقدر فوق العاده است.

بیوگرافی آتیلا پسیانی و همسرش

عکس ستاره پسیانی

زندگینامه جالب آتیلا پسیانی

مختصری از بیوگرافی فاطمه نقوی

فاطمه نقوی بازیگر سینما و تلویزیون معروف ایرانی متولد ۱۵ آذر ماه سال ۱۳۳۳ که هم اکنون وی ۶۶ سال سن دارد و در تهران چشم به جهان گشوده است. همچنین ایشان فارغ التحصیل مدرک لیسانس رشته روان شناسی کودک از مدرسه عالی شمیران می باشد.

فاطمه نقوی فعالیت در عرصه تئاتر را از سال ۱۳۵۶ شروع کرد و در سال ۱۳۵۷ با فیلم کوتاه « سکوت و سلام» جلوی دوربین قرار گرفت.

بیوگرافی آتیلا پسیانی + تصاویر شخصی

عکس و بیوگرافی آتیلا پسیانی

شرح حال کامل و خواندنی آتیلا پسیانی

جوایز و افتخارات آتیلا پسیانی

  • کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (چه کسی امیر را کشت؟) سال ۱۳۸۵
  • سومین بازیگر نقش مکمل مرد سال (گاهی به آسمان نگاه کن) سال ۱۳۸۲
  • ۱۸ دوره منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین‌های سال) – سال ۱۳۸۲
  • کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (شام آخر) سال ۱۳۸۱
  • ۶ دوره جشن خانه سینما (مسابقه) – سال ۱۳۸۱
  • کاندید لوح زرین بهترین بازیگر مرد (آب و آتش)
  • ۲ دوره منتخب سایت ایران اکتور (بهترین‌های سال) – سال ۱۳۸۱
  • سومین بازیگر نقش مکمل مرد سال (شام آخر)
  • ۱۷ دوره منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین‌های سال) – سال ۱۳۸۱
  • برنده تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (آب و آتش)
  • ۵ دوره جشن خانه سینما (مسابقه) – سال ۱۳۸۰
  • سومین بازیگر نقش مکمل مرد سال (آب و آتش)
  • ۱۶ دوره منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین‌های سال) – سال ۱۳۸۰
  • کاندید لوح زرین بهترین بازیگر مرد (نسل سوخته)
  • ۱ دوره منتخب سایت ایران اکتور (بهترین‌های سال) – سال ۱۳۸۰
  • دومین بازیگر نقش مکمل مرد سال (نسل سوخته)
  • ۱۵ دوره منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین‌های سال) – سال ۱۳۷۹
  • سومین بازیگر نقش مکمل مرد سال (هیوا)
  • ۱۵ دوره منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین‌های سال) – سال ۱۳۷۹
  • کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (نسل سوخته)
  • ۴ دوره جشن خانه سینما (مسابقه) – سال ۱۳۷۹
  • دومین بازیگر نقش مکمل مرد سال (دو زن)
  • ۱۴ دوره منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین‌های سال) – سال ۱۳۷۸
  • کاندید تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (دوزن)
  • ۳ دوره جشن خانه سینما (مسابقه) – سال ۱۳۷۸
  • کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد (در کمال خونسردی)
  • ۱۳ دوره جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) – سال ۱۳۷۳
  • کاندید لوح زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (طلسم)
  • ۵ دوره جشنواره فیلم فجر (مسابقه سینمای ایران) – سال ۱۳۶۵

شرح زندگی ر و همسرش

 

بیوگرافی آتیلا پسیانی + کارنامه هنری وی

تئاتر های آتیلا پسیانی 

جنایت و مکافات (رضا ثروتی)،(۱۳۹۸)، (بازیگر)، نام بُرده ۱۳۹۷، نمی‌تونم راجع بهش حرف بزنیم ۱۳۹۷، طناب (بازیگر) ۱۳۹۷، دیابولیک: رومئو و ژولیت ۱۳۹۵، «باغ آلبالو»؛ ۱۳۹۴(بعلاوه بازیگری) ، سوراخ ۲۰۱۴، گنگ خواب دیده ۱۳۹۳، «عرق خورشید ٬اشک ماه»؛ ۱۳۹۲، «مخمل آبی»؛ ۱۳۹۲، پروفسور بوبوس (بازیگر و کارگردان) ۱۳۸۹، کشتی شیطان (نویسنده و کارگردان) ۱۳۸۸، «متابولیک»؛ ۱۳۸۷، نمایشنامه‌خوانی «کلاغ و دوچرخه»؛ ۱۳۸۳، نمایشنامه‌خوانی «غلیظ مثل عسل»؛ ۱۳۸۲، «نجوای خاک»؛ ۱۳۸۲، «کالیگولا شاعر خشونت»؛ ۱۳۸۲، «بحرالغرایب»؛ ۱۳۸۲، «بازی در گالری»؛ ۱۳۸۱، «بسه دیگه خفه شو»؛ ۱۳۸۱، گنگ خواب دیده ۱۳۸۰، «قهوهٔ قجری»؛ ۱۳۷۹ف «درد دل با سگ»؛ ۱۳۷۹، «رستخیز»؛ ۱۳۷۸، «تبار خون»؛ ۱۳۷۷، «برف سبز»؛ ۱۳۷۷، «اینم از این»؛ ۱۳۷۶، «آبی که مار می‌خورد، زهر می‌شود»؛ ۱۳۷۵، «آبی که گاو می‌خورد، شیر می‌شود»؛ ۱۳۷۵، «بودن یا نبودن»؛ ۱۳۷۳، «فاطمه عنبر»؛ ۱۳۷۳، «بودن یا نبودن»؛ ۱۳۷۲، «آئورا»؛ ۱۳۷۲، «آئورا»؛ ۱۳۷۰، «مجلس تقلید هفت‌خوان»؛ ۱۳۶۹، «ارکستر زنان آشویتس»؛ ۱۳۶۸، نمایشنامه‌خوانی «هرامسا» ۷۰۹/۷۰۵؛ ۱۳۶۸، چهار تک پرده ۱۳۶۷، هفت خوان رستم ۱۳۶۳

فیلم های سینمایی آتیلا پسیانی 

سلفی با دموکراسی (۱۳۹۸)، سرخ‌پوست (۱۳۹۷)، غلامرضا تختی (۱۳۹۷)، جاده قدیم (۱۳۹۶)، بی‌حساب (۱۳۹۵)، آشوب (۱۳۹۴)، نگار (۱۳۹۴)، کارگر ساده نیازمندیم (۱۳۹۴)، نقش نگار (۱۳۹۴)، آخرین بار کی سحر را دیدی؟ (۱۳۹۴)، دلبری (۱۳۹۴)، سیانور (۱۳۹۴)، نیمه شب اتفاق افتاد (۱۳۹۴)، آتش‌بس ۲ (۱۳۹۳)، مستانه (۱۳۹۳)، نازنین (۱۳۹۲)، هیچ‌کجا هیچ‌کس (۱۳۹۱)، زندگی خصوصی (۱۳۹۰) (حضور افتخاری)، خودزنی (۱۳۹۰)، پل چوبی (۱۳۹۰)، تلفن همراه رئیس‌جمهور (۱۳۹۰)، یک عاشقانه ساده (۱۳۹۰)، در امتداد شهر (۱۳۸۹)، سوت پایان (۱۳۸۹)، پیتزا مخلوط (۱۳۸۹)، نقطه بی‌بازگشت (۱۳۸۸)، تهرون (۱۳۸۸)، سلام بر عشق (۱۳۸۷)، از رئیس‌جمهور پاداش نگیرید (۱۳۸۷)، دوزخ، برزخ، بهشت (۱۳۸۷)، سفر مرگ (۱۳۸۷)، صداها (۱۳۸۷)، فرزند صبح (۱۳۸۷)، یک‌وجب از آسمان (۱۳۸۷)، موش (۱۳۸۶)، سه زن (۱۳۸۵)، حس پنهان (۱۳۸۵)، سایه (۱۳۸۵)، پاداش سکوت (۱۳۸۵)، آتش‌بس (۱۳۸۴)، چه کسی امیر را کشت؟ (۱۳۸۴)، شبانه (۱۳۸۴)، عروسک فرنگی (۱۳۸۴)، کارگران مشغول کارند (۱۳۸۴)، اسپاگتی در هشت دقیقه (۱۳۸۳)، جایی برای زندگی (۱۳۸۳)، مجردها (۱۳۸۳)، برگ برنده (۱۳۸۲)، کما (۱۳۸۲)، گاهی به آسمان نگاه کن (۱۳۸۱)، گاوخونی (۱۳۸۱)، سفر به فردا (۱۳۸۰)، شام آخر (۱۳۸۰)، نیمه پنهان (۱۳۸۰)، آب و آتش (۱۳۷۹)، آواز قو (۱۳۷۹)، ابر و خورشید (۱۳۷۹)، نسل سوخته (۱۳۷۸)، دو زن (۱۳۷۷)، هیوا (۱۳۷۷)، قاعده بازی (۱۳۷۶)، هفت سنگ (۱۳۷۶)، عقرب (۱۳۷۵)، دیپلمات (۱۳۷۴)، شیخ مفید (۱۳۷۴)، در کمال خونسردی (فیلم ۱۳۷۳) (۱۳۷۳)، روز شیطان (۱۳۷۳)، خاکستر سبز (۱۳۷۲)، مسافران (۱۳۷۰)، دو فیلم با یک بلیت (۱۳۶۹)، راز خنجر (۱۳۶۹)، پرواز پنجم ژوئن (۱۳۶۸)، کشتی آنجلیکا (۱۳۶۷)، طلسم (۱۳۶۵)، مرگ سفید (۱۳۶۲)، عفریت (۱۳۶۰)

زندگینامه کامل و خواندنی آتیلا پسیانی

بیوگرافی آتیلا پسیانی بازیگر محبوب ایرانی

بیوگرافی آتیلا پسیانی + آلبوم جدید

مجموعه تلویزیونی آتیلا 

۱۳۹۹ بوم و بانو، ۱۳۹۸ مرضیه، ۱۳۹۶زیر پای مادر، ۱۳۹۵آرام می‌گیریم، ۱۳۹۵کشیک قلب، ۱۳۹۴آسمان من، ۱۳۹۳ بزم آخر ، ۱۳۹۳ پرده‌نشین ، ۱۳۹۳ انقلاب زیبا ، ۱۳۹۳ مدینه ، ۱۳۹۳بین خومون بمونه، ۱۳۹۲مادرانه، ۱۳۹۱ یه تیکه زمین، ۱۳۹۱ دیوار، ۱۳۹۱خداحافظ بچه، ۱۳۹۰–۱۳۹۱ راستش را بگو ، ۱۳۹۰ سه، پنج، دو، ۱۳۸۹ تله فیلم اوباش، ۱۳۸۹ تله فیلم عاشقانه‌ای برای سرباز رحمت، ۱۳۸۹ تله فیلم زمانی برای شخم زدن، ۱۳۸۸–۱۳۸۹ زیر هشت، ۱۳۸۸ تله فیلم گام‌های معلق، ۱۳۸۸ چاردیواری، ۱۳۸۸ عملیات ۱۲۵ – سری دوم، ۱۳۸۸ رستگاران، ۱۳۸۷ تله فیلم حول حالنا، ۱۳۸۷ تله فیلم تخت جمشید سر روزولت، ۱۳۸۷تله فیلم بازگشت، ۱۳۸۶–۱۳۸۷ گل‌های گرمسیری، ۱۳۸۶تله‌فیلم «اخراجی»، ۱۳۸۶بیداری (مجموعه تلویزیونی)، ۱۳۸۵–۱۳۸۶ راه بی‌پایان، ۱۳۸۵زیر تیغ، ۱۳۸۵ آخرین گناه، ۱۳۸۴–۱۳۸۵ اولین شب آرامش، ۱۳۸۴تله فیلم مادر صدایم را می‌شنوی، ۱۳۸۲–۱۳۸۳ عشق گمشده، ۱۳۸۲رانت خوار کوچک، ۱۳۸۱–۱۳۸۲باغ بلور، ۱۳۸۰ گم‌گشته ، ۱۳۷۸–۱۳۷۹ مرگ در سکوت ، ۱۳۷۷–۱۳۷۸ شرکت ، ۱۳۷۷–۱۳۷۶هفت‌سنگ، ۱۳۷۶ تله‌تئاتر دست های آلوده، ۱۳۷۵ سیمرغ، ۱۳۷۵–۱۳۷۴ خانواده رضایت، ۱۳۷۲–۱۳۷۱ آپارتمان، ۱۳۷۰ فراموشخانه (فراماسونری)، ۱۳۶۴ تله تئاتر «مبارزان کازبا»، ۱۳۶۳ محله برو بیا، ۱۳۶۳ محله بهداشت، ۱۳۶۲ تله فیلم شب گروهبان، ۱۳۶۲ ماه پنهان است، ۱۳۵۷ سکوت و سلام، ۱۳۵۶ لحظه

انتخاب بازیگر

مزرعه پدری (۱۳۸۲)، سفر به فردا (۱۳۸۰)، آژانس شیشه ای (۱۳۷۶)، بوی پیراهن یوسف (۱۳۷۴)

دستیار صحنه و لباس 

دیپلمات (۱۳۷۴)

دستیار کارگردان

بوی پیراهن یوسف (۱۳۷۴)، بهترین بابای دنیا (۱۳۷۰)، مسافران (۱۳۷۰)

برنامه ریزی آتیلا پسیانی 

بهترین بابای دینا (۱۳۷۰)

بازیگردان 

سفر به فردا (۱۳۸۰)، مسافران (۱۳۷۰)، بوی پیراهن یوسف (۱۳۷۴)، هیوا (۱۳۷۷)

شبکه نمایش خانگی 

ممنوعه (۱۳۹۷)

زندگینامه جامع آتیلا پسیانی

بیوگرافی آتیلا پسیانی + عکس

امیدواریم از خواندن بیوگرافی آتیلا پسیانی بازیگر محبوب و مطرح سینما و تلویزیون ایرانی و همچنین از تماشای تصاویر جدید و جذاب وی لذت برده باشید و از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید بی نهایت سپاس گذاریم.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *