دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با انواع تست بارداری خانگی با وسایل و مواد طبیعی در دسترس

  • ساناز براتی
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۱
  • ۰

در حال حاضر انجام تست بارداری با استفاده از کیت های بارداری امکان پذیر شده است، اما علاوه بر این شما می توانید با استفاده از روش های خانگی اینکار را به سادگی انجام دهید. تست بارداری خانگی با استفاده از موادی مثل سرکه، نوشابه، قاصدک، محلول کاج، صابون و… در منزل به راحتی امکان پذیر می باشد.

در حال حاضر روش های مختلفی وجود دارد تا نسبت به باردار بودن یا نبودن خود اطمینان حاصل نمایید. روش های جدیدی که با پیشرفت تکنولوژی به وجود آمده اند. اما باید بدانید که روش های خانگی نیز برای ین منظور وجود دارند که بسیار ساده و راحت انجام می شوند. در این مطلب با تست بارداری خانگی آشنا خواهیم شد.

روش های تست بارداری خانگی

در این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع روش های تست بارداری در خانه آشنا سازیم. قبل از انجام تست های حاملگی مقدار زیادی آب بنوشید تا مثانه تان کاملا پر شود یعنی قبل از انجام تست حتما فشار وارد شده به مثانه را حس نمایید. بهترین زمان تست وقتی است که از خواب بیدار شده اید و اولین ادرار روزانه را انجام می دهید، زیرا مایع ادرار در این موقع غلیظ تر بوده و نتیجه بهتری را دارد.

تست حاملگی با روش های خانگی

تست حاملگی به کمک پودر سفید کننده

استفاده از سفید کننده برای تست بارداری خانگی روشی ایت سریع و قابل اعتماد. برای انجام این تست به روش زیر عمل می کنیم:

ظرف مخصوص برای ادار برداشته و کمی از ادار خود را در آن بریزید. مقداری از پود سفید کننده در داخل ادرار ریخته و مخلوط کنید تا گلوله نشود. بعد به حالت مایع توجه نایید اگر احساس کردید صدای خارج شدن گاز مثل صدای نوشابه های گازدار از آن شنیده می شود به این معنی است که شما حامله هستید در غیر اینصورت حامله نمی باشید.

در حین انجام کار توجه کنید که خیلی به سفید کننده و مایع ادرار نزدیک نشوید زیرا گازهای خارج شده از آن خطرناک بوده و استنشاق آن موجب تهوع و سرگیجه می شود. در نهایت در صورت آلوده شدن دست ها از محلول غلیظ آب و صابون برای شست و شو کمک بگیرید.

انواع تست حاملگی خانگی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

تست به کمک شکر

یکی دیگر از تست های بارداری قابل انجام در خانه تست شکر می باشد که در گذشته با نبود کیت های بارداری بسیار مورد استفاده قرار می گرفته است. برای انجام این تست به روش زیر عمل کنید:

در ابتدا مقداری شکر به اندازه یک قاشق سوپ خوری را در کاسه ای بریزید و حدود یک قاشق سوپ خوری ادرار به آن اضافه نمایید. بعد از اضافه کردن ادرار به واکنش ایجاد شده توجه نمایید اگر شکر حالت توده ای پیدار کرد نشان دهنده باردار بودن شما است ولی اگر شکر در ادرار حل شد یعنی باردار نیستید. هورمون HCG موجود در ادرار زنان باردار نمی گذارد تا شکر در ادرار حل شود.

انجام تست بارداری خانگی

آزمایش بارداری با استفاده از خمیر دندان

برای انجام این تست مقدار و نوع خمیر دندان مهم نبوده و فقط باید از خمیر دندان سفید رنگ استفاده نمایید. برای این منظور مقداری خمیر دندان چیزی حدود دو قاشق سوپ خوری را در ظرف مورد نظر خود ریخته و مقداری از ادرارتان را به ظرف اضافه نمایید. در صورت کف کردن خمیر دندان و یا تغییر رنگ آن به آبی تست مثبت بوده و شما حامله هستید.

تشخیص حاملگی به کمک سرکه

یکی دیگر از روش های تست بارداری خانگی استفاده از یرکه می باشد. سرکه ماده ای ست که در هر خانه ای یافت می شود. برای انجام این تست به روش زیر عمل می کنیم:

قبل از انجام تست ظرفی پلاستیکی برای اینکار انتخاب نمایید. کمی سرکه را داخل ظرف پلاستیکی ریخته و ادارتان را به آن اضافه نمایید و به خوبی ترکیب کنید. در زمان ترکیب کردن حباب هایی ایجاد خواهد شد بعد از آن بگذارید تا مایع ساکن شود. اگر سرکه تغییر رنگ پیدا نمود نشان دهنده بارداری است در غیر اینصورت تست انجام شده منفی می باشد.

روش های تست حاملگی خانگی

انجام تست بارداری به کمک صابون

صابون روشی دیگر برای انجام تست حاملگی است که در خانه ها قابل دسترس می باشد. در این روش از هر نع صابونی می توانید استفاده نمایید رنگ، بو و نوع صابون مهم نیست. برای انجام این تست به روش زیر عمل نمایید:

صابون بزرگی را انتخاب کرده تا بتوانید به خوبی در دستانتان نگهش دارید. حال مقداری از ادرار خود را بر روی صابون ریخته و به واکنش انجام شده دقت نمایید. در صورت تشکیل شدن حباب روی صابون یعنی شما باردار هستید در غیر این صورت تست منفی است  خبری از بارداری وجود ندارد.

تست حاملگی با شامپو

در این روش نیز باید ادرار خود را در یک ظرف پلاستیکی بریزید و در ظرف دیگری، مقدار کمی شامپو ریخته و با آب مخلوط کنید تا کف درست شود، سپس ادرار خود را به آن بیفزایید و در صورتی که این مخلوط کف کرده و جوش و خروش داشته باشد، نتیجه تست مثبت خواهد بود.

تست بارداری در منزل

تست حاملگی با وایتکس

این تست نیز از دیگر روشهای خانگی تشخیص بارداری می باشد که برای انجام آن، در داخل یک ظرف تمیز ادرار خود را بریزید و بعد مقداری وایتکس به آن اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید، در صورتی که مخلوط حاصل به صورت کف یا فوم درآید، به نشانه حامله بودن شما می باشد.

تست حاملگی با نمک

یکی دیگر از روشهای خانگی برای تشخیص حاملگی استفاده از نمک بوده که مشابه تست با شکر می باشد، در این روش به جای استفاده از شکر از نمک استفاده خواهد شد، بنابراین مراحل انجام آن نیز همچون تست حاملگی با شکر است.

از این رو نمک و ادرار باید در بخش های برابر با هم ترکیب شوند و سپس چند دقیقه ای صبر کنید، در صورتی که نمک به توده ای خامه ای سفید تبدیل شد به نشانه باردار بودن شما می باشد، اما در صورت عدم مشاهده چنین واکنشی، احتمالا باردار نیستید، البته استفاده از این روش نیز همچون دیگر روشهای سنتی و خانگی برای تشخیص حاملگی, علمی و مطمئن نیستند، بنابراین نباید جایگزین تستهای آزمایشگاهی بارداری شوند.

آزمایش بارداری خانگی

تست حاملگی با قند

تست حاملگی با قند نیز از جمله روشهای خانگی تشخیص حاملگی می باشد که برای انجام این تست می توانید چند حبه قند را روی یک سطح صاف قرار دهید و بعد ادرار خود را روی آنها بریزید، در صورت ذوب شدن قند ها، یعنی اینکه شما حامله نیستید، اما در صورتی که به هم بچسبند، احتمال حاملگی شما زیاد است.

تشخیص بارداری با نوشابه

استفاده از نوشابه برای انجام تست بارداری خانگی نتیجه بخش می باشد. برای انجام این تست به روش زیر عمل کنید:

مقداری نوشابه به اندازه دو قاشق سوپ خوری را در ظرف مد نظر خود بریزید و سپس ادرار خود را به آن اضافه نمایید به واکنش بین ادرار و نوشابه توجه کنید اگر حباب های شدیدی در روی مایع مشاهده نمودید به معنای باردار بودن شماست. حباب ها باید مشابه زمانی باشد که نوشابه را باز کرده اید.

انجام تست حاملگی خانگی

انجام تست به کمک محلول کاج

تست بارداری خانگی به کمک کاج نتیجه ای دقیق داشته و بسیار پر مصرف است. محلول کاج یک ماده ضد باکتریایی بوده که از شاخه، برگ، مخروط ها و دیگر قسمت های درخت کاج حاصل می شود. در این روش باید به صورت زیر عمل نمایید:

مقداری از محلول کاج را در ظرفی ریخته و نمونه ادرارتان را به آن اضافه نمایید. ادرار و محلول کاج را با هم به خوبی ترکیب نموده تا محلول کاج در ادرار غوطه ور گردد. در صورت مشاهده تغییر رنگ تست انجام شده مثبت بوده و شما باردار می باشید. قبا از انجام تست ببینید که روی محلول کاج تغییر رنگی صورت گرفته است یا نه، محلول باید کاملا طبیعی باشد تا نتیجه ای درست را به شما بدهد.

تست های ساده حاملگی خانگی

آزمایش بارداری با قاصدک

قاصدک ها علاوه بر زیبایی می توانند در تشخیص بارداری مفید باشند. نتیجه این نوع تست دقیق بوده و به روش زیر انجام می شود:

برای انجام این تست تعدادی برگ قاصدک را برش داده و روی ورقی پلاستیکی قرار دهید و آن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید. سپس مقداری از ادرار خود را روی آنها ریخته تا برگ ها در ادرار غوطه ور شوند. بعد از گذشت ده دقیقه اگر برجستگی یا نشانه های قرمز رنگی روی برگ ها دیدید نشان دهنده بارداری شما است و در غیر اینصورت تست انجام شده منفی می باشد.

تست های حاملگی خانگی

تشخیص با کمک تیلنون و پراکسید

تیلنون همان قرص استامینوفن یا مسکن است که در اغلب خانه ها یافت می شود. برای انجام این تست از تیلنون مارکدار استفاده نمایید که به شکل کپسول سفید است. از کپسول های ژلی مایع نباید استفاده نمایید. برای انجام این تست به روش زیر عمل کنید:

دو عدد قرص تیلنون را کاملا پودر کرده و در یم ظرف شیشه ای تمییز بریزید. پراکسید (آب اکسیژنه) را به پودر قرص ها اضافه کرده تا کف نماید حال یک قاشق غذاخوری از ادرار را داخل مواد ریخته و به تغییر رنگ آن دقت نمایید. در صورت مشاهده رنگ آبی تست انجام شده مثبت بوده و شما باردار می باشید. در غیر اینصورت تست منفی است.

تست خانگی ساده بارداری

انجام تست بارداری در منزل با پودر خردل

این روش با دیگر تست های بارداری خانگی کمی متفاوت است. از این پودر باید در زمان حمام کردن استفاده نمایید. پودر خردل محرکی است برای دوره ماهانه در خانم ها، در صورت پریود نشدن شما این پودر باردار بودنتان را مشخص می کند. در این تست به روش زیر عمل نمایید:

تست های بارداری خانگی

در ابتدا وان حمام را از آب گرم پر کرده و حود نصف فنجان پود خردل را در آن بریزید. سپس به مدت نیم ساعت در وان آب قرار گرفته و صبر کنید تا خردل بر بدنتان تاثیر بگذارد. بعد از اتمام کار با آب معمولی دوش بگیرید. بعد از گذشت دو یا سه روز باید پریود شوید در غیر اینصورت شما باردار می باشید.

همچنین می توانید برای آشنایی با نحوه تشخیص بارداری از روی چشم کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *