دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای شخصیت شناسی از روی دست خط افراد

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۱ فروردین ۱۳۹۸
  • ۰

جالب است بدانید که دست خط هر فردی نوعی هویت برای او است که نشان دهنده شخصیت ذهنی و درونی او است. شخصیت شناسی از روی دست خط یک را بسیار ساده است که می توان ذهن افراد را از این طریق بازخوانی کرد.

شناخت شخصیت از روی دست خط یک موضوع جالب است که طبق آن هر فردی برای خود دارای یک دست خط مشخص است که همانند اثر انگشت او عمل می کند و نوعی شناخت هویت برای او است اما در برخی از موارد می بینید که دست خط افراد دچار تغییرات می شود. در بسیاری از یافته های پزشکی نشان داده شده است که دست خط با تقویت ماهیچه ها رابطه ای مستقیم دارد. یعنی هر زمان فردی دارای ماهیچه ای قوی تر باشد می تواند تعادل بهتری بین سیستم های کنترل عصب خود و نوع نوشتنش ایجاد کند که در نهایت موجب تغییر دست خود در طول زمان می شود.

 شخصیت افراد از روی دست خط

شخصیت شناسی از روی دست خط:

آیا واقعا می توان افراد را بر اساس نوع دست خطی که دارند شناسایی کرد و به شخصیت درونی آن ها پی برد؟ این موضوع توسط بسیاری از روانشناسان مورد بررسی قرار گرفته است و طبق نظر این افراد افراد با شخصیت های مختلف دارای دست خط های گوناگون هستند. فردی که دارای ذهنی آشفته است طبیعتا نمی تواند به خوبی بین سیستم های عصبی خود برای کنترل نوشتن تعادل برقرار کنند و در نتیجه دارای خطی آشفته  و نامرتب است.

افراد خوش خط:

شخصیت شناسی از روی دست خط برای افرادی که دارای خطی خوش و خوانا هستند دارای شخصیتی رسمی هستند. این افراد زیبا و پر رنگ می نویسند و در مسائل خود نیز بسیار عاقلانه عمل می کنند همچنین در رسیدن به خواسته های خود پر توقع می باشند.

شخصیت شناسی از روی دست خط

افراد خوش خط نیز به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که هر یک بر حسب نوع خوش خطی دارای شخصیتی گونگون هستند. به عنوان مثال فردی با خط خوش که کمرنگ می نویسد دارای شخصیتی دلسوز و احساسی است او به خوبی دیگران را درک می کند.

دست خط نامرتب:

افرادی که داری دست نوشته ای نامرتب هستند احساساتی اند و زندگی فعالی دارند بی تحرک بودن برای آن یک مشکل است و نمی توانند بی تحرک باشند. آن ها اغلب کارهای خود را بدون برنامه انجام می دهند و غیر قابل پیش بینی هستند همچنین دارای استقلال هستند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

دست خط پر رنگ:

افرادی که دست نوشته های آن ها پر رنگ است دارای اعتماد به نفس بالایی هستند آن ها احساس قدرت می کنند و نفوذ بر روی دیگران را دوست دارند.

شخصیت شناسی دست خط

دست نوشته ساده:

شخصیت شناسی از روی دست خط نشان می دهد که افراد ساده نویس با تدبیر و واقع گرا هستند و به راحتی با دیگران کنار می آیند. دارای شخصیتی درون گرا هستند و اطرافیان آن ها کمتر می توانند ارتباط درونی با آن ها داشته باشند.

ریز نویس ها:

ریز نوشتن نشان دهنده این است که فرد دارای اعتماد به نفس پایینی است و توانایی های خود را دست کم گرفته است و به طور معمول توانایی های خود را کمتر از آنچه که در واقعیت است می بینند. این افراد حساس و خرده گیر هستند و سخت گیری های خود را دارند.

شخصیت افراد خوش خط

دست خط مرتب:

افراد مرتب نویس شخصیتی بسیار کنترل کننده و سرکوبگر دارند آن ها بسیار درون گرا هستند و کمتر شخصیت خود را نشان می دهند. آن ها در بیان احساسات نیز دچار مشکل می شوند زیرا درون گرا هستند.

دست خط تند و نا مشخص:

 در شناخت شخصیت از روی دست خط این افراد می توان متوجه شد که افرادی کم حوصله، خسته و دارای اخلاقیات لحظه ای هستند. این افراد دارای احساسات پایدار نیستند و در تصمیم گیری های خود دچار اشتباه و خطا می شوند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *