دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

گوشی شیائومی k20 و نگاهی کوتاه به این تلفن همراه محبوب

  • ساناز براتی
  • ۱۶ دی ۱۳۹۸
  • ۰

شرکت Redme زیر مجموعه شیائومی گوشی زیبا و مقاومی به نام گوشی شیائومی k20 وارد بازار کرده است که ویژگی های بسیاری دارد و در خیلی از موارد مثل صفحه نمایش، عملکرد، باطری و اثر انگشت خیلی خوب عمل می کند.

گوشی های شرکت شیائومی معروف به گوشی های ارزان و با کیفیت هستند. شیائومی k20 با ظاهری زیبا و سخت افزار قدرتمند و همچنین قیمت مناسب جدیدترین پرچم دار Redmi از شرکت شیائومی است که توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. این گوشی اولین گوشی هوشمند Redmi است که با اسنپ دراگون ۸۵۵ عرضه شده است.

بررسی گوشی شیائومی k20

بعد از تبدیل شدن Redmi به نام تجاری مستقل رد می نوت ۷ وارد بازار شد و بعد از مدتی رد می نوت ۷ پرو و رد می ۷ راه اندازی شدند. اندکی بعد گوشی جدید خود به نام شیائومی k20 را روانه بازار کرد. طراحی این تلفن همراه بسیار زیباست و توجه هر فردی را به خود جلب می کند، در ادامه با مشخصات و کارایی های آن آشنا می شویم.

بررسی گوشی شیائومی k20

طراحی و شکل ظاهری

شیشه عقب این کار منحنی شکل است و دارای یک دوربین سه گانه در وسط آن است. این گوشی به سه رنگ شعله قرمز،کربن سیاه و آبی تولید شده است. ضخامت آن ۸.۸ میلی متر و دارای وزن ۱۹۱ گرم می باشد.

شیائومی k20 و کاربرد های آن

صفحه نمایش

گوشی شیائومی k20 پرو به دلیل استفاده از ماژول پاپ آپ، دارای صفحه نمایش کامل بدون تاچ است. نوع صفحه نمایش لمسی خازنی Super AMOLED، با ۱۶ میلیون رنگ است. این گوشی مجهز به صفحه نمایش ۶.۳۹ اینچی، ۱۰۰.۲ سانتی متر مربعی است و نسبت سطح صفحه نمایش به بدنه حدودا ۸۶.۱ درصد است. این گوشی دارای رزولوشن Full HD + و بالاست، و همچنین حداکثر روشنایی این گوشی ۶۰۰nit است. همچنین k20 پرو با استفاده از تکنیک های بهینه سازی صفحه نمایش می تواند تصویر بهتری در فضای باز داشته باشد. همچنین دارای صفحه نمایش بدون حاشیه است و از حالت نور دهی DC پشتیبانی می کند.

ویژگی های شیائومی k20

  •  آرون گروپس

قاب سمت راست و چپ شیائومی k20 پرو ۱.۸۵میلی متری، و قاب اصلی آن ۲.۱ میلی متر است، و قاب پایین آن ۳.۸ میلی متر، که تا حدودی شبیه به شیائومی ۹ و مکس ۳ است. همچنین این تلفن همراه از سنسور اثر انگشت روی صفحه برخوردار است.

دوربین و مشخصات آن

این گوشی دارای دوربین اصلی در قسمت پشت با سه لنز مجزا ۴۸ مگا پیکسلی با سنسور IMX586 همراه با دوربین ۸ و ۱۳ مگا پیکسلی با لنز زاویه فوق العاده است، که از امکانات فلش LED دوتایی و تصویر برداری HDR و پانورما پشتیبانی می کند. قابلیت فیلم برداری این گوشی تصویر برداری اسلوموشن با کیفیت ۹۶۰ فریم بر ثانیه است.

گوشی شیائومی k20 و بررسی آن

دوربین جلو یا همان سلفی در این گوشی از حسگر ۲۰ مگا پیکسلی بهره برده است، که در ان مانند دیگر گوشی های این شرکت از ویژگی های هوش مصنوعی استفاده کرده اند.

امکانات ارتباطی

 این تلفن همراه دارای سرعت LTE-A و  mpbs 42.2/5.76 است. همچنین از راه های ارتباط ی این گوشی به وای فای ، باند دو گانه، رادیو، بلوتوث و NFC می توان اشاره کرد.

سخت افزار شیائومی k20 پرو

این گوشی دارای حافظه داخلی بین ۶۴ تا ۲۵۶ گیگا بایت و مجهز به ۶.۸ گیگابایت رم است. این گوشی قابلیت تغییر اتصال اینترنت از وای فای به ۴G را در زمان اجرای بازی دارد تا بازی بدون لگ را داشته باشیم.

کارایی شیائومی k20

این گوشی شیائومی دارای شارژ سریع است که قابلیت شارژ ۶۰ درصد در مدت ۳۰ دقیقه را دارد. اما برای این منظور باید شارژر ۲۷ وات را خریداری کنید، چون شارژر اصلی آن ۱۸ وات است، و شارژ بی سیم را پشتیبانی نمی کند. و بلند گو در قسمت پایینی گوشی قرار گرفته است و دارای کیفیت صدای خوبی است. همچنین پیشنهاد می کنیم بررسی گوشی شیائومی می میکس آلفا و گوشی شیائومی ردمی نوت ۸ را نیز مشاهده نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *