دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش شستشوی سر بعد کاشت مو و نحوه انتخاب شامپوی مناسب

  • ساناز براتی
  • ۴ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

برای شستشوی سر بعد از کاشت مو باید حداقل تا دو هفته از یک شامپوی ملایم فاقد مواد شیمیایی استفاده نمایید و از دوش پر فشار و مستقیم روی موها جلوگیری کرده و از ماساژ دادن سر پرهیز نمایید.

مسئله کاشت مو موضوعی است که در حال حاضر پیشرفت های زیادی داشته است و در کلیه نقاط جهان با استفاده از جدیدترین روش ها صورت می گیرد. داشتن اطلاعات کافی درباره نحوه مراقبت بعد از کاشت مو برای داشتن نتیجه ای عالی بعد از آن بسیار مهم است.

شستشوی سر بعد از کاشت مو

یکی از موارد مهم بعد از کاشت مو عمل کردن به توصیه ها و تجویزات پزشک برای مراقبت از موها می باشد که فرد باید آن را رعایت نماید. در این بین روش شستن موها بعد از عمل کاشت موضوع مهمی است که باید درست و به شکل صحیح صورت گیرد. موهایی که تازه کاشته شده اند مثل دیگر موها قوی نیستند و به مراقبت و توجه بیشتری و دوام نیاز دارند. شستشوی مرتب موها به ویژه موهای تازه کاشته شده بسیار مهم و ضروری است و اهمیت بالایی دارد، شستن موها باعث می شود تا لکه های خون یا بتادین، دلمه ها و سایر آثار برجای مانده از کاشت مو برطرف شوند و سر تمیز شود. اگر موها به خوبی تمیز نشوند ممکن است منطقه کاشت مو پوسته پوسته شود و شوره و چربی بگیرد و در نتیجه بعد دچار جوش های چرکی یا کیست مویی گردد. همانطور که گفته شد استحمام و شستن موها بعد از انجام کاشت لازم و ضروری است، نداشتن توجه به بهداشت مو و رعایت نکردن آن باعث بروز مشکلات جدی برای موها خواهد شد. شستن موها بعد از کاشت باید به نحوی باشد که به گرافت های کاشته شده آسیبی وارد ننماید. در این مطلب می خواهیم با روش ها و راهکارهای صحیح شستشوی موها بعد از کاشت آشنا شویم.

روش های شستن سر بعد کاشت مو

راهکارهای شستن مو بعد از کاشت

همانطور که گفته شد شستشوی سر بعد از کاشت مو و رعایت بهداشت آنها موضوعی مهم و واجب می باشد و در نتیجه کاشت تاثیر گذار است. نحوه شستشوی سر و تمیز نمودن مو بعد از کاشت با شستن موها در زمان های عادی کاملا متفاوت می باشد و در حین شستن موها بایدد مواردی را رعایت نمایید. در ادامه با برخی از این موارد آشنا می شویم:

  • در زمان شستن موها بعد از کاشت باید از یک شامپو مناسب و ملایم استفاده کنید. شامپو بچه برای اینکار گزینه مناسبی می باشد زیرا مواد شیمیایی در آن وجود ندارد، مواد شیمیایی برای موهای کاشته شده مضر هستند.

شستشوی سر بعد از انجام کاشت مو

  • از یک ابر آغشته شده به شامپو برای شستن موها و سر خود استفاده کنید و اینکار را بدن اینکه ابر را روی سر بگشید انجام دهید.
  • در زمان شستن موها مراقب باشید تا نوک انگشتان و ناخن های خود را به پرست سر نکشید، زیرا این عمل موجب آسیب رساندن به گرافت های کاشته شده خواهد شد. شستن موها را با ملایمت و آرامش انجام دهید. توجه داشته باشید که از ماساژ دادن موها و سر پرهیز نمایید.

شستن سر بعد کاشت مو

  • در نهایت بعد از شستن موها برای خشک کردن آنها نباید از سشوار استفاده نمایید، بلکه اجازه دهید تا موها خودشان به شکل طبیعی خشک شوند. گرمای سشوار باعث آسیب رسیدن به موهای کاشته شده خواهد شد.

موارد گفته شده در بالا را باید حداقل تا دو هفته پس از کاشت مو در زمان شستن موها رعایت نمایید، بعد از گذشت دو هفته می توانید به روال سابق موهای خود را شستشو نمایید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

شستشوی سر پس از کاشت مو

حمام کردن بعد از کاشت مو

برای حمام کردن بعد از کاشت مو باید اطلاعات کافی و کاملی را در این مورد داشته باشید تا خدای نکرده به موهای کاشته شده خود آسیبی وارد ننمایید. حمام نمودن اشتباه و نادرست پس از کاشت موها باعث ایجاد مشکلات مختلفی به خصوص آسیب رسیدن به گرافت های کاشته شده خواهد شد. روز بعد از کاشت مو، بانداژ روی سر خود را خیلی آرام باز نمایید و به راحتی و در کمال آرامش دوش آب گرم بگیرید. در زمان دوش گرفتن مراقب فشار آب باشید، اجازه بدهید تا آب دوش خیلی آرام در محل کاشت و پیوند جریان پیدا کند، همچنین می توانید قسمتی از جریان آب را با دست خود مسدود کرده تا آب با فشار و مستقیما روی پوست نریزد.

شستن سر پس از کاشت مو

اگر موهای طبیعی تان مانع رسیدن آب به قسمت های کاشته شده می شود با دست آنها را بالا بگیرید تا آب به تمام قسمت های کاشته شده برسد. بهتر است پس از گذشت دو روز از کاشت مو هر دو روز یک مرتبه به حمام بروید و تا ۱۰ روز روز در میان حمام نمایید. تا ۱۰ روز بعد از کاشت مو در معرض دوش مستقیم و عمودی قرار نگیرید چون تماس مستقیم و پر فشار آب با سر باعث می شود تا گرافت های کاشته شده آسیب ببینند. برای پیشگیری از آسیب رسیدن به موهای کاشته شده بهتر است برای شستشوی سر بعد کاشت مو آب را روی موها به آرامی اسپری نمایید، و یا بعد شستن سر با شامپو برای آب کشیدن سر از دوش دستی یا یک کاسه آب گرم استفاده نمایید. در زمان شستن موها از یک شامپوی ملایم مثل شامپو بچه استفاده کنید تا آسیبی به موهای کاشته شده وارد نشود. گرافت های کاشته شده مو در روزهای اول بسیار ضعیف و آسیب پذیر هستند و تماس با آنها باعث آسیب دیدنشان می شود. برای شامپو زدن بهتر است در ابتدا یک تکه ابر را به شامپو آغشته نموده و بعد از آن ابر را روی سر به آرامی فشار دهید به شکلی که ابر با موها تماس یابد اما به سر برخورد نکند و بعد به روش صحیح سر را آب کشی نمایید.

شستن سر بعد از کاشت مو

شامپوی مناسب پس از کاشت مو

یکی از دغدغه ای اصلی افرادی که به تازگی کاشت مو انجام داده اند، نوع شامپویی است که برای موهایشان باید استفاده شود. شامپوی مناسب برای موهایتان را پزشک با بررسی برخی از موارد مانند ترکیبات موجود در شامپو، میزان پی اچ شامپو، میزان چربی موی سر، حالت آنتی اکسیدانی و همچنین حالت لیپوزیمی شامپو تشخیص داده و تجویز می نماید. برای افرادی که کاشت مو انجام داده اند نوع شامپو  بسیار مهم است، زیرا انتخاب یک شامپوی نامناسب باعث می شود تا مواد شیمیایی موجود در شامپو به موها آسیب برساند و باعث کاهش رشد طبیعی و یا ریزش موها شود و نتیجه درستی از کاشت مو نداشته باشید.

شستشوی سر بعد از کاشت مو

بعد از کاشت مو می توان شنا کرد؟

راهکارهای شستشوی سر بعد کاشت مو

در حالت کلی شنا کردن و رفتن به استخر برای موهای کاشته شده مشکلی ایجاد نمی کند، ولی بهتر است تا ترمیم کامل زخم های سر و بهبود آنها از رفتن به استخر خودداری شود. به همین جهت توصیه می شود که حداقل دو هفته تا یک ماه بعد از کاشت از رفتن به استخر و شنا نمودن جلوگیری شود، البته برای راحت شدن خیالتان از آسیب نرسیدن به موهای کاشته شده صبوری کنید و تا دو ماه از شنا کردن و استخر رفتن پیشگیری نمایید. کلری که در آب استخرها وجود دارد باعث خشک شدن موها، شکستگی در موها و ژولیدگی زیاد در موها می شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *