دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای رژیم لاغری ایتالیایی و تمام بایدها و نباید های این رژیم کاهش وزن

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۹
  • ۰

رژیم غذایی ایتالیایی که در واقع یکی از محبوب ترین و مفیدترین رژیم ها به شمار می آید در این مطلب سعی داریم شما را با برنامه و رژیم لاغری ایتالیایی آشنا نماییم با ما همراه باشید.

به طور کلی وقتی سخن از اسم ایتالیا و غذاهای آن به میان می آید همه ما به یاد پاستا، سس های خوشمزه و پیتزاهای معروف می افتیم و غافل از اینکه رژیم غذایی لاغری ایتالیایی فاقد تمام این غذاها است و به عبارت ساده تر می توان گفت که این غذاها در ایتالیا چندان محبوب نیستند و بایستی تمامی تصورات خود را مورد غذاهای ایتالیایی کنار بگذارید زیرا غذاهایی که ما در رستوران های آن می بینیم و از خوردنشان لذت می بریم با غذاهایی که در یخچال خود دارند و در طول روز مصرف می کنند کاملا متفاوت می باشد.

آشنایی با رژیم لاغری ایتالیایی

بهتر است که در واقع منظور از رژیم مجموع غذاهایی است که هر فردی در طول روز برای حفظ سلامت یا کنترل وزن خود مصرف می کند اما اغلب افراد تصورشان از رژیم لاغری محدودیت های غذایی است که بایستی برای کاهش وزن خود بدان پایبند باشند. همانطور که متوجه شدید رژیم لاغری به معنای محروم شدن از غذاها و یا محدود کردن برنامه غذایی نیست زیرا بدن ما به تمامی گروه های غذایی مختلف نیاز دارد و بروز هر یک از کمبود ها می تواند سلامتی را به خطر بیندازد. به طور کلی تغذیه صحیح و رژیم لاغری یعنی رعایت تعادل و تنوع در برنامه های غذایی برای داشتن وزن ایده آل است و همچنین توجه داشته باشید که بدن ما نیاز به ریز مغذی ها و درشت مغذی ها نیز خواهد داشت و نباید از آن غفلت کنید.

اصول رژیم غذایی ایتالیایی

دستور رژیم غذایی ایتالیایی:

توصیه می شود که در ابتدا درباره رژیم غذایی ایتالیایی و اینکه از چه دستورالعمل هایی بایستی پیروی کنید اطلاعات لازم را کسب نمایید و سپس به انجام آن بپردازید. به همین منظور در ادامه به بیان برخی از دستور های این رژیم غذایی پرداخته ایم که می توانید در این روند با آن آشنا شوید:

در خوردن غذا هیچ عجله ای ندارند:

توجه داشته باشید که یکی از عادت های خوب مردم ایتالیا این است که برای غذا خوردن خود وقت می گذارند و هیچ عجله ای ندارند و اغلب ترجیح می دهند همراه دوستان خود و به صورت دست جمعی غذا میل کنند.

ایتالیایی ها معمولا پیش از غذا خوردن به پیاده روی می روند و هنگام میل کردن غذا دور یک میز جمع می شوند و با یکدیگر گپ می زنند و غذا می خورند و به طور کلی جمع شدن آن ها دور یک میز باعث آهسته غذا خوردن خواهد شد. بدین ترتیب وقتی غذا به آرامی خورده شود و مغزتان نیز پیام سیر شدن را ارسال خواهد کرد و می توان این موضوع را یکی از مهم ترین دلایل چاق نشدن دانست.

به طور کلی ایتالیایی ها از غذا لذت می برند و آن ها صرفا برای سیر شدن نمی خورند و بهتر است از این رفتار آن ها الگو برداری کنیم و از خود بپرسید آخرین مرتبه ای که از خوردن غذا لذت بردم کی بود؟

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

دستورالعمل رژیم لاغری ایتالیایی

وقتی که سیر شدند دست از غذا می کشند:

بهتر است بدانید که در واقع یکی دیگر از اصول و دستور رژیم لاغری ایتالیایی دست کشیدن از غذا هنگام سیری است و معمولا وقتی که آهسته تر غذا می خورند مغز نیز دستور سیر شدن را بهتر ارسال خواهد کرد. مردم این کشور به محض دریافت این پیام از مغز خود از خوردن دست می کشند و مانند ما ایرانی ها فکر نمی کنند که وظیفه دارند حتما بشقاب خود را خالی کنند. توجه داشته باشید مقدار غذایی که پس از سیر شدن می خورید موجب چاقی خواهد شد و ایتالیایی ها از این راز باخبر می باشند.

ایتالیایی ها چیزی به عنوان رژیم ندارند:

جالب است بدانید که رژیم گرفتن می تواند به تدریج باعث ایجاد افسردگی در فرد شود و معمولا نیز افراد در اواسط دوره رژیم خود را رها خواهند کرد و به همین منظور پس از گذشت مدتی دوباره به وزن قبلی باز خواهند گشت. به طور کلی مردم ایتالیا رژیم گرفتن را قبول ندارند و مواد غذایی را که مورد استفاده قرار می دهند کالری آن را محاسبه نخواهند کرد و به صراحت می توان گفت که آن ها با این نوع از مسائل کاملا بیگانه می باشند. آن ها معتقد هستند که اگر مواد غذایی سالم و مفیدی مصرف کنند دیگر نیازی به رژیم گرفتن ندارند و لازم نیست به خود سختی و فشار وارد کنند. همچنین بهتر است بدانید که مردم ایتالیا تنها در روز های یکشنبه که روز تعطیلشان به شمار می آید از دسر ها و شیرینی های خاص استفاده می کنند و در سایر روز ها به رژیم غذایی ثابت خود بر می گردند و اگر شما نیز قصد دارید مانند آن ها از مواد غذایی سالم استفاده کنید تا دیگر نیازی به رژیم گرفتن نباشد می توانید از همین حالا شروع کنید و دور تمامی غذاهای چرب و ناسالم را خط بکشید.

شناخت رژیم لاغری ایتالیایی

ایتالیایی ها بین کیفیت و کمیت غذا تعادل برقرار خواهند کرد:

بهتر است بدانید که پخت غذای ایتالیایی بسیار راحت است و آن ها در این فرآیند به کمیت و کیفیت غذای خود بسیار اهمیت می دهند و در حقیقت آن را مهم ترین اصل در آشپزی می دانند. از نظر آن ها غذا نباید خیلی چرب باشد، بایستی از کربوهیدرات کافی برخوردار باشد و همچنین سرشار از گوشت ماهی، مرغ و بوقلمون باشد. توجه داشته باشید که برخلاف تصور عامه مردم ایتالیایی ها زیادی غذا نمی خورند و هنگامی که در روز های تعطیل دور هم جمع می شوند غذای بیشتری درست خواهند کرد ولی در سایر روز های هفته سعی دارند غذاهای کم و سالمی همچون پاستا، سبزیجات، گوشت گوسفند و ماهی مصرف کنند و به ندرت پیش می آید که مصرف نوشابه و تنقلاتی مانند چیپس و پفک را در برنامه غذایی خود جای دهند. به طور کلی اغلب ایتالیایی ها از روغن زیتون در طبخ غذاهای خود استفاده می کنند و بر خلاف مردم آمریکا که معمولا روغن زیتون را روی میز قرار می دهند از غذاهای چرب بیشتری استفاده می کنند ایتالیایی ها مصرف غذای کم چرب را ترجیح خواهند داد و در مصرف آن نیز زیاده روی نخواهند کرد.

حال که با عادات و دستور رژیم لاغری ایتالیایی آشنا شده اید لازم است تا کمی درباره این رژیم صحبت کنیم. به طور کلی ایتالیایی ها برخلاف تصور ما استفاده زیادی از پاستا ندارند و معمولا از آن به عنوان پیش غذا استفاده می کنند و این در حالی است که ما ایرانی ها پاستا و ماکارانی را یک وعده کامل از برنامه غذایی خود می دانیم. توجه داشته باشید که سس گوجه فرنگی، تکه های نان به همراه روغن زیتون و سیر یکی از محبوب ترین پیش غذاهای ایتالیایی به شمار می آیند و توصیه می شود شما نیز مصرف ماکارانی را به عنوان وعده اصلی غذایی خود حذف کنید و آن را تبدیل به پیش غذا کنید.

رژیم لاغری ایتالیایی و اصول آن

همچنین در ادامه پیشنهاد می شود که با کلیک بر روی لینک های مقابل با مطالب رژیم لاغری ژاپنی و رژیم لاغری کرفس نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *