دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آشنایی با رژیم سبزیجات برای کاهش وزن ایده آل

  • مهتاب علی پناه
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۸
  • ۰

بسیاری از افراد برای کاهش وزن به دنبال رژیم های مناسبی هستند که در مدت زمان کوتاهی بتواند به وزن ایده آل خود برسند، رژیم سبزیجات یک روش موثر جهت رسیدن به کاهش وزن سریع است.

رسیدن به وزن ایده آل آرزوی بسیاری از افرادی می باشد که از داشتن اضافه وزن رنج می برند و به دنبال روش هایی جهت کاهش وزن خود هستند که با استفاده از رژیم گیاهی می توانند به وزن دلخواه خود برسند در ادامه مطلب شما عزیزان را با رژیم سبزیجات آشنا خواهیم کرد.

رژیم گیاهی جهت کاهش وزن

آشنایی با رژیم سبزیجات

استفاده ار رژیم سبزیجات انتخاب مناسبی جهت کاهش وزن می باشد همانطور که از اسم این رژیم مشخص است در این رژیم از گوشت استفاده نمی شود حتی از عسل و یا ژلاتین نیز استفاده نمی شود و تنها از میوه ها، سبزیجات، دانه های کامل، حبوبات و چربی های سالم مانند آووکادو و روغن زیتون استفاده می شود این مواد به دلیل سالم بودن برای بدن فواید بسیار زیادی دارند، همچنین فیبر موجود در سبزیجات سبب بهبود سیستم گوارشی نیز می شود به منظور استفاده ار رژیم سبزیجات برای رسیدن به وزن ایده آل باید مواد سالم و مناسبی را انتخاب کنید تا آسیبی به بدن تان وارد نشود که در این مقاله شما را با مواد مناسب برای مصرف در این رژیم سبزیجات آشنا خواهیم کرد:

  • سبزیجات با برگ های سبز
  • میوه های سرشار از فیبر
  • آجیل و دانه ها
  • غلات کامل
  • حبوبات
  • توفو
  • آووکادو
  • انواع سبزیجات

کاهش وزن با رژیم گیاهی

کاهش وزن با رژیم گیاهی

برای رسیدن یه وزن ایده آل با کمـک رژیم سبزیجات باید از دستور العمل های زیر پیروی کنید تا کاهش وزن  را عرض چند روز در وجود خود مشاهده کنید.

مصرف سبزیجات فراوان

پزشکان برای کاهش وزن توصیه می کنند که قبل از شروع غذا نصف بیشتر بشقاب تان را پر از سبزیجات کنید تا بتوانید راحت تر باقی مانده ظرفیت بشقابت تان را با موادی مانند پروتئین ها، چربی ها و غلات کامل پر کنید.

نحوه استفاده از رژیم گیاهی

  •  آرون گروپس

مصرف پروتئین

در زمان استفاده ار رژیم سبزیجات بیشتر احساس گرسنگی خواهید کرد بنابراین به منظور تامین پروتئین موردنیاز بدن از لوبیا و نخود استفاده نمایید.

کنترل میزان مصرف غذا

در زمان استفاده ار رژیم سبریجات نیز مانند رژیم غذایی دیگر باید میزان مصرف سبزیجات را کنترل کنید زیرا زیاده روی در مصرف سبزیجات نیز صحیح نمی باشد.

کاهش وزن با رژیم سبزیجات

مصرف غلات کامل

در رژیم سبزیجات از مصرف کربوهیدرات های ساده مانند نان سفید به مقدار فراوان پرهیز کنید و غلات کامل مانند جو دوسر، برنج و یا پروتئین های گیاهی را جایگزین آن کنید.

چربی های سالم

زیتون و آووکادو از جمله چربی های اشباع نشده می باشند که کمک زیادی به سلامت بدن می کنند بنابراین از مصرف چربی های سالم غافل نشوید.

لاغری با کمک رژیم گیاهی

کاهش وزن با رژیم گیاهی در هفت روز

در رژیم سبزیجات به سرعت می توانید وزن تان را کاهش دهید و از خوراکی هایی که در این رژیم استفاده شده است  به سرعت کاهش وزن  تان کمک می کند البته همراه با این رژیم روزانه ورزش کنید تا شاهد یک تا دو کیلو کاهش وزن در هفته باشید.

روز اول :

صبحانه : ۳۲۲ کالری : نصف سیب، نصف لیوان بلغور جو دوسر در نصف لیوان شیر کم چرب و نصف لیوان آب، یک قاشق غذاخوری گردوی خرد شده، روی بلغور جو دو سر پخته شده را با سیب، گردو و دارچین پر کرده میل نمایید.

میان وعده ۴۷ کالری : نصف سیب متوسط

ناهار ۳۳۷ کالری :پنج عدد گوجه گیلاسی، دو لیوان سبزیجات خرد شده، یک چهارم لیوان نخود پخته یا آجیل، نصف عدد خیار حلقه شده و یک قاشق غذا خوری پنیر فتا را به یک قاشق غذا خوری سرکه بالزامیک و روغن زیتون مخلوط کنید و به عنوان ناهار میل کنید.

میان وعده ۸۰ کالری: یک چهارم لیوان توت فرنگی خرد شده و نصف لیوان ماست یونانی

شام :ریحان و پنیر موزارلا، یک پرس فریتاتا کدو سبز، یک برش نان تست غلات کامل و یک لیوان سالاد سبزیجات مخلوط با نصف قاشق غذا خوری روغن زیتون و سرکه بالزامیک

رسیدن به وزن ایده آل با رژیم گیاهی

روز دوم :

صبحانه ۲۶۴ کالری : یک چهارم لیوان غلات صبحانه بدون شکر، یک چهارم لیوان میوه دلخواه یا بلوبری و یک لیوان ماست یونانی

میان وعده ۷۰ کالری : پرتقال یا گریپ فروت متوسط، کلمنتیس

ناهار ۳۱۵ کالری : دو لیوان مخلوط سبزیجات، یک چهارم لیوان هویج رنده شده، یک قاشق غذا خوری گردو خرد شده، نصف لیوان خیار حلقه شده را با نصف قاشق چای خوری روغن زیتون و سرکه بالزایک ترکیب نمایید، دو عدد نان تست با پنیر چدار گوجه ای.

میان وعده ۷۸ کالری : شش عدد گردو

شام ۴۲۲ کالری :دو عدد نان تست با کره دانه کدو و لوبیا سیاه

میان وعده آخر شب :یک قاشق غذا خوری شکلات چیپسی تلخ

استفاده از رژیم سبزیجات جهت کاهش وزن

 روز سوم :

صبحانه ۲۶۶ کالری : موز و دارچین، یک برش نان تست با کره بادام زمینی

میان وعده ۷۸ کالری : یک عدد تخم مرغ آب پز با کمی نمک و فلفل

ناهار ۳۳۷ کالری : پنج عدد گوجه گیلاسی نصف شده، دو لیوان سبزیجات مخلوط خرد شده، یک چهارم لیوان نخود برشته، یک قاشق غذا خوری پنیر فتا و نصف لیوان خیار حلقه شده را با هم ترکیب کنید سپس به آن یک قاشق غذا خوری روغن زیتون و سرکه بالزامیک اضافه نمایید.

میان وعده : سه قاشق غذا خوری بلوبری، دو سه لیوان ماست یونانی فاقد چربی

شام ۴۲۶ کالری : کنگر فرنگی، یک و سه چهارم لیوان گوجه فرنگی

تناسب اندام با رژیم گیاهی

روز چهارم :

صبحانه ۲۶۴ کالری : نصف لیوان میوه دلخواه یا بلوبری، یک لیوان ماست یونانی فاقد چربی، نصف لیوان غلات صبحانه مخلوط بدون شکر

میان وعده ۱۰۵ کالری : هشت عدد گردو

ناهار ۳۳۱ کالری : یک لیوان مخلوط کنگر فرنگی و گوجه فرنگی، دو لیوان مخلوط سبزیجات خرد شده به همراه نصف قاشق غذا خوری سرکه بالزامیک و روغن زیتون

میان وعده : دو پرتقال یا گریپ فروت

شام : سبزیجات، دو و نیم لیوان لوبیا با یک تکه نان

روز پنجم :

صبحانه ۲۷۱ کالری

میان وعده ۶۴کالری : دو قاشق غذا خوری هوموس و نصف عدد فلفل دلمه سبز خرد شده

ناهار ۳۴۵ کالری : سیب و یک پرس نان پیتا با پنیر چدار

میان وعده ۵۶ کالری : پنج عدد گردو

شام ۴۶۴ کالری : یک و دو سوم لیوان تیکا ماسالا که دارای تکه های توفو، سس تند گوجه فرنگی و سبزیجات است ( سه قاشق غذا خوری گرم ماسالا، یک قاشق چای خوری زرد چوبه، ۷۰۰ گرم توفو، سه چهارم قاشق چای خوری نمک و فلفل، یک عد فلفل دلمه قرمز اسلایس شده، یک قاشق روغن زیتون، دو حبه سیر خرد شده، یک قاشق غذا خوری زنجبیل و رب گوجه فرنگی)، دو لیوان اسفناج پخته شده و نصف لیوان برنج قهوه ای

برنامه غذایی گیاهی

روز ششم :

صبحانه ۲۶۴ کالری : یک لیوان ماست یونانی، نصف لیوان میوه دلخواه یا بلوبری و نصف لیوان غلات صبحانه بدون شکر

میا وعده ۶۰ کالری : دو قاشق غذا خوری هوموس و نصف لیوان خیار حلقه شده

ناهار ۳۴۰ کالری : یک برش نان کامل، یک لیوان تیکا ماسالا، دو لیوان اسفناج بخار پز

میان وعده ۱۴۷ کالری : چهار عدد گردو و یک عدد سیب

شام : ۳۷۶ کالری : پیتزا با نان پیتا با سالاد سبزیجات

وزن ایده آل با رژیم گیاهی

روز هفتم :

صبحانه ۳۲۲ کالری : یک دو لیوان بلغور جودوسر پخته شده در نصف لیوان آب و شیر، یک قاشق غذا خوری گردو خرد شده، نصف عدد سیب حلقه شده

میان وعده ۴۷ کالری : نصف سیب

ناهار ۳۱۵ کالری : دو لیوان مخلوط سبزیجات، دو عدد نان تست با پنیر چدار و گوجه گیلاسی، یک دوم لیوان خیار حلقه شده، یک چهارم لیوان هویج رنده شده و یک قاشق غذا خوری گردو را با هم مخلوط کنید سپس یک دوم قاشق غذا خوری روغن زیتون و سرکه بالزمیک را به آن اضافه کنید.

میان وعده ۴۲کالری : نصف لیوان میوه دلخواه یا بلوبری

شام : نصف لیوان برنج قهوه ای

میان وعده آخر شب : یک قاشق غذا خوری شکلات چیپسی تلخ

آشنایی با رژیم سبزیجات

امیدواریم مطالعه مطلب فوق برای شما دوستان عزیز مفید واقع شده باشد تا با کمک رژیم سبزیجات به وزن ایده آل تان برسید، اگر تمایل دارید در زمینه رژیم غذایی اطلاعات مفیدی کسب نمایید می توانید بر روی اینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *