دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

از بین بردن پف زیر چشم با چند روش خانگی سریع

  • سحر بهرامی
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۸
  • ۰

همانطور که می دانید مهم ترین و اصلی ترین بخش زیبایی صورت چشم ها هستند که در چهره شما می درخشند که بعضی از افراد ممکن است دچار بعضی از مشکلات از قبیل پف زیر چشم باشد که امروزه راه های فراوان و ساده ای برای از بین بردن پف زیر چشم وجود دارد

پف زیر چشم برای خیلی از افراد یک مشکل محسوب می شود که معمولا صبح ها وقتی از خواب بیدار می شوید با آن مواجه می شوید که وجود ان باعث کاهش اعتماد به نفس فرد می شود که ممکن است برای فرد در برخورد های اجتماعی اش نامطلوب به نظر بیاید از این رو درصدد رفع پف زیر چشم می شوند. اگر پف زیر چشم مربوط به بیماری خاصی نباشد به راحتی می توان با چند راهکار ساده پف زیر چشم را از بین ببرید.

   ترفند های ساده برای از بین بردن پف زیر چشم

 

در ایجاد پف زیر چشم عوامل مختلفی تاثیر گذار است در بسیاری از موارد پف زیر چشم قابل درمان است به جز در دو مورد خاص . از جمله موارد قابل درمان :

  • کمبود مایعات
  • کم خونی
  • آلودگی هوا
  • کمبود ویتامین ها
  • مصرف زیاد نمک و غذا های شور
  • کمبود خواب
  • استرس و نگرانی زیاد
  • آلرژی ها و حساسیت هایی که با ریزش اشک چشم و عطسه کردن همراه است.
  • تغییرات هورمونی بدن در دوران بارداری و دوران قاعدگی
  • گریه های طولانی مدت

چند روش خانگی برای از بین بردن پف زیر چشم

استفاده از روغن نارگیل

استفاده مداوم از روغن نارگیل دارای خواص ضد التهابی بوده و که  برای رفع پف زیر چشم مفید است. هر شب قبل از خواب انگشت شست خود را به روغن نارگیل آغشته کنید و در جهت عقربه های ساعت زیر چشم هایتان را ماساژ دهید،سعی کنید قبل از خوابیدن این کار را انجام دهید و بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب گرم بشویید.

از بین بردن پف زیر چشم با روغن نارگیل

 استفاده از چای سبز یا سیاه

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

هر دوی این چای ها برای تسکین خستگی و برطرف کردن پف زیر چشم مفید هستند. چای  به دلیل دارا بودن کافئین به انقباض رگ‌های خونی و کاهش پف چشم کمک می‌کنند، در حالیکه چای های گیاهی (مخصوصا بابونه) حاوی مواد ضد التهابی هستند که قرمزی و التهاب را تسکین می‌دهد حدود سه تا پنج دقیقه ۲ کیسه از چای مورد نظرتان را در آب داغ فرو ببرید. چای را در آورید، اجازه دهید مقداری خنک شود تا زمانی که گرمای کیسه ها را بتوان تحمل کرد هر کیسه ی چای را بر روی یک چشمتان بگذارید

استفاده از چای کیسه ای برای محو کردن پف زیر چشم

درمان پف زیر چشم با قاشق

استفاده  از قاشق غذاخوری تاثیر موقتی برای بهبود خستگی و  پف زیر چشم ها را دارد. ۲ قاشق را در یخچال بگزارید و بگذارید خنک شود سپس هر قاشق را بر روی یکی از چشمانتان قرار دهید این روش نوعی کمپرس سرد است که تاثیر خوبی برای از بین بردن پف زیر چشم دارد.

استفاده از قاشق یخ برای از بین بردن پف چشم

درمان پف زیر چشم با خیار

خیار به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی آب به پوست آبرسانی می کند که نوعی مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی هم محسوب می شود. آبرسانی به پوست باعث می شود رگ های خونی بهتر عمل کرده و پوست شفاف به نظر برسد. به همین دلیل با گذاشتن ورقه های نازک در زیر چشم تاثیر مطلوبی در رفع پف زیر چشم دارد.

استفاده از خیار برای از بین بردن پف زیر چشم

استفاده از سیب زمینی رنده شده

 برای این کار مقداری سیب زمینی را رنده کرده و آب آن را جداگانه بگیرید. یک پنبه را به آن آغشته کنید، چشمانتان را ببندید و این پنبه را به مدت ۵ دقیقه روی چشمان خود بگذارید، سپس با آب سرد شست و شو دهید. نشاسته موجود در سیب زمینی هم بعنوان یک عامل ضد التهاب برای از بین بردن پف زیر چشم عمل می‌کند.

استفاده از سیب زمینی برای از بین بردن پف زیر چشم

شستن صورت با آب سرد

 آب سرد در مواقعی ضروری به خوبی پاسخ گو خواهد بود مخصوصا زمانی که زمان اندکی دارید . ممکن است در اول صبح این کار برایتان ی شوک آور باشد، اما بدانید که سردی، باعث انقباض رگ‌های خونی و در نهایت کاهش پف صورت و چشمانتان می شود. اگر برایتان ممکن بود، این کار را در طول روز تکرار کنید.

شستن صورت با آب سرد برای لز بین بردن پف زیر چشم

درمان پف زیر چشم با نمک

غذا های شور می تواند علت چشم‌های پف کرده باشند. اما خود نمک برای پف چشم موثر است. نصف قاشق چای خوری نمک را در یک لیتر آب گرم هم بزنید، پنبه های کوچکی را در آب نمک فرو برده، و سپس پد را به پلک هایتان بمالید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه روی پلک هایتان باقی بماند.

استفاده از آب نمک برای از بین بردن پف زیرچشم

 

درمان پف زیر چشم با شیر

اسید لاکتیک موجود در شیر برای رفع پف زیر چشم و حتی سیاهی دور چشم بسیار موثر است . برای این کار کافیست روی پارچه نخی که با قیچی به صورت بیضی مطابق شکل زیر در آورده اید مقداری شیر بریزید، سپس بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه در زیر چشمانتان باقی بماند.

استفاده از شیر برای برطرف کردن پف زیرچشم

درمان پف زیر چشم با نوشیدن آب

آب به از بین بردن پف زیر چشم کمک چشم گیری می‌کند. حتما هر روز حداقل ۸ لیوان آب بنوشید،با تامین آب مورد نیاز  طبیعتا چشمان شما هم پف نخواهد کرد.

همچنین می توانید برای آشنایی با نحوه آرایش پف زیر چشم کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *