دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

چطور به سرعت به خواب برویم؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در این مقاله شما را با چند مورد از روش هایی که به شما کمک می کند تا سریع بخوابید آشنا می کنیم. از این روش ها می توان به کتاب خواندن قبل از خواب و خاموش کردن گوشی های همراه اشاره کرد. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

خوابیدن راحت می تواند آرزوی خیلی از افراد باشد و بسیاری از افراد نمی توانند به راحتی بخوابند و به استراحت بپردازند. افرادی که خواب با کیفیت ندارند در طول روز بسیار خسته و خواب آلوده اند. در ادامه روش های خوابیدن را به شما آموزش می دهیم.

کتاب خواندن و کاهش فعالیت های مغزی

روش های خوابیدن سریع

راه های بسیار زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها برای خوابیدن سریع استفاده کنید و یک خواب راحت و بدون فکر داشته باشید و از خواب با کیفیت لذت ببرید و در روز بعد سرحال و شاداب باشید که در ادامه به آن ها می پردازیم.

کتاب خواندن

کتاب خواندن یکی از راه هایی می باشد که می تواند به راحتی خواب را به چشمان شما بیاورد. باید بدانید که خواندن خواب را تسریع می کند و شما می توانید با خواندن کتاب ذهن را تحریک کنید و فعالیت آن را کم کنید. اگر احساس می کنید که نمی توانید بخوابید بهتر است یک کتاب باز کنید و آن را بخوانید. البته نیازی نیست که خواندن کتاب کیفیت داشته باشد فقط برای کاهش فعالیت های مغزی از آن استفاده کنید.

زمان مشخص خواب

ساعت زیستی بدن خود را تنظیم کنید و با این کار به خوابیدن سریع خود در تخت خواب کمک کنید. در واقع این کار باعث می شود که ذهن شما زمان مشخصی را برای کاهش فعالیت های خود به رسمیت بشناسد و می تواند به شما در خوابیدن کمک کند. در واقع خواب مناسب می تواند به تنظیم بدن کمک کند.

اتاق خنک به راحت خوابیدن کمک می کند

  •  آرون گروپس

رژیم غذایی مناسب

بعضی از رژیم های غذایی باعث می شود گرسنه بمانید و در نهایت خواب را از چشمان شما می گیرد. بهتر است غذاهای سالم استفاده کنید و رژیم غذایی مناسب را انتخاب کنید. بر اساس پژوهش های انجام شده مصرف میوه ها و سبزیجات می تواند به شما در راحت خوابیدن کمک کند.

خنک بودن اتاق

برای خوابیدن سریع بهتر است دمای اتاق را کاهش دهید. در واقع بدن در دمای ۱۸ درجه بهتر به استراحت می پردازد و شما به سرعت به خواب می روید. بنابراین نیاز است که دما را کاهش دهید تا احساس خواب آلودگی افزایش پیدا کند و در نهایت سریع تر از همیشه به خواب بروید.

مدیتیشن قبل از خواب

پژوهش ها نشان می دهند که یوگا و مدیتیشن قبل از خواب می تواند به شما کمک کند تا خوابی راحت تر و عمیق تر داشته باشید. در واقع احساس آرامش شما را افزایش می دهد و به کاهش فعالیت های مغزی کمک می کند و باعث می شود بعد از رفتن به تخت خواب به راحتی بخوابید.

استفاده از مایعات گرم

یکی از باور های قدیمی که در بین مردم شایع می باشد این است که نوشیدن شیر گرم می تواند در روند به خواب رفتن به شما کمک بسیار زیادی داشته باشد. بر اساس نظر گیه های روان شناسان ممکن است شیر گرم اثراتی نا خود آگاه داشته باشد و به دوران شیر دهی مربوط شود. برای داشتن خوابی راحت بهتر است قبل از خواب شیر گرم بنوشید.

ممنوعیت کافئین

بهتر است از موادی که می تواند خواب را از چشمان شما بگیرد دوری کنید. یکی از این مواد کافئین می باشد. برای خوابیدن سریع باید کافئین را از زندگی خود حذف کنید و یا حداقل در شب از آن استفاده نکنید. پژوهش ها حاکی از آن است که حذف کافئین می تواند به شما کمک کند که خوابی راحت داشته باشید.

خوابیدن سریع با خاموش کردن گوشی و لپتاپ

خاموش کردن اینترنت و گوشی تلفن

باید بزرگ ترین مشکلی که این روز ها همه را درگیر کرده است بشناسید و آن را قبل از رفتن به اتاق خواب کنار بگذارید. باید بدانید که گوشی تلفن حتی بدون داشتن اینترنت می تواند می تواند برای خواب افراد مزاحمت ایجاد کند. نور آبی موجود در گوشی ها می تواند در خواب افراد اختلال ایجاد کند. برای این که راحت بخوابید و از خواب خود استفاده لازم را ببرید باید گوشی را خاموش کنید و بدون آن به تخت خواب بروید.

اتاق تاریک

یکی دیگر از مواردی که می تواند در به خواب رفتن شما اختلال ایجاد می کند نور های مزاحم می باشند. می توانید برای کاهش این نور ها از پرده های ضخیم برای اتاق خواب استفاده کنید تا بتوانید در هنگام صبح به راحتی بخوابید و از خواب صبحگاهی لذت ببرید.

سخن آخر

خواب با کیفیت می تواند رضایت شما را از زندگی افزایش دهد علاوه بر آن می تواند تاثیرات بسیار زیادی بر پوست دارد. در واقع هر انسانی به خواب نیاز دارد تا بتواند بازدهی بیش تری داشته باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *