دسته ها
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه خورش سیب خوشمزه در منزل

  • محدثه خاکشور
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۸
  • ۰

از انواع خورش های محبوب و خوش مزه خورش سیب می باشد، که به خاطر استفاده از میوه ی شیرین و خوش طعم سیب بسیار لذیذ و دوست داشتنی برای اکثر افراد باشد، در آموزش طرز تهیه خورش سیب با ما همراه باشید.

علاوه بر انواع کیک ها و دسرها ما با بعضی میوه ها که طعم خاصی دارند و می توانند تنوع جالبی در غذای ما ایجاد کنند، غذا تهیه می کنیم، که غذایی خوش مزه با ظاهری زیبا نتیجه کار ما می باشد، اما موضوع ما گروه غذایی خورش است، که می خواهیم به شما روش تهیه خورش سیب یکی از خوش مزه ترین خورش ها را آموزش بدهیم.

همان طور که از آلو و به خورش تهیه می کنیم، می توان از انواع سیب های خوشمزه هم خورش تهیه کرد، این غذا غذایی لرستانی می باشد که طعم شیرین و فوق العاده خاصی دارد که قطعا مزه اش تا ابد در دهانتان می ماند، به خصوص افرادی که ذائقه شیرینی دارند، مطمئنم که از این غذا لذت خواهند برد.

مواد مورد نیاز

  • سه عدد سیب
  • دویست گرم گوشت ران گوسفندی یا ماهیچه
  • یک قاشق سوپ خوری آرد ذرت
  • دو قاشق سوپ خوری سرکه
  • یک قاشق سوپ خوری پیاز داغ
  • مقداری شیره خرما
  • به مقدار کافی فلفل و نمک

دستور پخت خورش سیب خوش طعم و خواستنی

طرز تهیه خورش سیب لذیذ

پیاز را خرد کنید، گوشت را هم خرد می کنید، درون قابلمه مقداری روغن ریخته و روی آتش می گذاریم تا داغ شود سپس گوشت و پیازهای خرد شده را درون قابلمه ریخته و تفت می دهیم، تا گوشت تغییر رنگ یابد، حالا قدری آب از قبل جوشانده شده را به آن اضافه می کنیم، درب قابلمه را گذاشته خوب زمان می دهیم تا گوشت پخته شود.

طرز تهیه خورش سیب عالی و بی نظیر

سپس در این مرحله پوست سیب ها را گرفته، دانه های آن را جدا می نماییم، داخل تابه ای دیگر سیب ها را داخل تابه ی ریخته شده می ریزیم، و قدری آن را تفت می دهیم.

روش تهیه خورش سیب خوش مزه و عالی

هرچند وقت به گوشت سرکشی می کنیم، وقتی گوشت پخته شد، سیب ها را همراه با شیره انگور یا خرما ( به دلخواه شما می باشد) و سرکه به خورش بیافزایید. مدت زمان تقریبی بیست دقیقه جهت پخته شدن سیب مناسب می باشد، به مقدار کافی فلفل و نمک هم به خورش اضافه می گردد.

  •  آرون گروپس

در اخرین مرحله از روش تهیه این خورش آرد ذرت را داخل ظرفی کوچک به قدری آب سرد اضافه کرده و خوب حل می کنیم. و آن را داخل قابلمه خورش می ریزیم و اجازه می دهیم تا خورش خوب جا بیفتد. پس از چشیدن غذا و آماده شدن آن آن را داخل کاسه ای کشیده و با برنج میل می کنید.

روش پخت خورش سیب جالب و خواستنی برای افرادی که طعم سیب را دوست دارن

توجه داشته باشید که سیب ها نباید شکل خود را از دست بدهند و در غذا له شوند، هم چنین نیز می توانید با سیب های درشت تر یا سیب کامل هم این خورش را تهیه کنید، که باید سیب ها را به قطعه های درشت تری خرد کنید و اگر می خواهید سیب کامل در غذا باشد می توانید از سیب های گلاب و کوچک در تهیه آن استفاده کنید. که در فصل بهار فراوان یافت می شوند.

طرز تهیه خورش سیب خوش مزه و لذیذ

در این مطلب آموزشی ما طرز تهیه خورش سیب, یکی از خوش طعم ترین و خاص ترین خورش ها را برای شما تدارک دیدیم، امیدواریم حتما آن را در منزل تهیه کرده و طعم منحصر به فرد و فوق العاده آن لذت ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *