دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه مارشمالو خانگی و بسیار خوشمزه و فوت و فن هایی که باید بدانید

  • ندا خوشرو
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
  • ۰

در این آموزش طرز تهیه مارشمالو خانگی را در اختیار شما کدبانوهای عزیز قرار خواهیم داد که امیدواریم از طعم بی نظیر این شیرینی اسفنجی و نرم نهایت لذت را ببرید.

مارشمالو از انواع شیرینی های خانگی با بافتی نرم و اسفنجی می باشد و در دستور ساخت مارشمالو از شکر و ژلاتین و آب و طعم دهنده های متفاوتی استفاده می شود و شما می توانید بدون نیاز به فر این نوع شیرینی را در منزل به راحتی تهیه نمایید.

مارشمالو و راحت الحلقوم و پاستیل و باسلوق از انواع خوراکی های خوشمزه هستند و اگر شما تمایل دارید خوراکی سالمی را در منزل برای فرزند خود تهیه نمایید بهتر است از تهیه آن ها غافل نشوید.

طرز تهیه مارشمالو

مواد لازم

  • آب یخ : یک فنجان
  • ژلاتین بدون طعم : سه بسته
  • شکر : ۱.۵ پیمانه
  • شربت ذرت : یک فنجان
  • عصاره خالص وانیل : یک قاشق چایخوری
  • نمک : ۱/۴ قاشق چایخوری
  • شکر قنادی : ۱/۴ فنجان

طرز تهیه مارشمالو در منزل

برای تهیه مارشمالو خانگی ابتدا ظرفی حاوی آب یخ را در کنار دست های خود قرار دهید توجه داشته باشید که آب یخ را باید در دو قسمت مصرف نمایید.
در مرحله بعدی کف قالب مربع شکلی با ابعاد ۹*۹ را به کمک مقداری روغن چرب نمایید و سپس کف قالب را به کمک پلاستیکی تمیز بپوشانید و تا شیرینی ها از قالب به راحتی جدا شوند.

چرب کردن قالب
درون کاسه ای بزرگ نصف فنجان آب یخ بریزید و همه ژلاتین را به آن بیفزایید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر نمایید تا ژلاتین درون آب حل شود.

حل کردن ژلاتین در آب
شربت ذرت و نمک و شکر را به همراه نصف فنجان آب یخ درون ظرفی مناسب بریزید سپس ظرف را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید و اجازه دهید تا مخلوط به دمای جوش برسد. اگر دماسنج قنادی در دسترس دارید بعد از اینکه دمای شربت به ۱۱۵ درجه سانتی گراد ( ۲۴۰ درجه فارنهایت ) رسید حرارت گاز را خاموش نمایید و در صورت عدم دسترسی به دماسنج قنادی شربت را باید حدود ۸ دقیقه بجوشانید توجه داشته باشید که شکر نباید بیشتر از این مقدار حرارت ببیند.

مارشمالو خانگی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

شربت شکر را به آرامی به پودر ژلاتین حل شده بیفزایید پس از گذشت این زمان، فورا شربت شکر را از روی حرارت بردارید و مخلوط مواد را به کمک همزن برقی به مدت ۱۲ دقیقه با سرعت بالا هم بزنید تا حجم مواد زیاد شود و پف کنند سپس وانیل را به مخلوط مواد مارشمالو بیفزایید و هم بزنید.

شربت نشاسته ذرت

دستور تهیه مارشمالو

مایه مارشمالو را به ضخامت حدود یک تا دو سانت درون قالبی که از قبل آماده کرده اید بریزید و صبر کنید تا مارشمالو به مدت ۱۶۰ دقیقه در دمای محیط بماند.

روش تهیه مارشمالوی خانگی

سپس مارشمالو را از درون قالب خارج نمایید و پلاستیک را از شیرینی ها جدا کنید و با کمک چاقویی تیز شیرینی را به مربعاتی کوچک و با ابعاد دو اینچ برش بزنید.

دستور تهیه مارشمالو
در این مرحله شکر قنادی و نشاسته را درون ظرفی مناسب بریزید.

مخلوط شکر قنادی و نشاسته

مارشمالوها به مخلوط نشاسته و شکر آغشته کنید تا سطح آن ها به صورت کامل پوشش داده شود.

دستور تهیه مارشمالو

نکات طلایی برای تهیه مارشمالوی خانگی

۱. ژلاتین مورد استفاده در تهیه مارشمالو دارای منشاء حیوانی می باشد و برای افرادی که دارای ممنوعیت استفاده از فرآورده های گوشتی می باشند مناسب نیست.
۲. اگر شما گیاهخوار هستید می توانید برای تهیه مارشمالو از ژلاتینی استفاده نمایید که در آن از ماده ژل ساز غیر حیوانی نظیر آگار استفاده شده است.
۳. در تهیه کرم های مخصوص مارشمالو نیز از سفیده تخم مرغ استفاده می شود.
۴. از مارشمالو می توانید در تهیه فوندانت استفاده کنید.

مارشمالو خانگی

در این مطلب با طرز تهیه مارشمالو آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این شیرینی خانگی و ساده نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *