دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی گوشی نوکیا ۷.۲ و آشنایی بیشتر با قابلیت های این میان رده محبوب

  • رسول پنق
  • ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

گوشی نوکیا ۷.۲ یک گوشی میان رده است که توسط شرکت بزرگ و قدیمی نوکیا طراحی و تولید شده است. این گوشی از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خوبی برخوردار است. همچنین دوربین های به کار رفته در این گوشی نیز از لنز های Zeiss استفاده می کنند که از کیفیت خوبی برخوردار هستند. در این مطلب با ما با بررسی گوشی نوکیا ۷.۲ همراه باشید.

شرکت فنلاندی نوکیا از گوشی جدید خود در سال ۲۰۱۹ رونمایی کرد. این گوشی نوکیا ۷.۲ نام دارد که مدل پیشرفته تر نوکیا ۷.۱ محسوب می شود. این گوشی جزء گوشی های میان رده محسوب می شود. از مهمترین و اصلی ترین ویژگی هایی که نوکیا ۷.۲ را نسبت به سایر گوشی های میان رده متمایز می کند کیفیت دوربین و پردازنده به کار رفته در این گوشی است. در ادامه با بررسی گوشی نوکیا ۷.۲ با ما همراه باشید.

بررسی گوشی نوکیا ۷.۲ و مشخصات آن

در بررسی گوشی نوکیا ۷.۲ به این مورد برمی خوریم که بدنه این گوشی از جنس پلاستیک و با پوششی شیشه ای ساخته شده است. اندازه صفحه نمایش نوکیا ۷.۲ ، ۶.۳ اینچی است که رزولیشنی برابر ۱۰۸۰*۲۲۸۰ دارد همچنین صفحه نمایشگر این گوشی همیشه روشن است و خاموش نخواهد شد. دوربین گوشی نوکیا ۷.۱ سه گانه بوده و دارای لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دو لنز ۸ و ۵ مگاپیکسلی است که توسط شرکت Zeiss ساخته شده است. در بررسی گوشی نوکیا ۷.۲ در بخش سخت افزاری، این گوشی مجهز به پردازنه ۸ هسته ای اسنپدراگون ۶۶۰ شده است. باتری این گوشی توان خروجی ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی را دارد. سیستم عامل نوکیا ۷.۲ اندروید ۸ است که از رابط کاربری اندروید وان استفاده می کند.

ویژگی های طراحی گوشی نوکیا ۷.۲

بررسی ظاهری گوشی نوکیا ۷.۲

گوشی نوکیا ۷.۲ دارای ابعاد ۸.۳*۷۵.۲*۱۶۰ میلیمتر و دارای وزن ۱۸۰ گرم است. بر روی این گوشی یک صفحه نمایش ۶.۳ اینچی قرار دارد که با فناوری گوریا گلس ۴ از آن محافظت می شود. در قسمت بالایی این صفحه نمایش یک دوربین سلفی با بریدگی جذاب و خاص وجود دارد. همچنین این صفحه نمایش حدود ۸۳ درصد از بدنه را پوشانده است. در لبه ی سمت راست نوکیا ۷.۲ دکمه های پاور و تنظیم صدا گذاشته شده است که دسترسی به آن ها با توجه به بدنه و قاب بزرگ این گوشی بسیار راحت است.

ویژگی های ظاهری گوشی نوکیا ۷.۲

در لبه سمت چپ این گوشی نیز درگاه های ورودی سیم کارت و کارت حافظه وجود دارد. در لبه ی پایینی این گوشی نیز یک پورت ورودی شارژر USB از نوع C وجود دارد. یک جک ۳.۵ میلیمتری صدا و میکروفون دوم با قابلیت حذف صداهای مزاحم هم در این قسمت وجود دارد. همچنین در این قسمت از گوشی اسپیکر مکالمه نیز وجود دارد. در نمای پشتی نوکیا ۷.۲ دوربین های سه گانه همراه با یک لنز که داخل یک دایره برجسته قرار دارند، وجود دارد. در زیر طرح دایره ای این دوربین ها جایگاه حسگر اثر انگشت است که با فرورفتگی که دارد بدون نگاه کردن به آن می توان انگشت خود را روی آن قرار دهید.

بررسی صفحه نمایش نوکیا ۷.۲

گوشی نوکیا ۷.۲ به صفحه نمایش همیشه روشن IPS LCD با ندازع ۶.۳ اینچی مجهز شده است. این صفحه نمایش با رزولیشن ۱۰۸۰*۲۲۸۰ که دارد قبلیت پشتیبانی از HDR را نیز دارا می باشد. همچنین این صفحه نمایش حدود ۸۳ در صد از بخش جلویی بدنه را به خود اختصاص داده است. نسبت تصویر این صفحه نمایش ۱۹:۹ است و قابلیت تفکیک ۱۶ میلیون رنگ را دارد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

صفحه نمایش گوشی نوکیا ۷.۲

مشخصات سخت افزاری گوشی نوکیا ۷.۲

در بررسی سخت افزاری نوکیا ۷.۲ مشخص شد که این گوشی از پردازنده اسنپدراگون ۶۶۰ هشت هسته ای بهره می برد. چهار هسته موجود در این پردازنده دارای قدرت پردازشی ۲.۲ و چهار هسته دیگر آن دارای قدرت پردازشی ۱.۸ است. پردازنده گرافیکی نوکیا ۷.۲ از نوع آدرنو ۵۱۲ است که وظیفه پردازش گرافیکی پردازنده ۸ هسته ای را بر عهده دارد. این گوشی در دو نوع با رم های ۴ و ۶ و حافظه های داخلی ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایت عرضه می شود. همچنین این گوشی قابلیت پشتیبانی حافظه خارجی تا ۵۱۲ گیگابایت را دارا می باشد.

نرم افزار و رابط کاربری نوکیا ۷.۲

گوشی نوکیا ۷.۲ با سیستم عامل اندروید ۹ و رابط کاربری Android ONE به بازار عرضه شده است. نوکیا ۷.۲ با استفاده از قابلیت Ambient display، این امکان را فراهم می کند تا در زمان دریافت نوتیفیکیشن، صفحه نمایش گوشی روشن شده و کاربر به مشاهده اعلان ها بپردازد. شرکت نوکیا در گوشی نوکیا ۷.۲ دستیار صوتی Google Assistant را نیز به کار برده که به کاربر کمک می کند تا بدون لمس کردن موبایل، موسیقی یا دستگاه های هوشمند خانگی را کنترل کرده و وضعیت آب و هوا را بررسی کند. علاوه بر این، کاربر با استفاده از Google One می تواند از عکس ها، مخاطبین، پیام ها و فایل های خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و نگران از دست دادن اطلاعات خود نباشد.

بررسی دوربین گوشی نوکیا ۷.۲

شرکت نوکیا در گوشی نوکیا ۷.۲ از دوربین های سه گانه با لنز های Zeiss استفاده کرده و آن ها را در یک قاب دایره ای قرار داده است. دوربین اول این گوشی دارای لنز ۴۸ مگاپیکسلی است که دارای قابلیت فوکوس خودکار و عکس برداری عریض را دارد. دوربین دوم با قابلیت تصویربرداری فوق عریض با لنز ۸ مگاپیکسلی در این گوشی قرار داده شده است. دوربین سوم نیز با لنز ۵ مگاپیکسلی به عنوان حسگر تشخیص عمق عمل می کند.

بررسی دوربین نوکیا ۷.۲

از مهمترین ویژگی های این دوربین ها می توان به قابلیت تصویر برداری با کیفیت ۴k اشاره کرد. شرکت سازنده این گوشی یعنی نوکیا برای دوربین سلفی نوکیا ۷.۲ از لنز ۲۰ مگاپیکسلی استفاده کرده است که قابلیت تصویر برداری Full HD را دارد.

بررسی باتری گوشی نوکیا ۷.۲

باتری به کار رفته در نوکیا ۷.۲ یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت است که یک باتری معمولی محسوب می شود. در بررسی گوشی نوکیا ۷.۲ مشخص شد که این گوشی در استفاده های معمولی می تواند تا یک روز شارژ نگه دارد و باتری آن خالی نشود و بدون مشکل می توان از آن استفاده کرد.

باتری گوشی نوکیا ۷.۲

در ضمن این گوشی در هنگام اجرای برنامه های سنگین شارژدهی آن فوق العاده بالا خواهد رفت. گوشی نوکیا ۷.۱ از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می کند. شارژر این گوشی ۱۰ واتی است که باتری را می تواند در حدود ۷۰ دقیقه فول شارژ کند.

نقاط ضعف و قوت نوکیا ۷.۲

از نقاط قوت این گوشی می توان به ظاهر خوب و زیبا و طراحی عالی، صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت و دورربین مناسب اشاره کرد. همچنین نقاط ضعفی که نوکیا ۷.۲ دارد می توان به بدنه پلاستیکی و عدم بهره مندی از استاندارد ها ضد آب و ضد غبار اشاره کرد.

همچنین می توانید برای آشنایی با ویژگی های نوکیا ۶.۲ و نوکیا ۳.۲ کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *