دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ساخت لوستر زیبا و کاربردی با بادکنک

  • زهرا خانزاده
  • ۲ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب، نحوه ساخت لوستر با بادکنک به اشتراک گذاشته ایم که شما علاقمندان به هنر کاردستی می توانید به سادگی این مدل لوستر را در منزل بسازید.

امروزه کاربرد لوستر در دکوراسیون منزل مدرن بسیار حائز اهمیت می باشد، لذا استفاده از آن علاوه بر ایجاد روشنایی و نورپردازی، به عنوان یکی از وسایل تزیینی تاثیر زیادی در زیبایی خانه دارد، بنابراین می توان در جاهای مختلف منزل، طرح های گوناگونی از لوستر را نصب کرد که البته بهتر است رنگ لوستر با رنگ بندی منزل تان تناسب و همخوانی داشته باشد. خرید لوستر در مدل های مختلف ممکن است برای بسیاری از افراد مقدور نباشد، به همین منظور در این مطلب قصد داریم نحوه ساخت لوستر با بادکنک را آموزش دهیم تا با مبلغی بسیار ناچیز لوستری زببا  بسازید.

ساختن لوستر با بادکنک

آموزش مرحله به مرحله ساخت لوستر با بادکنک

برای لوستر اتاق خواب و یا لوستر پذیرایی می توان این نوع لوستر را مورد استفاده قرار داد که برای درست کردن این مدل لوستر باید از بادکنک گرد استفاده کنید، البته علاوه بر بادکنک به وسایلی دیگری نیز نیاز دارید. به طور کلی وسایل لازم برای ساخت این مدل لوستر عبارت است از:

  • بادکنک
  • چسب چوب
  • مقدار کمی پنبه
  • روغن مایع
  • کاموای نازک یا نخ

مراحل درست کردن لوستر

ساخت لوستر با بادکنک بسیار ساده می باشد به شرط آن که، مراحل درست کردن و نکات ارائه شده در رابطه با این لوستر کاملا رعایت شود.

مرحله اول:

نخستین مرحله این است که باید بادکنک را به مقدار دلخواه باد کنید یعنی اگر تمایل دارید لوستر بزرگتری داشته باشید، باید بادکنک را بیشتر باد کنید و بالعکس. سپس پنبه ای آغشته شده به روغن مایع بر روی بادکنک باد شده بمالید و سطح بادکنک را کاملا چرب نمایید. این کار مانع از چسبیدن کاموا یا نخ به بادکنک می شود.

نکته:

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۱- به جای روغن مایع از روغن چرخ یا وازلین نیز می توانید استفاده کنید.

۲- درصورت عدم چرب کردن بادکنک، کاموا یا نخ به آن می چسبد و در زمان ترکاندن بادکنک، نخ های روی بادکنک جمع می شود و تقربیا تمام زحمات شما به هدر می رود.

ساختن لوستر به کمک بادکنک

مرحله دوم:

در این مرحله از ساخت لوستر با بادکنک باید دخل یک کاسه مقداری چسب چوب بریزید و به مقدار اندکی آب به چسب چوب اضافه نمایید و کاملا مخلوط کنید. آنگاه کلاف کاموا و یا نخ را درون کاسه حاوی چسب چوب قرار می دهید و خوب کاموا را به چسب آغشته نمایید.

نکته:

۱- چسب چوب مورد استفاده نباید خیلی غلیظ و نه خیلی رقیق باشد.

۲- توجه داشته باشید میزان آب مورد استفاده نیز باید خیلی کم باشد.

مراحل درست کردن لوستر با بادکنک

مرحله سوم:

در این مرحله نیز باید نخ های آغشته شده به چسب چوب را به دور تا دور بادکنک بپیچانید تا با استفاده از این نخ ها، بادکنک به شکلی مشبک مانند پوشانده شود. سپس مابقی نخ را ببرید و بادکنک را در جای مناسب قرار دهید، تا کاملا خشک شود.

نکته:

۱- بعد از آغشته کردن نخ ها به بادکنک، بلافاصله باید آن ها را به دور بادکنک پیچاند.

۲- در هنگام ساخت لوستر با بادکنک مراقب باشید که لباس های شما به چسب آغشته نشود.

نکات مهم در ساختن لوستر با بادکنک

مرحله چهارم:

پس از خشک شدن کامل چسب نخ های پیچانده شده بر روی بادکنک، آن را با کمک یک سوزن بترکانید. اکنون به همین سادگی شما صاحب یک لوستر ساخته شده با بادکنک هستید که با بستن سر پیچ لوستر و مدل لامپ دلخواه خود، از آن برای زیبایی هرچه بیشتر اتاق خواب و یا حتی پذیرایی استفاده کنید.

طریقه ساخت لوستر با بادکنک

نکته: این وسایل و مراحل ذکر شده را می توانید برای ساخت گلدان و یا تزیین گلدان شیشه ای و پلاستیکی نیز مورد استفاده قرار دهید.

همانگونه که از بادکنک در ساخت لوستر استفاده کردید با کمک بادکنک و دیگر وسایل ساده و دور ریختنی می توانید انواع کاردستی در مدل های مختلف و زیبا بسازید و از هنر و خلاقیت خود لذت ببرید. در لینک مقابل نیز می توانید نحوه ساخت آویز تزئینی را مشاهده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *