دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تعبیر خواب قرآن چیست؟ معنای دیدن قرآن کریم در عالم رویا از دیدگاه معبران مختلف

  • فاطمه میرزایی
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

دیدن و تلاوت قرآن در خواب دارای تعابیر مختلفی است، ضمن اینکه هر کدام از آیه های قران دارای تاویل خاصی می باشد، اما به طور کلی تلاوت و خواندن قرآن در خواب مبارک است، در ادامه به معرفی تعبیر خواب قرآن از دیدگاه معبرین مختلف می پردازیم.

در این مطلب تعبیر خواب قرآن را به اشتراک گذاشته ایم، حال دیدن این کتاب مقدس در خواب می تواند دارای معانی متفاوتی باشد، هر چند واضح است که تعبیر دیدن و خواندن قرآن همانند تلاوت آن در بیداری بسیار نیکو بوده و دارای برکات زیادی در بیداری و خواب برای صاحب آن می باشد، از این رو برای آشنایی با تعابیر قرآن در حالت های گوناگون و از دیدگاه تعبیر کنندگان مختلف می توانید در ادامه همراه ما شوید.

تعبیر خواب قرآن از دیدگاه های مختلف

قرآن بزرگترین معجزه پیامبر و دلیل روشنی برای نبوت وی است که از سوی خدا برای هدایت انسانها فرستاده شده است، این کتاب مقدس اصلی ترین منبع وحی در اسلام بوده و به زبان عربی می باشد، کلمه قران به معنی خواندن و قرائت کردن است و با عناوینی مثل قرآن مجید یا قران کریم در بین مسلمانان مشهور است؛ درباره ثواب خواندن قرآن احادیث زیادی وجود دارد، مثلا در حدیثی از پیامبر گرامی اسلامی نقل شده است که «اِنَّ البَیتَ اِذا کَثُرَ فیهِ تِلاوَهُ القُرآنِ کَثُرَ خَیرُهُ وَ اتَّسَعَ اَهلُهُ وَ اَضاءَ لاَهلِ السَّماءِ کَما تُضى ءُ نُجومُ السَّماءِ لاَهلِ الدُّنیا؛ خانه اى که در آن قرآن فراوان خوانده شود، خیر آن بسیار گردد و به اهل آن وسعت داده شود و براى آسمانیان بدرخشد، چنان که ستارگان آسمان براى زمینیان مى درخشند.»

تفسیر و معنی خواب قرآن

در مطالب قبلی تا کنون با تعابیر خواب هایی چون نماز، رفتن به مکه، وضو گرفتن و … آشنا شده اید، حال در این مطلب قصد داریم، تعبیر دیدن قرآن و تلاوت آن در خواب را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، بنابراین برای آگاهی از تعبیر رویای خود پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب را مطالعه کنید.

تعبیر خواب از دیدگاه منوچهر مطیعی تهرانی

مطیعی تهرانی دیدن قرآن در خواب را مبارک می داند، به خصوص برای کسی که در حال تلاوت قرآن باشد.

معنای خواب دیدن قرآن

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

معبران اسلامی در مورد تلاوت هر کدام از سوره ها و آیه های قرآن تاویل های مفصلی را بیان کرده اند که در اینجا از ذکر کامل آن صرفنظر کرده ایم، اما در حالت کلی دیدن و خواندن قرآن در خواب نیکو است، فقط در یک مورد معنی متفاوتی دارد و آن، در صورتی که شخصی بی سواد و کسی که توانایی خواندن قران را ندارد، خود را در حال تلاوت قرآن ببیند، در حالی که در واقعیت، توان خواندن قرآن را ندارد، بیانگر رسیدن اجل وی می باشد.

تعبیر خواب از دیدگاه امام صادق (ع)

اگر کسی خواب ببیند، قرآن را در آتش می سوزاند، بیانگر آن است که دین و ایمان وی دچار تباهی و فساد خواهد شد.

امام صادق (ع) تعبیر خواندن قرآن را بر چهار وجه می داند :

  • سلامتی از آفتها
  • توانگری
  • دستیابی به مراد دل
  • پرهیزکاری

اگر در خواب ببینید که قرآن پاره شد، دلیل بر آن است که مال خود را خرج نمایید.

در صورتی که ببینید به همراه دوست و یا به پیشنهاد دوستانتان چنین کاری را انجام می دهید، دچار گرفتاری جمع کردن مال شوید.

اگر خواب ببینید، ورقه های قرآن را تا کرده و یا خط خطی می کنید، به معنای زورگیری در مال دیگران می باشد.

اگر کسی در خواب ببیند که قران را به سخره گرفته است، نشانه آن است که گرفتار مصیبت و بلای سختی خواهد شد.

در صورتی که کسی خواب ببیند که در ازای گرفتن مبلغی حاضر می شود تا قران را پاره  کند، به معنای آن است که در گردآوری ثروت و مال حریص بوده و این خصیصه روز به روز افرونی می یابد، در حالی که حاضر نیست، چیزی از مالش خرج کند.

تعبیر خواب قرآن

برخی از معبران تعبیر خواب قرآن پاره شده را به معنای کار هایی می دانند که انجام آن بیننده خواب و دیگران را آزار داده، چشم ها را تاریک و اشک آلود و نیز کام را تلخ می نماید.

تعبیر خواب ابن سیرین

اگر کسی در خواب ببیند که قرآن می فروشد، نشانه آن است که اسلام و مسلمان بودن در نظر وی حقیر و کم ارزش می باشد.

در صورتی که خواب ببینید، مرده ای به شما قرآن و یا کتاب فقه می دهد، به معنای آن است که توفیق عبادت و طاعت پیدا می کنید.

تعبیر خواب یوسف پیامبر (ع)

حضرت یوسف (ع)، تلاوت و خواندن قرآن در خواب  را به معنای ایمن شدن از آفات تعبیر می کند.

معنی رویای قرآن

تعبیر خواب قرآن از دیدگاه کرمانی

اگر کسی خواب ببیند که نیمی از قرآن را خوانده است، به معنای آن است که نیمی از عمر وی گذشته است، در صورتی که خواب ببیند، حافظ قرآن می باشد، دلالت بر امانتداری و نگهداری علم می باشد و اگر در خواب صوت قرآن خواندن شنید به معنای قوی شدن دینش است.

تعبیر خواب از دیدگاه مغربی

اگر شخصی در خواب ببیند، ختم قرآن انجام داده است، دلالت بر دستیابی به مراد می باشد، البته برخی نیز تعبیر به رسیدن اجل و آخر عمر وی دارند.

تعبیر رویای قرآن

در صورتی که کسی خواب ببیند، قرآن را با صدای بلند می خواند، یعنی کارش ارتقا گیرد، اگر در خواب یک آیه را بخواند، تفسیر خوابش معنای آن آیه می باشد. در صورتی که شخصی در خواب ببیند، یک هفتم قرآن را می خواند، نشانه آن است که از غم رهایی پیدا می کند و اگر کسی که در بیداری توانایی خواندن قرآن را ندارد، ببیند که قرآن می خواند، دلالت بر آن دارد که اجلش نزدیک می شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *