دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بررسی گوشی ردمی A8‌ شیائومی و شناخت ویژگی های منفی و مثبت این تلفن همراه

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۹ دی ۱۳۹۸
  • ۰

گوشی هوشمند ردمی A8 از نمایشگری ۶.۲ اینچی لمسی خازنی با کیفیت فول اچی دی و رزولوشن ۷۲۰*۱۵۲۰ بهره می برد. پردازنده بکار رفته در این اسمارتفون ۱۲ نانومتری اسنپدراگون ۴۳۹ می باشد که عملکردی سریع ، نرم و روان را به همراه دارد. این گوشی از ویژگی های محبوب بسیاری بهره می برد و ما قصد داریم در این مطلب از آرگا ردمی A8 را مورد بررسی قرار دهیم.

شیائومی گوشی میان رده خود به نام ردمی A8 را در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۹ معرفی و روانه بازار نمود. این اسمارتفون زیبا ویژگی های هیجان انگیزی دارد و برای افرادی که در جستجوی گوشی هوشمند ارزان قیمت با عملکرد مناسب هستند گزینه ای ایده آل می باشد. در ادامه با این گوشی مقرون به صرفه بیشتر آشنا خواهید شد.

شناخت و بررسی گوشی ردمی A8

عملکرد دوربین ردمی a8دارای:

  • قیمت نسبتا ارزان
  • طراحی زیبا
  • باتری با طول عمر بالا

در مقابل:

  • چیپست مشابه نسل قبلی
  • دوربین تقریبا معمولی

با توجه به فراوانی گوشی های هوشمند کاربران زیادی به دنبال اسمارتفونی ارزان قیمت با کیفیت ساخت مناسب برای برطرف کردن احتیاجات اصلی خود می باشند و A8 این ویژگی ها را برای آنها به ارمغان خواهد آورد. ردمی A8 نسل جدید سری A شیائومی می باشد که با توجه به ارزان قیمت بودنش  از سخت افزاری چشمگیر برخوردار است.

بازبینی گوشی ردمی a8

شرکت شیائومی ارزانترین گوشی های تولیدی خود را در سری A معرفی می کند.  پنل جلویی این تلفن همراه را نمایشگر ۶.۲ اینچی به خود اختصاص داده است که توانایی نمایش محتوا با کیفیت Full HD دارد و پردازنده قوی اسنپدارگون ۴۳۹ با عملکرد نرم و روان به اجرای برنامه ها می پردازد. قبل از بررسی گوشی ردمی A8 ابتدا با مشخصات آن آشنا خواهید شد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

آشنایی سریع با مشخصات ردمی A8

شناخت گوشی مقرون به صرفه ردمی a8

  • ابعاد: ۹.۴*۷۵.۴*۱۵۶.۳ میلی متر
  • وزن: ۱۸۸ گرم
  • نمایشگر: ۶.۲ اینچ IPS LCD لمسی خازنی
  • سیم کارت: دو سیم کارته
  • پردازنده: اسنپدراگون ۴۳۹
  • پردازنده گرافیکی: آدرنو ۵۰۵
  • دوربین اصلی: ۱۲ مگاپیکسل
  • دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسل
  • باتری: ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری
  • شارژر: ۱۸ واتی
  • سیستم عامل: اندروید ۹.۰ پای و رابط کاربری MIUI 10
  • جک ۳.۵ میلیمتری: دارد

بررسی طراحی ظاهری

نقاط منفی ردمی a8

یکی از تغییرات اساسی در این تلفن همراه نسبت به نسل قبلی طراحی جدید و به روز آن می باشد. در این عضو خانواده شیائومی که به نوعی ارزانترین گوشی نیز می باشد از حاشیه های اطراف صفحه نمایش کاسته شده و برای هر چه بهتر شدن طراحی، دوربین سلفی در شکاف بالای نمایشگر قرار گرفته است. و این امر موجب شده با مشاهده گوشی برای اولین بار حس یک محصول گران قیمت در کابر القا شود. در قسمت پایین نمایشگر نوار باریکی به نمایش لوگوی ردمی اختصاص داده شده است. از لحاظ وزن با توجه به پلاستیکی بودن قاب پشت گوشی اندکی سنگین به نظر می رسد البته ناگفته نماند که کیفیت پلاستیک بکار رفته در بدنه گوشی مناسب بوده و حس بدی در کابر ایجاد نخواهد کرد.

بازنگری گوشی ردمی a8

در سمت راست قاب ردمی A8 کلیدهای تنظیم صدا و پاور و در طرف دیگر درگاه سیمکارت و شیار کارت حافظه تعبیه شده است. در بخش پایینی دستگاه نیز جک ۳.۵ میلی‌متری و اسپیکر کنار اسلات شارژ در نظر گرفته شده است. همچنین گوشی به درگاه USB-C برای شارژ و اتصال به کامپیوتر مجهز شده است. در پنل پشتی نوار زیبای باریک و برجسته عمودی مشاهده می شود که در بالای آن دوربین اصلی و فلش ال ای دی قرار دارند. این گوشی جذاب در برابر پاشش آب مقاوم بوده و به سه رنگ قرمز، آبی آسمانی و مشکی در بازار عرضه می گردد.

بازبینی گوشی اقتصادی ردمی a8

بررسی نمایشگر و اسپیکر

 قیمت پایین این گوشی در طراحی صفحه نمایش آن بی تاثیر بوده و این گوشی از نمایشگری ۶.۲ اینچی با وضوح تصویر ۷۲۰*۱۵۲۰ و کیفیت فول اچ دی بهره می برد. این صفحه نمایش ۸۱.۳ درصد پنل جلویی را به خود اختصاص داده و پوششی از گوریلاگلس ۵ آن را محافظت می کند. نوع پنل صفحه نمایش IPS LCD بوده و تراکم پیکسلی آن ۲۷۱ پیکسل در هر اینچ می باشد. مشاهده محتوای نمایشگر در زیر نور آفتاب تقریبا خوب بوده و برای بهتر شدن پیشنهاد می شود تنظیم خودکار روشنایی را فعال نمایید.

مطالعه و وارسی گوشی ردمی a8

روشنایی حداکثر صفحه نمایش در حالت خودکار و دستی به‌ ترتیب ۳۱۰  و ۲۵۰ نیت می باشد. روشنایی حداقل نیز  ۰/۶ نیت بوده و استفاده از آن در محیط‌های تاریک برای افراد حساس به روشنایی تجربه خوبی را به ارمغان خواهد اورد.

در لبه پایین گوشی اسپیکر تک کاناله قرار دارد که بلندی صدای زیادی دارد اما از نظر کفیت و شفافیت صدا چندان مورد رضایت نمی یاشد. همانطور که قبلا ذکر شد گوشی دارای جک ۳.۵ میلمتری می باشد اما در جعبه آن را نخواهید دید. البته هنگام اتصال هدفون به دستگاه خروجی صدا تقریبا بلند و شفاف به نظر می رسد.

دوربین

باتری ردمی a8 طول عمر بالایی دارد

در بررسی گوشی ردمی A8 متوجه می شویم که دوربین این گوشی ساده بوده و برای ان یک حسگر و فلاش در نظر گرفته شده است. دلیل ساده بودن دوربین به نظر، بخاطر قیمت ارازن آن می باشد. ردمی A8 به دوربین اصلی تک لنزی ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F/1.8 مجهز شده است. این لنز دقت بالایی را در ثبت تصاویر از طریق ویژگی dual pixel PDAF به اجرا می گذارد و در شرایط نوری مطلوب عکسهای خوب با جزئیات مناسب ارائه می دهد.

از ویژگی های دیگر این دوربین می توان به LED flash و HDR اشاره نمود. پیشنهاد می شود HDR را در حالت خودکار قرار ندهید زیرل به طور معمول دوربین این قابلیت را فعال نمی کند بنابراین همیشه آن را در حالت روشن بگذارید تا کیفیت تصاویر مطلوب تر گردد. همچنین با توجه به عدم ماژولهای کمکی امکان عکسبرداری با زوم اپتیکال یا اولتراواید وجود ندارد.

شناخت ویژگیهای مثبت ردمی a8

دوربین سلفی در پنل جلویی در ناچ قطره ای جای گرفته است و دارای لنز ۸ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم F/2.0 می باشد. این دوربین از قابلیت  HDR برخوردار بوده که می توانید از آن برای ثبت عکسهای سلفی و پرتره بهره بگیرید. به طور کلی می توان گفت این گوشی از یک دروبین معمولی بهره می برد.

بررسی عملکرد

نوع پردازنده در هر گوشی هوشمندی وجه تمایز میان رده از پرچمدار خواهد بود. بنابراین از تلفن همراه میان رده اتنظار نمی رود که به چپستی بسیار قوی تجهیز شده باشد. این گوشی از پردازنده ۱۲ نانومتری اسنپدراگون شرکت کوالکام  بهره می پرد. که هشت هسته Cortex-A53 آن دارای حداکثر سرعت کلاک ۱.۹۵ گیگاهرتز هستند. پردازنده گرافیکی ردمی A8 نیز آدرنو ۵۰۵ است. شاید این پردازنده توانایی اجرای بازی های سنگین را نداشته باشد اما به طور کلی عملکرد قابل رضایتی دارد.

ردمی a8 محصول میان رده شیائومی

سیستم عامل بکار رفته در این اسمارتفون اندروید ۹ پای با رابط کاربری MIUI 10 می باشد. ولی به روزرسانی MIUI 11  برای گوشی عرضه شده است که توصیه می شود آن را دریافت کنید تا از قابلیت های جدیدتر بهره مند شوید.با توجه به چپستی مناسب و رابط کاربری بهینه، عملکرد مناسبی از گوشی ذر قسمت های مختلف دیده می شود به طوری که وبگردی های کوتاه مدت، انیمیشن ها، پخش موسیقی و اپلیکیشن ها بدون لگ و تاخیری اجرا می شوند.

در پایان این بخش قابل ذکر است که این گوشی به ترتیب از رم ۲،۳ و ۴ گیگابایتی با حافظه داخلی۳۲،۳۲ و ۶۴ گیگابایتی برخوردار بوده و حافظه میکرو اس دی آن نیز تا سقف ۵۱۲ گیگابایت قابلیت ارتقا دارد.

عملکرد خوب پردازنده گرافیکی a8

بررسی باتری

یکی جذابترین قسمتهای ردمی A8 بهره گیری از باتری بسیار عظیم و پرقدرت می باشد. باتری بکار رفته در  این اسمارتفون ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت توان داشته و بدون شک در استفاده معمولی و ترکیبی بیشتر از دو روز ذخیره انرژی دارد. این تلفن همراه از قابلیت شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می کند ولی کمپانی سازنده آن را به طور پیش فرض با شارژر ۱۰ واتی به کاربر عرضه می دارد.

همچنین می توانید برای مشاهده بررسی گوشی ردمی ۷a و گوشی ردمی نوت ۸ کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *