دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نحوه تایپ فارسی در فتوشاپ و حل مشکل فارسی نویسی در این نرم افزار

  • محسن محمدی
  • ۴ مرداد ۱۳۹۸
  • ۰

یک از نرم افزار های که بنا به قابلیت های بسیاری که دارد و مورد استفاده عده کثیری از افراد قرار می گیرد نرم افزار فتوشاپ می باشد که ما در این مقاله قصد داریم به نحوه فارسی نویسی در این نرم افزار بپردازیم.

یکی از محبوب ترین نرم افزار های مورد استفاده اغلب کاربران کامپیوتر فتوشاپ می باشد که بنا به قابلیت های بسیاری که دارد می تواند بسیار کاربردی باشد. اما یکی از مشکلاتی که گریبانگیر افراد فارسی زبان می شود نحوه فارسی نویسی در این نرم افزار می باشد که گاهی اوقات در هنگام تایپ فارسی در فتوشاپ دچار مشکل می شوند.

در برخی مواقع حروف به صورت جدا جدا نمایش داده شده و گاهی جملات به صورت برعکس نمایش داده می شوند. که می توان بسیار آزار دهنده باشد. ما در این مقاله با استفاده از دو روش ساده و به صورت تصویری سعی داریم به کمک شما که دچار این مشکل شده اید بر آییم تا بتوانید به راحتی مشکل حاصله را برطرف نمایید و به درستی از نرم افزار فتوشاپ که بسیار نیز قدرتمند است استفاده کنید. پس اگر شما نیز قصد افزایش اطلاعات خود را در این زمینه دارید می توانید همراه دیگر خوانندگان این مطلب باشید.

تایپ فارسی در فتوشاپ و رفع مشکلات آن

شما با استفاده از دو روش زیر می توانید مشکل فارسی نویسی را در فتوشاپ رفع نمایید.

روش اول

مرحله یک از مراحل رفع مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ

در این روش پس از نصب کامل و درست نرم افزار می توانید اقدام به رفع مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ کنید. ابتدا از منوی بالای فتوشاپ گزینه Edit  را کلیک کرده تا زیر منوی آن باز شود. سپس مطابق تصویر زیر بر روی preforences کلیک کنید تا بتوانید منوی دیگر آن را مشاهده نمایید. از منوی باز شده گزینه Type را انتخاب کنید.

تایپ فارسی در فتوشاپ

مرحله دو

در این مرحله در پنجره باز شده باید از بخش Choose Text Engine Options گزینه Middle Eastern and South Asian را انتخاب کنید و سپس کلید ok را اتخاب نمایید. همانند آنچه در تصویر زیر مشاهده می کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

حل مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ

مرحله سه

اکنون شما در مرحله آخر از رفع مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ قرار دارید و می باید یک بار نرم افزار را بسته (ری استارت) کنید و دوباره به نرم افزار برگردید تا بتوانید به راحتی به فارسی نویسی بپردازید.

روش دوم

مرحله یک از روش دوم برای حل مشکل تایپ فارسی در فتوشاپ

در این روش ساده از مرحله یک روش دوم می باید شما از منوی بالای فتوشاپ بر روی گزینه Window کلیک نمایید. سپس گزینه Paragraph را مطابق تصویر زیر انتخاب  فرمایید. تا بتوانید پنجره جدید را مشاهده کنید.

تایپ فارسی در فتوشاپ

مرحله دو

در این مرحله شما باید در پنجره باز شده زبانه وسط یعنی Paragraph را ابتدا انتخاب کنید. سپس بر روی سه خط بالای سمت راست کلیک کرده تا منوی دیگر برای شما باز شود تا بتوانید گزینه Middle Eastern Single-Line Composer را مشاهده فرمایید. سپس همانند تصویر زیر این گزینه را انتخاب می کنید تا بتوانید فارسی نویسی را در نرم افزار فتوشاپ فعال کنید.

رفع مشکل فارسی نویسی در فتوشاپ

جمع بندی

در پایان امیدواریم آنچه در این مقاله گفته شد برای شما مفید واقع شده باشد. همچنین شما می توانید از لینک روبرو به افزایش کیفیت عکس در فتوشاپ با روش های ساده نیز مراجعه کنید همچنین می توانید افزودن براش به فتوشاپ را نیز ملاحظه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *