دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بررسی گوشی نوکیا وان پلاس یک تلفن همراه ارزان و محبوب

  • ساناز براتی
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

گوشی نوکیا وان پلاس نمونه ارتقا یافته نوکیا وان است که نسبت به قیمت کارایی بهتری پیدا کرده است. این گوشی در سال ۲۰۱۹ به بازار معرفی شد که نسبت به مدل قبلی خود از ویژگی هایی مثل صفحه نمایش بزرگتر، طراحی زیبا و ظریفتر و همچنین حاشیه های باریک تر بهره برده است. با بررسی بیشتر این گوشی در این مقاله همراه ما باشید.

گوشی نوکیا وان پلاس یکی از محصولات شرکت نوکیا و ارتقا یافته نوکیا وان است که در سال ۲۰۱۹ معرفی و وارد بازار شد. این محصول نوکیا با قیمتی ارزان و ویژگی هایی همچون صفحه نمایش بزرگتر و طراحی ظریف تر و همچنین حاشیه هایی باریک تر نسبت به مدل قبلی خود در اختیار کاربران قرار گرفت. این گوشی برای افرادی مناسب است که هزینه کمی را برای خرید گوشی هوشمند در نظر گرفته باشند. در ادامه این مطلب با بررسی بیشتر گوشی نوکیا وان پلاس همراه ما باشید.

بررسی گوشی هوشمند نوکیا وان پلاس

شرکت نوکیا در گذشته به ساخت گوشی های باکیفیت مشهور بود اما با باز شدن بازار گوشی های اندرویدی دیگر محبوبیت قبل را پیدا نکرد. در حال حاضر شرکت نوکیا با بازگشت دوباره به بازار موبایل تمام تلاش خود را انجام داده تا در تمامی سطوح و رده ها محصولی داشته باشد. این شرکت یکی از شرکت هایی است که گوشی های با کیفیت اندرویدی در کف بازار نیز معرفی کرده است. یکی از محصولات نوکیا گوشی نوکیا وان پلاس است که از گوشی های ارزان قیمت کمپانی HMD بوده و مشخصات و ویژگی های قابل قبولی نسبت به قیمت خود دارد. با بررسی بیشتر این گوشی ما را همراهی کنید.

بررسی گوشی هوشمند نوکیا وان پلاس

طراحی ظاهری گوشی

همانطور که گفته شد نوکیا وان پلاس در رده اسمارت فون های اقتصادی قرار گرفته است و به همین دلیل نمی توان طراحی خارق العاده ای از آن انتظار داشت. با این وجود کمپانی نوکیا سعی کرده تا از طراحی زیبا در این محصول متناسب با قیمت آن استفاده کند. نمایشگر گوشی حدود ۷۵ درصد از قسمت قاب جلو را در بر گرفته است. و در قسمت بالا و پایین حاشیه های نسبتا ضخیمی داریم. این گوشی در مقایسه با هم رده های خود جذاب تر و زیباتر است. در قسمت قاب پشت گوشی فلاش ال ای دی و لوگوی نوکیا قرار گرفته اند که باعث شده تا ظاهری چشمگیر داشته باشد. این گوشی در رنگای مختلفی تولید شده تا بتواند پاسخگوی هر نوع سلیقه ای باشد. نسبت تصویر در این گوشی ۲:۱ است که باعث شده در استفاده طولانی مدت کاربر خسته نشود. صفحه نمایش که یکی از گزینه های انتخاب گوشی مناسب است در این گوشی ۵.۴۵ اینچی بوده که بر روی پنل خوش قیمت و کیفیت مناسب قرار گرفته است. نقطه ضعف این نمایشگر رزولوشن پایین آن است که باعث شده تا این گوشی کمی پایین تر از رقبای خود قرار بگیرد. کیفیت نمایشگر در این گوشی ۴۸۰ در ۹۶۰ پیکسل بوده که باز هم نسبت به قیمت آن مناسب است. هر اینچ ۱۹۷ پیکسل داشته و تقریبا کیفیت نمایش مناسبی را از خود ارائه می دهد.

بررسی موبایل هوشمند نوکیا وان پلاس

پلت فرم نوکیا وان پلاس

قلب تپنده نوکیا وان پلاس از چیپ ستی از شرکت مدیا تک تشکیل شده است که آن را در کلاس اقتصادی قرار داده است. با کمک این چیپ ست اجرای اپلیکیشن های سبک و کارهای معمول روزمره امکان پذیر خواهد بود. این پردازنده چینی در مقایسه با نوع آمریکایی آن قدرت خیلی کمی داشته و ممکن است در زمان کار با دیوایس با کندی کار روبه رو شویم. با استفاده از پردازش گر گرافیکی در این گوشی می توان برخی از بازی های معمولی را انجام داد. در بررسی این گوشی با دو مدل مواجه می شویم یک مدل گرانتر با ۱۶ گیگا بایت حافظه و یک گیگا بایت رم که امکان استفاده از کارت حافضه تا ۱۲۸ گیگابایت را نیز فراهم کرده است. و در مدل دیگر ۸ گیگابایتی. البته این گوشی دو سیم کارته بوده و در صورت استفاده از دو سیم کارت دیگر نمی توان از حافظه جانبی بهره برد. نوکیا وان پلاس به یک پردازنده ی چهار هسته ای با فرکانس ۱.۵ گیگا هرتز مجهز شده است. پردازنده گرافیکی در آن Power VR Ge8100 بوده است. بعد از بررسی سخت افزار نوبت به نرم افزار نوکیا وان پلاس میرسد که نقش بزرگی را در هوشی های هوشمند ایفا می کنند. نوکیا برای این گوشی نگارش Go پلت فرم گوگل را در نظر گرفته است که بر اساس اندروید پای طراحی شده است. به همین خاطر با این گوشی می توانید از آخرین قابلیت های گوگل بهره ببرید. البته در این مدل تغییراتی شکل گرفته که باعث افزایش امنیت دیوایس و کاهش مصرف باتری شده است. بعلاوه اندروید Go باعث سریع شدن پرفورمنس اسمارت فون شده و استفاده از این گوشی را بهتر کرده است.

نقد و بررسی گوشی نوکیا وان پلاس

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

مشخصات دوربین

در ادامه نوبت به بررسی دوربین این گوشی هوشمند می رسد. با توجه به قیمت نوکیا وان پلاس نباید انتظار چندانی از دوربین آن داشت اما کمپانی نوکیا با قرار دادن دوربین ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۵ مگا پیکسلی تا حدودی توانسته نیاز کاربران را برطرف نماید. طبق روال همیشگی گوشی های نوکیا سنسور ۸ مگاپیکسلی در کنار دریچه فلاش ال ای دی به طور عمودی در قسمت مرکزی قاب پشتی تعبیه شده است. همچنین این دوربین دارای قابلیت فوکوس خودکار بوده و به دور از هر نوع تجمل دیگری است.

بررسی موبایل نوکیا وان پلاس

مشخصات باتری

در آخرین قسمت بررسی گوشی نوکیا وان پلاس نوبت به باتری و میزان شارژدهی آن می رسد. باتری این گوشی قابلیت جدا شدن از قاب را دارد و کاربر به راحتی با باز کردن قاب پشتی می تواند به باتری دسترسی پیدا کند و آن را جدا یا تعویض نماید.

ملاحظه و نقد گوشی نوکیا وان پلاس

گوشی نوکیا وان پلاس دارای باتری ۲۵۰۰ میلی آمپر ساعتی لیتیوم یونی است که در کنار پردازنده و نمایشگر ۵.۴۵ اینچی نوکیا کاملا رضایت بخش بوده است. باتری این گوشی انتظارات زیر را برای کابر فراهم می کند:

  • استفاده تا ۹۰ ساعت در حالت استند بای.
  • استفاده از گوشی تا ۱۲ ساعت در زمان وبگردی.
  • استفاده تا ۵۸ ساعت در زمان پخش موزیک.
  • و استفاده تا ۱۳ ساعت در زمان مکالمه تلفنی.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *