دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

مراحل پاک کردن لکه لاک از لباس با ترفندی آسان

  • سحر هودانلویی
  • ۸ دی ۱۳۹۹
  • ۰

اگر شما نیز از آن دسته افراد هستید که به مصرف لاک و وسایل بهدشتی علاقه بسیار دارید، اما در مواجه با لکه های ایجاد شده توسط آن به روی لباس در فکر از بین بردن شان هستید؛ در این بخش از مجله آرگا با ما همراه شوید تا مراحل پاک کردن لکه لاک از لباس را به شما آموزش دهیم.

بسیاری از افراد علاقه بسیاری به مصرف و استفاده از لاک دارند، اما در مواجه با مشکلات ایجاد شده توسط این مواد بهداشتی و زینتی به دنبال پاک کننده های قوی و موثر در منزل هستند. پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی با روش های پاک کردن لکه لاک از لباس با ما در ادامه این مطلب همراه شوید.

اگر شما نیز حین استفاده از این وسیله بهداشتی و زیبایی، رد های از آن بر لباس خود بر جای گذاشته اید، در این بخش از مجله آرگا با ما همراه شوید تا روش های موثر و خانگی برای از بین بردن لکه لاک از لباس را برایتان بیان کنیم.

روش های پاک کردن لکه لاک از لباس

لاک های زینتی

در ابتدای آشنایی بار روش های رفع لکه لاک از روی لباس؛ قابل به ذکر است که استفاده از لاک و مصرف آن به چیزی حدود سه هزار سال قبل از میلاد باز خواهد گشت. هنگامی که درباریان چینی تبار از وسایلی همچون نقره، طلا، سیاه و قرمز برای آرایش و زیبایی ناخن های خود استفاده می کردند.

در عصر امروز تغییرات بسیاری در لاک های قدیم تا امروزی دیده می شود، که می توان در بین آن ها انواعی از رنگ و طرح را مشاهده کرد. طبیعی است که لاک نیز همانند دیگر وسایل بهداشتی، از اقلام محبوب و مورد علاقه خانم ها به شمار رود، اما قابل به ذکر است که اگر بر روی لباس و یا قسمتی از فرش و پارچه های نخی ریخته شود، مشکلات بسیاری برای پاک کردن به وجود می آورد. گذشتن از کنار لکه های ایجاد شده توسط لاک بر لباس، می تواند ماندگاری آن را افزایش دهد و در برخی از موارد نیز از بین نرود.

همان طور که می دانید، لاک در اثر تماس با محیط بیرونی به سرعت خشک و سفت می شود که اگر بر لباس ریخته شود، در نهایت به ایجاد لکه ای زیر و پررنگ ختم می شود. با این حساب که لاک در اثر تماس با هوای بیرونی سریعا سفت و خشک می شود، پس باید هر چه سریع تر به پاک کردن آن بپردازید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

روش های پاک کردن لکه لاک از لباس

در بیشتر از مواقع پیش آمده که در زمان مهمانی و مواقعی که عجله دارید؛ قسمتی از لاک بر روی لباس ریخته شود و لکه هایی که به سرعت سفت و خشک می شوند، به وجود آورد. در مواقعی نیز لاک ها بر فرش منزل ریخته می شود، که حساسیت را برای پاک کردن هر چه سریع تر آن تشدید می کند. در ادامه این مطلب روشی موثر و خانگی برای پاک کردن لکه لاک از لباس برای شما بیان کرده ایم.

پاک کردن لکه لاک از لباس چگونه انجام می شود؟

  • وسایل مورد نیاز

  1. دستمال کاغذی به رنگ سفید
  2. پنبه
  3. استون
  4. لکه بر
  5. پودر لباس شویی
  • نحوه اقدام به عمل

  1. در ابتدا تعدادی دستمال کاغذی بر روی سطحی صاف قرار دهید، سپس لباس را از قسمتی که به لاک بر خورد کرده است بر روی دستمال کاغذی ها قرار دهید.
  2. حالا پنبه را به مقدار کمی استون آغشته کنید و سپس آن را از پشت بر روی قسمت های برخورد کرده با لاک قرار دهید. در این حالت باید یه وسیله استون لاک را از لباس به دستمال کاغذی انتقال یابد.
  3. روش بالا را همچنان ادامه دهید تا لکه لاک به طور کامل از روی لباس پاک شود. در این شرایط می توانید به تجدید پنبه و آغشته کردن دوباره آن به استون بپردازید.
  4. در این مرحله قسمت برخورد کرده با لاک و استون را با آب گرم به خوبی شستشو دهید تا استون ها از الیاف خارج شود.
  5. اگر همچنان لکه لاک بر لباس باقی مانده بود، می توانید از لکه بر لباس نیز کمک بگیرید.
  6. طبق دستورات گفته شده لباس را شستشو دهید.
  7. در آخرین مرحله نیز لباس را بعد از شستشو در هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود.

پاک کردن لکه لاک از لباس

نکات قابل توجه

در ابتدای اقدام به پاک کردن لکه لاک از لباس بهتر می باشد، به نکاتی که در ادامه بیان می شود، توجه کنید.

  1. قابل به ذکر می باشد که استون الیاف مداکریلیک و تری استات را از بین خواهد برد.
  2. در ابتدای کار پاک کردن بهتر می باشد، مقداری استون بر روی لباس اعمال کنید تا از عدم تغییر رنگ لباس اطمینان حاصل کنید.
  3. قبل از اقدام به هر عملی بهتر می باشد برچسب نحوه شستشو را مطالعه نمایید.
  4. در صورت دارا بودن الیافی غیر از نخ بهتر می باشد آن را به خشک شویی های مخصوص برای پاک کردن لکه بسپارید.
  5. در برخی موارد استفاده از استون بافت لباس را از بین خواهد برد، پس بهتر می باشد در ابتدا از جنس آن اطمینان حاصل کنید.

در پایان می توانید نحوه تمیز کردن لکه روغن از روی لباس و تمیز کردن لکه خون را نیز مشاهده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *