دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تقویت حافظه برای کنکور با راهکارهای ویژه

  • محسن محمدی
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به خواندن درس های خود برای شرکت در کنکور مشغول هستید. می توانید با خواندن این مقاله به تقویت حافظه برای کنکور کمک بسیاری کرده باشید. پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

با توجه به این که مسئله کنکور، یک موضوع اساسی در زندگی همه جوانان کشور ایران به حساب می آید. لذا درس خواند برای این مقوله مهم در زندگی می تواند بسیار مهم باشد. تا با آمادگی کامل برای این موضوع قدم برداریم. تقویت حافظه برای کنکور، یکی از مهمترین مسائلی است که برای کنکوری های عزیز باید انجام بگیرد و خانواده آنها در این انجام این موضوع نقش بسزایی را ایفا خواهند نمود. ما در این مقاله به بررسی راه کار های مختلفی برای بهبود بخشیدن به حافظه ( شما قبلا با تقویت حافظه کودکان آشنا شده اید) خواهیم پرداخت و از شما دعوت می کنیم تا در این باره همراه ما باشید.

راه کارهای مختلف برای تقویت حافظه برای کنکور

چگونه حافظه قوی ای داشته باشیم

برای تقویت حافظه در زمان کنکور ( برنامه ریزی برای کنکور ) چه کارهایی را انجام داده اید؟ و اساسا این که به فکر انجام کاری مفید برای بهبود حافظه خود بوده اید؟

داشتن استراحت کوتاه در بین درس خواندن

اگر در هنگام مطالعه برای کنکور هستید باید به شما بگوییم که درس خواندن مداوم و طولانی مدت می تواند منجر به کاهش کارایی ذهن شما شود. بهترین راه برای جلوگیری از چنین اتفاقی این است که برای مدت ۴۵ دقیقه درس خواندن مدت زمانی کوتاه را به خود استراحت دهید تا مغز بتواند به کارایی قبلی خود بازگردد.

داشتن تمرکز و دقت کافی

در هنگام درس خواندن هیچ گونه استرس و ترسی نباید داشته باشید تا بتوانید از حداکثر کارایی مغز خود استفاده لازم را ببرید. داشتن هرگونه استرس یا ترس در هنگام درس خواند منجر به عملکرد نادرست مغز شما خواهد شد.

حفظ سلامت بدن

تقویت حافظه برای کنکور

در تقویت حافظه برای کنکور، یکی از فاکتوری هایی که بسیار مهم می باشد سلامت عمومی بدن شما می باشد. شما از هر طریق که می توانید باید به سلامت بدن خود فکر کنید و آن را تامین نمایید.

  •  آرون گروپس

رمز گذاری در یادگیری مطالب

یکی از بهترین و آسان ترین راه های حفظ کردن انواع مطالب این است که برای موضوع های مختلف رمز گذاری کرده و آن رمز را به خاطر بسپارید چرا که استفاده از این راه باعث می شود آن مطلب مدت زمان بیشتری در ذهن شما باقی بماند.

خلاصه نویسی

در صورتی که از مطالب خوانده شده دارای نت برداری و همچنین خلاصه نویسی باشید می توانید مطالب را به بهترین نحو ممکن و در کمترین زمان به یاد آورده و از آنها استفاده کنید.

استفاده از تغذیه مناسب

راه های رشد و تقویت حافظه

باید به این موضوع توجه داشته باشید که وعده غذایی صبحانه نقش موثری در تقویت حافظه برای کنکورتان خواهد داشت. لذا این وعده غذایی را هرگز ترک نکنید. همچنین شما باید از پرخوری و خوردن مواردی که باعث سردی می شود جلوگیری کنید. و به جای آن از انواع میوه جات که برای سلامت بدن نیز مفید است استفاده شود.

مرور مطالب خوانده شده

تقویت حافظه برای کنکور

یکی دیگر و از جمله راه هایی که به تقویت حافظه برای کنکور شما بسیار کمک خواهد کرد این است که مطالب خوانده شده را که به طور کامل و دقیق خلاصه برداری کرده اید مرور کنید تا مطالبی که فرار هستند از ذهن شما خارج نشده و فراموش نشوند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *