دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش نقاشی روی سفال در چند مرحله

  • زهرا خانزاده
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

این مطلب از آرگا را برای علاقمندان به هنر نقاشی، به آموزش نقاشی روی سفال اختصاص داده ایم، که امیدواریم با این آموزش به راحتی بتوانید کوزه سفالی، ظروف سفالی و … را نقاشی و تزیین نمایید.

همانطور که می دانید نقاشی روی سفال از جمله هنرهای است که برای فراگیری آن به شکل حرفه ای می توان در کلاس های آموزشی شرکت کرد. بنابراین با یادگیری این هنر زیبا می توانید اوقات فراغات خود را پر کنید و یا حتی از این طریق کسب درآمد نمایید. از این رو با دنبال کردن این بخش از آرگا می توانید با نحوه کشیدن نقاشی روی سفال در چند مرحله آشنا شوید.

آموزش نقاشی روی سفال و طراحی روی ظروف سفالی

نقاشی کشیدن روی سفال همچون نقاشی روی شیشه بسته به طراحی مورد دلخواه، نیازمند وسایلی برای انجام این کار می باشد. در صورتی که تمایل دارید بر روی کوزه، گلدان، مجسمه و یا ظروف سفالی طرح های ساده بکشید، نیاز به وسایل چندانی ندارید و تنها با استفاده از یک تکه سمباده، قلم مو، چسب چوب و رنگ اکریلیک می توانید نقاشی های زیبا بکشید.

ابتدا پیش از اقدام برای کشیدن نقاشی روی سفال (ما در اینجا از گلدان سفالی استفاده کرده ایم)، باید با استفاده از تکه ای سمباده ناهمواری و برجستگی های روی سطح سفال را کامل صاف نمایید، سپس آن را بشویید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود.

آنگاه یکی دو مرتبه سفال را به مقداری چسب چوب که از قبل رقیق کرده اید، آغشته نمایید و بعد از خشک شدن چسب، مجددا سطح سفال را سمباده بزنید.

ایده های جذاب برای نقاشی روی سفال

در مرحله بعدی کشیدن نقاشی روی سفال باید، مقداری رنگ اکریلیک سفید را با اندکی رنگ صورتی مخلوط نمایید و سپس تمام سطح کوزه سفالی را با این رنگ مخلوط شده رنگ آمیزی کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

ایده های فوق العاده زیبا برای نقاشی روی سفال

بعد از خشک شدن رنگ کوزه، طرح های به شکل گل را روی آن نقاشی کنید.

طرح های متفاوت برای کشیدن نقاشی روی سفال

بهتر است هر گل را با یک رنگ بکشید، تا نقاشی شما زیباتر گردد.

نقاشی جالب روی سفال

در مرحله آخر، با استفاده از قلم موی نازک و رنگ سیاه، تمامی گل های نقاشی شده را دورگیری نمایید. حال شما صاحب یک گلدان سفالی نقاشی شده می باشید که با قرار دادن چند شاخه گل زیبا در داخل گلدان می توانید، آن را برای تزیین و طراحی داخلی پذیرایی منزل خود مورد استفاده قرار دهید.

آموزش نقاشی روی سفال

در ادامه آموزش نقاشی روی سفال می توانید، چندین مدل ظرف و مجسمه سفالی که به شکل های متفاوت و زیبا نقاشی شده اند را ملاحظه نمایید.

ایده های خاص برای نقاشی روی سفالمرحله سمباده کشیدن ظرف سفالی

ایده های متنوع برای نقاشی روی سفالمرحله کشیدن نقاشی بر روی ظرف سفالی

ایده های خلاقانه برای نقاشی روی سفالمرحله دورگیری طرح های نقاشی شده بر روی ظرف سفالی

طرح های جدید برای کشیدن نقاشی روی سفالکاسه های سفالی نقاشی شده با طرح های خاص

طرح های جالب برای کشیدن نقاشی روی سفالنقاشی گربه سفالی و رنگ آمیزی آن به شکل دلخواه

ایده های زیبا برای نقاشی روی سفالنقاشی کاسه سفالی با طرح هندوانه

آموزش ساده نقاشی روی سفال  رنگ آمیزی روی سفال با طرح های جذاب و زیبا

طرح های متنوع برای کشیدن نقاشی روی سفالطراحی و نقاشی زیبا بشقاب سفالی

طرح های هنرمندانه برای کشیدن نقاشی روی سفال         رنگ آمیزی انواع ماهی سفالی با رنگ های متفاوت و زیبا

نقاشی کشیدن روی سفالظروف سفال نقاشی شده با طرح های فوق العاده جذاب

آموزش نقاشی روی سفالنقاشی آدم برفی  زیبا روی ظروف سفالی

آموزش نقاشی روی سفال

ایده های زیبا و جدید برای نقاشی روی سفال

به دلیل علاقه و گرایش هنرمندان به هنر نقاشی، امروزه انواع مختلفی از این هنر از جمله نقاشی روی سفال، نقاشی روی پارچه، روی چوب، شیشه و … وجود دارد،  نقاشی روی سفال یکی از هنر های هیجان انگیز و لذت بخش است که تجربه کردن آن برای هر کسی فوق العاده جذاب و لذت بخش خواهد بود، برای انجام این کار به وسایلی همچون ظرف سفالی، رنگ اکرلیک یا گواش، کاغذ آلومینیومی، قلم مو، دورگیر و اسپری ثابت کننده رنگ روی سفال نیاز است.

اموزش نقاشی خلاقانه روی سفال

جالب است بدانید که در ابتدا طرحهای نقاشی شده روی سفال بسیار ساده و در حد خطوط و نقشهای هندسی بود که به تدریج ارتقا پیدا کرده و به شکل طرح های جانوری و گیاهی درآمد، البته در آن زمان این طرح ها اغلب رئال و الهام گرفته از طبیعت بودند و بعدها با دخل و تصرف هنرمندان این طرحها از خلاقیت بیشتری برخوردار شدند و به نوعی اغراق شده طراحی می شدند و نیاز به لعاب دادن و پخت سفال در کوره داشتند، امروزه علاقمندان به نقاشی روی سفال می توانند با استفاده از رنگ های اکرولیک، گواش  و … کار نقاشی را انجام دهند. در اینجا می توانید تصاویر جدیدتری از این مدل نقاشی ها را ببینید و ایده بگیرید.

تصاویر نقاشی روی سفال اموزش نقاشی جذاب روی سفال انواع نقاشی روی سفال اموزش نقاشی زیبا روی سفال مراحل اموزش نقاشی روی سفال جدیدترین آموزش نقاشی روی سفال اموزش زیبای نقاشی روی سفال اموزش جدید نقاشی روی سفال نحوه آموزش نقاشی روی سفال اموزش نقاشی روی سفال روش نقاشی روی سفال چگونگی نقاشی روی سفال نحوه نقاشی روی سفال ایده آموزش نقاشی روی سفال

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان با این بخش، امیدواریم از آموزش نقاشی روی سفال لدت برده باشد و با الگو برداری از مدل های ارائه شده بتوانید به زیباترین شکل ممکن مجسمه ها و ظروف سفالی خود را نقاشی و تزیین نمایید. همچنین برای آشنایی با دیگر هنر ها و نحوه به کارگیری آن ها برای زیباتر شدن منزل خود می توانید از قسمت هنر در خانه دیدن کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *