دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی گوشی نوکیا ۸ و شناخت نقاط ضعف و قوت آن

  • ساناز براتی
  • ۱۸ مهر ۱۳۹۸
  • ۰

شرکت نوکیا پس از گذشت سال ها توانست وارد بازار گوشی های اندرویدی شود. و گوشی نوکیا ۸ را بعد از نوکیا ۳ و ۶ وارد بازار کرد. این گوشی دارای قابلیت های بالایی است که بار دیگر شرکت نوکیا را بر سر زبان ها انداخته است.

شرکت نوکیا در سال ۲۰۱۶ یک بار دیگر به دنیای گوشی های هوشمند بازگشت و همچنین در سال ۲۰۱۷ از اولین گوشی های اندرویدی خود رونمایی کرد. حالا بعد از گذشت بیش از دو سال گوشی نوکیا ۸ وارد بازار قدرتمند دنیای موبایل شده است. شرکت نوکیا با مجهز کردن این گوشی به دوربین دو گانه، بدنه ای با کیفیت، سخت افزار پر قدرت و همچنین نمایشگر کم نقص وارد رقابت با شرکت های دیگر شده است. حال اینکه این شرکت در این زمینه چقدر موفق بوده است؟ با بررسی دقیق این گوشی به پاسخ این سوال خواهیم رسید. با ما همراه باشید.

بررسی گوشی نوکیا ۸

بعد از گوشی های ۳ و ۶، نوکیا گوشی تولید کرد که دوباره توجه همه را به خود جلب کند. گوشی دو سیم کارت با بدنه ای ظریف و امکاناتی کم نظیر، که البته شیار دوم آن برای سیم کارت یا حافظه جانبی قابل استفاده است، و امکان استفاده هر سه وجود ندارد.

کارایی نوکیا ۸

ویژگی های بدنه نوکیا ۸

نوکیا ۸ دارای بدنه ای از جنس پلاستیک است که در دو مدل براق و مات تولید شده، به گفته این شرکت نسخه براق آبی و مسی آن برای پرداخت و شکل گیری به زمانی بیشتر از بیست ساعت نیاز دارد و همچنین دو رنگ دیگر آن یعنی آبی و خاکستری مات طی چهل مرحله آنودیزه کردن و ماشین کاری تولید می شوند.

وشی نوکیا ۸ و ویژگی های آن

گوشی نوکیا ۸ دارای گواهینامه IP54 و دفع کننده مایعات است، ولی این خاصیت به معنای ضد آب بودن آن نیست. این گوشی از نظر طراحی کامل و بدن حاشیه نیست ولی قسمت پشتی آن دارای طراحی امروزی و کلاسیک است که تا حدودی رضایتمند بوده، همچنین جلوی این گوشی به همان مدل همیشگی و کلاسیک این دسته، به صورت حاشیه هایی در بالا و پایین طراحی شده است، که در بسیاری از گوشی ها از جمله سونی و HTC نیز دیده می شود.

بررسی گوشی نوکیا ۸

  •  آرون گروپس

دکمه های لمسی که در دو طرف آن قرار گرفته اند و همچنین سنسور اثر انگشت که در پایین صفحه نمایش قرار دارد. ظاهری کلاسیک و کمی قدیمی به آن داده استف که ممکن است مورد رضایت همه نباشد. این گوشی از آلومینیوم سری ۶۰۰۰ ساخته شده است که بعد از پشت سر گذاشتن مراحل مختلف به محصولی با ضخامت ۷.۹ میلی متر تبدیل می شود. استفاده از این آلومینیوم با توجه به خمیدگی آسان آن عجیب است اما با توجه به گفته شرکت سازنده نوکیا ۸ این گوشی از استحکام بالایی برخوردار است. این گوشی دارای لبه های باریکتری نسبت به مرکز آن بوده و باعث میشود گوشی کوچک تر از اندازه معمولش دیده شود.

دوربین گوشی و ویژگیهای زایس، فوکوس و صدای OZO

یکی از مهمترین ویژگی های گوشی نوکیا ۸،  دوربین آن است که در آن از لنز های زایس استفاده شده و باعث بالا رقتن توقع مصرف کننده از کیفیت دوربین این گوشی شده است. در قسمت پشتی این گوشی دو دوربین ۱۳ مگا پیکسلی اتو فوکوس قرار داده شده است، که یک دوربین به صورت سیاه و سفید عکس می گیرد و دوربین اصلی آن رنگی و دارای لرزه گیر اپتیکال دست یا همان OIS است. در این گوشی نوکیا از فناوری ادغام تصاویر استفاده کرده است. این دوربین دارای سایز پیکسل ۱.۱۲ میکرون و همچنین گشادی دیافراگم F/2.0 است.

قابلیت های گوشی نوکیا

در این گوشی نوکیا از فناوری تشخیص فاز و فوکوس لیزری، که از آن به عنوان رنج فایندر مادون قرمز نام برده استفاده کرده است و همچنین از دو فلش با ترکیب نور متفاوت بهره گرفته است. حداکثر وضوح دوربین این گوشی ۴K می باشد.

نوکیا در سال ۲۰۱۵ دوربین ویژه و گران قیمت OZO را رونمایی کرد که در آن از ۸ لنز مختلف و میکروفن های گوناگونی استفاده شده بود که به صورت کروی کنار هم قرار داده شده بودند که توانایی فیلمبرداری به صورت ۳۶۰ درجه را داشتند،در این گوشی نوکیا از فناوری OZO بهره گرفته و با استفاده از سه میکروفون توانایی برداشت صدای ۳۶۰ درجه را دارد. از این فناوری در قسمت پخش صدا نیز استفاده شده است. که شما با استفاده از یک هدست مناسب می توانید محل صدا را به خوبی تشخیص دهید.

در قسمت دوربین سلفی گوشی نوکیا ۸ ، این شرکت از همان لنز زایس استفاده کرده است و همچنین امکان استفاده از فوکوس خودکار یعنی سلفی با فوکوس خود کار نیز در آن وجود دارد.  چون این ویژگی در دیگر گوشی های مطرح وجود ندارد، باعث برتری نسبت به رقبای خود شده است. از دیگر ویژگی های دوربین این گوشی، استفاده همزمان از هر دو دوربین جلو و عقب می باشد که بدون ترک منوی دوربین میتوان همزمان ویدئویی از دو دوربین در یک صفحه مشترک به نمایش گذاشت. و یا به صورت زنده در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

صفحه نمایش و روشنایی بسیار بالا در گوشی نوکیا ۸

در این گوشی از صفحه OLED که در گوشی های جدید نوکیا استفاده می شد خبری نیست بلکه نوکیا از فناوری قدیم خود یعنی IPS TFT LCD در این گوشی بهره برده است. صفحه نمایش ۵.۳ اینچی این گوشی با وجود کوچک بودن آن به وضوح QHD مجهز است و تراکم خیلی بالای در هر اینچ ارائه می کند.

گوشی نوکیا و توانایی های آن

نکته بعدی در مورد این صفحه نمایش در مورد روشنایی آن است که به ۷۰۰nits می رسد که این قابلیت کارایی بدون ایراد آن در برابر نور خورشید را تایید می نماید، همچنین این گوشی را در بهترین سطح خود قرار می دهد.

کناره های این صفحه نمایش به صورت نیم دایره طراحی شده و همچنین پوشش شیشه ای گوریلا گلس ۵ دارد. همچنین صفحه نمایش گوشی نوکیا ۸ دارای قابلیت همیشه روشن بودن نیز هست.

قدرت پردازنده و باطری نوکیا ۸

سیستم پردازش در این گوشی با ۸ هسته کاستوم kryo در دو گروه ۴ هسته ۲.۴۵ و ۱.۹ گیگا هرتزی انجام گرفته است. این گوشی دارای ۶۴ گیگا بایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 و ۴ گیگا بایت رم  است. امکان ارتقاء حافظه تا ۲۵۶ گیگا بایت برای این گوشی وجود دارد، اما همانطور که گفته شد کارت حافظه و سیم کارت دوم فضای مشترکی دارند و از هر دو به صورت همزمان نمی توان استفاده کرد.

باطری موجود در گوشی نوکیا ۸ لیتیومی و ظرفیتی  برابر با ۳۰۹۰mAh دارد و غیر قابل تعویض توسط کاربر می باشد. که بیا توجه به وجود پروسسور SD835 می تواند از شارژ سریع ۱۸ واتی استفاده نمایید.

آشنایی با نوکیا ۸

راههای ارتباطی

شرکت سازنده نوکیا حداکثر سرعت تبادل ۴G در دانلود تحت استاندارد LTE Cat.9 مقدار ۴۵۰Mpbs اعلام کرده است. از راه های ارتباطی گوشی نوکیا ۸ می توان به وای فای، رادیو ، بلوتوث ۵ و NFC و درگاه شارژ دو طرفه اشاره کرد.

ویژگی های جدید گوشی نوکیا

قیمت گوشی نوکیا ۸

از آن جا که این گوشی دارای قابلیت های بسیاری است نمی توان قیمت پایینی برای آن در نظر گرفت. قیمتی که  شرکت برای این گوشی در نظر گرفته، ۵۹۹ یورو است که این گوشی را در سال جاری در بالاترین سطح بازار قرار می دهد.

اندروید

گوشی نوکیا ۸ در حال حاضر با اندروید ۷.۱ نوقا ارائه می شود، ولی امکان ارتقا به اندروید ۸.۱ آریو را دارد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *