دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

گوشی شیائومی نوت ۹ پرو و بررسی مزایا و معایب آن

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در این مقاله شما را با یکی از گوشی های میان رده آشنا می کنیم. گوشی شیائومی نوت ۹ پرو یکی از برترین گوشی های این خانواده در سال ۲۰۲۰ می باشد.

گوشی های شیائومی یکی از پر طرفدار ترین خانواده های گوشی های موبایل می باشند و می توان گفت در سال ۲۰۲۰ یکی از پر جمعیت ترین خانواده های گوشی های هوشمند معرفی شده اند. بین هر مدل از این نوع گوشی های هوشمند تفاوت آنچنان زیادی وجود ندارد و این موضوع می تواند کاربران را سردرگم کند.

گوشی شیائومی نوت 9 پرو

گوشی شیائومی

شیائومی مدل های بسیار زیادی در سال ۲۰۲۰ معرفی کرده است که به ترتیب شامل ردمی نوت ۹، ردمی نوت ۹ اس، ردمی نوت ۹ پرو، ردمی نوت ۹ پرو مکس می باشد. باید بدانید که گوشی های شیائومی از دسته های میان رده ای می باشند و می توان گفت ردمی نوت ۹ پرو و ردمی نوت ۹ پرو مکس از قدرتمند ترین گوشی های این خانواده اند و تفاوت بسیار زیادی بین آن ها وجود ندارد.

بررسی گوشی شیائومی نوت ۹ پرو

گوشی شیائومی نوت ۹ پرو یکی از گوشی هایی می باشد که شباهت بسیار زیادی با ردمی نوت ۹ اس این خانواده دارد و فقط در برخی از موارد قدرتمند تر از نوت ۹ اس می باشد و دارای شارژر قدرتمند تر و دوربین اصلی با کیفیت بهتر می باشد.

دوربین گوشی شیائومی نوت ۹ پرو

شیائومی نوت ۹ پرو یکی از گوشی های میان رده ای می باشد و کیفیت دوربین اصلی آن همانند گوشی هایی می باشد که در رده های اصلی قرار دارند. این گوشی میان رده ای دارای پنج دوربین می باشد که چهارتا از آن ها در پشت صفحه نمایشگر قرار دارد. لنز های دوربین ها شامل واید، الترا واید، ماکرو و سنجش عمق می باشد. دوربین های این گوشی شبیه به دوربین های گوشی شیائومی نوت ۸ پرو می باشد و فقط سنسور دوربین ماکرو در آن تقویت شده است. دوربین اصلی در نوت ۹ پرو ۶۴ مگاپیکسل می باشد و در این مورد با نوت ۹ اس تفاوت دارد زیرا نوت ۹ اس دارای دوربین اصلی با سنسور ۴۸ مگا پیکسلی می باشد. دوربین های دیگر این گوشی بسیار پر قدرت تر از نوت های قبلی می باشند. دوربین فوق عریض این گوشی های هوشمند از سنسور های ۸ مگاپیکسلی استفاده می کند و زاویه دید آن ۱۱۹ درجه می باشد. دوربین ماکرو نوت ۹ پرو دارای سنسور ۵ مگاپیکسلی می باشد و در مقایسه با نوت های قبلی شاهد افزایش رزولوشن این نوع از گوشی های هوشمند هستیم. آخرین دوربینی که دراین گوشی به کار رفته است فقط برای سنجش عمق می باشد و از سنسور های دو مگاپیکسلی استفاده می کند و می تواند پرتره ها را ثبت کند ولی به تنهایی نمی توانید از آن استفاده کنید.

دوربین گوشی شیائومی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

باتری شیائومی

یکی دیگر از مواردی که در حین خرید گوشی های هوشمند باید به آن توجه داشته باشید باتری این گوشی ها می باشند. البته امروزه بسیاری از گوشی های هوشمند دارای باتری های قدرتمندی می باشند ولی باز هم در حین خرید به آن ها دقت کنید. ردمی نوت ۹ پرو دارای باتری ۵۰۲۰ آمپر ساعتی می باشد که یکی از قدرتمند ترین باتری هایی است که در گوشی های موبایل به کار می رود و می تواند به سرعت شارژ شود. شارژر اصلی که در جعبه این گوشی ها وجود دارد دارای توانی معادل ۳۳ وات می باشد و شما می توانید با این شارژر در حدود ۳۰ دقیقه ۴۸ درصد باتری را شارژ کنید.

پردازنده

باید بدانید که پردازنده های گوشی های میان رده ممکن است از گوشی هایی که در رده های اصلی می باشند بهتر باشد. پردازنده محاسباتی این گوشی هوشمند اسنپدراگون ۷۲۰ می باشد و پردازنده گرافیکی آن ۶۱۸ می باشد.

طراحی ظاهری

در ظاهر این گوشی های هوشمند بدنه ای از جنس شیشه به کار رفته است و این شیشه ها در فریم پلاستیکی غلاف شده اند. این طراحی بسیار هوشمندانه می باشد و می تواند نظر بسیاری از کاربران را به خود جذب کند. بریدگی جلویی این نوع از گوشی های هوشمند تنها برای دوربین سلفی می باشد. حسگر انگشتی که در این گوشی به کار رفته است و در کناره بدنه آن می باشد و در بخش پشتی این گوشی یک ماژول با چهار دوربین قرار گرفته است.

نمایشگر

در نمایشگر ردمی نوت ۹ پرو از LCD IPS استفاده شده است و اندازه این نمایشگر ۶۰۶۷ اینچ می باشد. این نمایشگر از کیفیت FHD پلاس پشتیبانی می کند و رزولوشن آن حدودا ۱۰۸۰*۲۴۰۰ می باشد. می توانید برای این گوشی های هوشمند از گلس گلوریا ۵ استفاده کنید و تمام گوشی را بپوشانید حتی دوربین و سنسور های جلویی آن را نیز مورد محافظت قرار بدهید.

مزایا و معایب

باید بدانید که هر گوشی که به بازار عرضه می شود مزایا و معایبی دارد که در این بخش معایب گوشی شیائومی نوت ۹ پرو را برای شما مطرح می کنیم.

مزایا گوشی شیائومی نوت ۹ پرو

  • نمایشگر بزرگ با پشتیبانی از HDR10
  • استفاده از شیشه گلوریا گلس ۵ در بدنه
  • قدرت پردازشی عالی
  • قیمت پایین
  • شارژ دهی بسیار خوب
  • کیفیت بالا در عکس برداری و فیلمبرداری

معایب

  • وزن بالا
  • ضحامت بسیار زیاد
  • نداشتن تفاوت بسیار زیاد با ردمی نوت ۹ اس

مزایا و معایب شیائومی

در ادامه می توانید سایر مقالات آرگا را در زمینه اخبار تکنولوژی، گوشی شیائومی ۹s  و گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ را مطالعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *