دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی گوشی شیائومی ردمی ۷a و شناخت ویژگی های مثبت و منفی آن

  • ساناز براتی
  • ۶ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

شرکت ردمی زیر مجموعه برند شیائومی است که به تولید گوشی های با کیفیت و مقرون به صرفه شهرت دارد. گوشی شیائومی ردمی ۷a گوشی جدیدی از این شرکت است که از ویژگی هایی چون باتری قدرتمند، جک ۳.۵ میلی متری هد ست و درگاه سیم کارت با حافظه جانبی مجزا بهره برده است.

   شرکت شیائومی در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد. با اینکه فعالیت این شرکت به ده سال هم نمی رسد توانسته موفقیت های چشمگیری در تولید و طراحی موبایل کسب کند. این شرکت توانسته در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ فروش خود را تا ۲۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش دهد. گوشی شیائومی ردمی ۷a یکی از جدیدترین محصولات این شرکت است که جزء پر فروش ترین محصولات شیائومی است.

بررسی گوشی شیائومی ردمی ۷a

یکی از مهمترین موارد ایجاد رقابت بین چینی ها قیمت گوشی است که موضوع مهمی در انتخاب و خرید یک محصول به شمار می رود. ردمی به عنوان زیر شاخه ای از شیائومی به منظور به دست آوردن بازار اقتصادی موبایل تاسیس شد. که تا کنون در این زمینه موفق بوده است. داشتن قیمت مناسب در کنار مشخصات فنی عالی از مهمترین ویژگی های محصولات شیائومی است.

نقد و بررسی شیائومی ردمی ۷a

طراحی گوشی

گوشی ردمی شیائومی ۷a طراحی یک دستی و ظاهری مناسب دارد. ضخامت این گوشی ۹.۵۵ میلی متر است. و هنگام در دست گرفتن به خاطر گوشه های گرد و مات بودن پنل پشتی حس خوبی به کاربر انتقال می دهد. در ساخت قسمت پشت این گوشی از کربنات ضخیم استفاده شده است که به سادگی لک نمی شود، و به اندازه کافی مستحکم بوده. در این گوشی از یک لایه نانو برای حفاظت از قطره های آب استفاده شده است ولی در کل ضد آب نیست. این گوشی به دو رنگ آبی تیره و سیاه مات تولید شده است و دارای ابعاد ۹.۶*۷۰.۴*۱۴۶.۳ میلی متری است و وزنی معادل ۱۶۵ گرم دارد. شاید لبه های بالا و پایین این گوشی قدیمی به نظر برسد اما به خاطر قیمت مناسب آن قابل قبول است. تغییری که این گوشی نسبت به مدل قبلی آن ۶a داشته تغییر دادن جای اسپیکر است. اسپیکر این مدل در قسمت پایین در کنار پورت میکرو USB تعبیه شده است. در سمت راست گوشی پاور و دکمه های تنظیم صدا، و در سمت چپ درگاه کارت برای دو سیم کارت نانو یک کارت میکرو SD وجود دارد. این کارت حافظه ظرفیتی تا ۲۵۶ گیگابایت را ساپورت می کند. از مهمترین ویژگی های این گوشی وجود جک ۳.۲ میلیمتری هدست در آن است.

بررسی گوشی شیائومی ردمی ۷a

نمایشگر ۵.۴۵ اینچی

شیائومی ردمی ۷a نمایشگر ۵.۴۵ اینچی داشته که در حد متوسط قرار دارد نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک. نسبت نمایشگر به قاب رویی در این اسمارت فون ۷۵ درصد است. این گوشی رزولوشن اچ دی پلاس ۷۲۰*۱۴۴۰ پیکسلی داشته و نسبت تصویر در آن همانطور که گفته شد مقدار ۱۸:۹ است که با توجه به قیمت این اسمارت فون کیفیت بالایی دارد. این نمایشگر جهت استفاده در فضای باز روشنی کافی را دارد همچنین قابلیت حفاظت چشم در مقابل اشعه های آبی مضر را دارد. نام تجاری این شرکت در قسمت پایینی نمایشگر قرار گرفته است.

نقد و بررسی گوشی شیائومی ردمی ۷a

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

عملکرد دوربین شیائومی ردمی ۷a

گوشی شیائومی ردمی ۷a دارای یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است که عکس هایی با وضوح بالا و رنگ هایی چشم نواز به ثبت می رساند. تصاویری که در نور مناسب با این گوشی گرفته می شود کیفیتی مناسب داشته و قابل قبول هستند. دوربین این اسمارت فون به فوکوس خودکار و دریچه دیافراگم قابل قبولی تجهیز شده است که در مکانی با نور کم اندازه نور دهی به لنز را کنترل می کند. ردمی ۷a تصویر ماکرو با وضوح  مناسبی دارد و Beauty mode در پنج سطح در آن وجود دارد. دوربین سلفی در این گوشی ۵ مگاپیکسلی بوده که قابلیت تشخیص چهره را نیز دارد. فیلمبرداری در ردمی ۷a با رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسلی و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه انجام می شود.

بررسی موبایل شیائومی ردمی ۷a

مشخصات نرم افزار گوشی

اسمارت فون ردمی ۷a دارای سیستم عامل اندروید ۹ در کنار رابط کاربری MIUI 10 است. اپلیکیشن های نصب شده بر روی این گوشی آمازون، فیس بوک،WPS Office  ،Daiiyhunt ،Ludo Maste  ،Sharechat ،Mi cht ،Paytm هستند. رابط کاربری این گوشی قابلیت های فضای دوم جهت ایجاد پروفایل کاربر اضافی، Dark mode، Reading mode و Dual Apps را دارد. همچنین قابلیت ثبت بهتر تصاویر پرتره به کمک هوش مصنوعی در این گوشی وجود دارد.

مشخصات سخت افزاری گوشی

گوشی ردمی شیائومی ۷a دارای تراشه اسنپ دراگون Qualcomm است که ۸ هسته ۲ گیگاهرتزی ARM Cortex-A53  را دارد. این گوشی در سه مدل رم، ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی یا ۳ و ۲ گیگابایتی و حافظه ۳۲ گی گیگابایتی تولید می شود. سنسور بکار رفته در این گوشی Sony IMX486 است که پیکسل های ۱.۲۵ میکرونی دارد. گوشی شیائومی ردمی ۷a عملکرد سریع و آسانی برای استفاده روزمره در قیاس با سایر رقبای خود دارد. همچنین عملکرد گوشی در بازی نسبت به گوشی های هم قیمت آن بهتر است.

عملکرد موبایل شیائومی ردمی ۷a

عملکرد باتری ردمی ۷a

از ویژگی های مهم این گوشی وجود باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری در آن است. این باتری همراه با اندروید ۹ از دوام  و شارژدهی بهتری برخوردار است. شارز باتری در حالت استند بای ۱۴۳ ساعت در زمان وب گردی ۱۷ ساعت، هنگام پخش موزیک ۸۵ ساعت و در زمان تماس تلفنی ۱۹ ساعت دوام می آورد.

نتیجه گیری

اگر به دنبال گوشی با امکانات مناسب و قیمت پایین هستید شیائومی این امکان را در اختیار شما قرار داده است. گوشی شیائومی ردمی ۷a با توجه به کیفیت و عملکرد دوربین و همچنین عمر باتری و ویژگی های دیگر و از همه مهمتر قیمت مقرون به صرفه آن گزینه مناسبی برای خرید محسوب می شود. همچنین پیشنهاد می کنیم نقد و بررسی گوشی Mi 8 و گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ را نیز مشاهده نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *