دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

علت و روش های درمان پف زیر چشم را بهتر بشناسید

  • مهلا بستگان
  • ۱۰ دی ۱۳۹۹
  • ۰

گیرا ترین عضو صورت چشم ها هستند. چشم های نافذ که زیبایی صورت را چندین برابر می کنند. مصریان بر این باورند که روح از چشم ها وارد و خارج بدن می شود و به همین دلیل در آراستگی و آرایش چشم سنگ تمام می گذارند. اما گاهی بعضی مشکلات از جمله پف زیر چشم، گودی پای چشم، سیاهی و کبودی زیر چشم ها از جذابیت آنها و اعتماد به نفس شخص می کاهد. اما امروزه دیگر جای هیچ نگرانی برای این مسائل که به سادگی درمان می شوند، نیست. ما در این مقاله از درمان پف زیر چشم برایتان نوشته ایم.

دلایل بسیاری برای به وجود آمدن پف زیر چشم وجود دارد که حتی می تواند نشانه یک بیماری در بدن باشد اما برای هر مشکلی راه چاره ای هم هست. ما در ادامه این بحث از درمان پف زیر چشم گفته و نوشته ایم تا زیبایی را به چشمهای معصوم شما برگردانیم.

علت به وجود آمدن پف زیر چشم چیست؟

گاهی پف زیر چشم نشان دهنده بیماری های کبد و قلبی و کلیوی و تیروئید می باشد که برای درمان باید نزد پزشک رفت. اما در بیشتر موارد علت پف زیر چشم موارد دیگری است که ما در ذیل به آنها اشاره می کنیم:

  • کمبود مایعات در بدن
  • مصرف بیش از اندازه نمک خوراکی
  • خواب ناکافی
  • نگرانی، اضطراب و استرس
  • حساسیت ها و آلرژی هایی که سبب ریزش اشک چشم و عطسه می شوند
  • تغییراتی که بدن به خاطر بارداری و پریودی پیدا می کند
  • گریه کردن های طولانی
  • بالا رفتن سن و کهولتهر آنچه باید از علل و درمان پف زیر چشم بدانید

روش های رفع پف زیر چشم:

از این راه حل ها در رفع پف زیر چشم استفاده کنید و از نتیجه مثبت آن شگفت زده شوید.

  • استفاده از سیب زمینی: یک سیب زمینی خام را درون یخچال قرار دهید و بعد از گذشت چند دقیقه آن را از وسط قاچ کنید و هر تکه را بر روی یکی از پلاک های خود بگذارید به طوری که پف زیر چشمهای شما را هم تکه های سیب زمینی در بر بگیرد. پانزده تا بیست دقیقه اجازه دهید پوست شما زیر سیب زمینی استراحت کند تا بعد از این تایم متوجه شوید که پف چشمها کمتر شده است.
  • استفاده از شیر: برای رفع پف زیر چشمهای خود دو تکه پنبه را به شیر بمالید و به مدت بیست تا سی دقیقه این پنبه ها را روی پلک های خود قرار دهید تا به چشمهای شما در حفظ آب کمک کند.علل به وجود آمدن پف زیر چشم
  • استفاده از روغن ویتامین E: در یک کاسه آب چند قطره روغن ویتامین E بریزید و خوب مخلوطشان کنید، دو تکه پنبه را درون این محلول قرار دهید و بعد بر روی پلک های خود به مدت بیست دقیقه بگذارید تا ورم چشمتان را بخواباند.
  • استفاده از خیار: برای برطرف کردن پف زیر چشم بهترین گزینه استفاده از خواص ضد التهابی خیار است. دو تکه خیار تازه و خنک را به تایم بیست و پنج دقیقه بر روی چشم های خود بگذارید و در این تایم سعی کنید یک چرت کوتاه بزنید تا از شر پف چشم های خود خلاص شوید.چگونه می توان پف زیر چشم را از بین برد؟
  • استفاده از چای کیسه ای خنک: در مواقعی که خیلی عجله دارید، دو عدد چای کیسه ای را در آب خنک در یخچال بگذارید و بعد به مدت بیست و پنج تا سی دقیقه بر روی چشم های خود بگذارید و ریلکس کنید، بعد از این تایم صورتتان را با آب سرد بشویید و خشک کنید.
  • استفاده از آب یخ و قاشق: قاشق های استیل را درون ظرفی آب یخ بیندازید تا خنک شود و بعد به نوبت قاشق های یخ را وی چشمهای خود بگذارید و با قاشق های گرم تعویض کنید. از این روش درمانی آنقدر استفاده کنید تا احساس کنید پف چشم های تان خوابیده است.روش های خانگی بر طرف کردن پف زیر چشم
  • استفاده از سفیده تخم مرغ: سفیده تخم مرغ را کمی با هم زن بزنید و سپس با یک شوت مخصوص به دور چشم های خود بمالید. این کار باعث کشیده تر شدن چشم ها می شود و پف زیر چشم را کمتر نشان می دهد. بگذارید سفیده تخم مرغ بیست دقیقه بر روی پوست صورت شما بنشیند و بعد صورت خود را با آب سرد آبکشی کنید.
  • استفاده از چای سبز کیسه ای: برای درمان پف زیر چشم از خواص چای سبز کمک بگیرید. کیسه های حاوی چای سبز را درون یخچال در آب سرد قرار دهید و به مدت ده تا پانزده دقیقه بر روی چشم های خود بگذارید تا پف چشم هایتان به حالت اولیه خود بر گردد.درمان پف زیر چشم با روش های ساده اما موثر

چند نکته مهم برای بین بردن پف زیر چشم:

تا می توانید بدن خود را آبرسانی کنید، نوشیدن آب موجب می شود که پف زیر چشم کمتر شود، پس هر وقت احساس کردید که چشمهایتان پف دارد آب بخورید. روزی چند دقیقه بالا و پایین بپرید تا پف چشم هایتان از بین برود. خوب است بدانید که پف چشم ها در هوای گرم به علت عدم دفع مایعات بافت ها بیشتر می شود. مصرف مشروبات الکلی و دخانیات نیز در به وجود آمدن و بیشتر شدن پف چشم تاثیر گذار هستند.

آیا پف زیر چشم مزید بر بیماری است؟

همچنین هر شب قبل از خوابیدن آب بنوشید و صبح هنگام  ورزش کنید تا از شر پف زیر چشم خلاص شوید و زیبایی به چشم هایتان بازگردد.

  •  آرون گروپس

راهکار های طبیعی دیگر برای جلوگیری از پف زیر چشم

به کار بردن برخی روش های طبیعی می توانند تاثیر زیادی در جلوگیری و برطرف کردن پف زیر چشمها داشته باشند، از این در زیر با چند مورد از این راهکار ها آشنا می شوید :

مراقب آلرژی های فصلی باشید.

افرادی که سابقه آلرژی دارند, می دانند که در زمانی که آلرژی آنها عود می کند به دلیل وجود علایمی مثل عطسه های پی درپی و آبریزش چشم و آبریزش بینی چشم هایشان متورم خواهد شد، از این رو برای پیشگیری از این مشکل استفاده از درمان های خانگی  مانند روغن های طبیعی می تواند بسیار موثر باشد.

کاهش مصرف نمک

مصرف نمک موجب افزایش فشار خون می شود و سدیم موجود در نمک موجب جمع شدن مایع و در نتیجه تورم دور چشمها خواهد شد. بنابراین در صورتی که نمی توانید نمک را از رژیم غذایی خود حذف کنید، بهتر است از نمک های دریایی تصفیه شده و به مقدار خیلی کم استفاده کنید، ضمن اینکه حتما از مصرف غذاهای پرنمک خودداری شود، حال مصرف سبزیجات تازه ای مثل کرفس می تواند میل شما به نمک را کاهش دهد.

درمان پف اطراف چشم

ورزش کردن

داشتن فعالیت های ورزشی مناسب تاثیر زیادی در شادابی و سلامت پوست حتی در سنین بالا می تواند داشته باشد؛ انجام نرمش های مخصوص می تواند شادابی را به پوست دور چشم هایتان برگرداند، یوگای صورت از جمله ورزشهای مناسب است که با انجام تمرین های ملایم برای عضلات می تواند موجب سفت شدن عضلات صورت و ایجاد آرامش شود.

وارد کردن فشار ملایم سر انگشتان و حرکت دادن آنها روی صورت نمونه ای از این تمرینات است که در صورتی که به صورت اصولی انجام گیرد، نتیجه مطلوبی خواهد داشت، همچنین یوگای معمولی نیز می تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد؛ حرکت هایی مثل ایستادن روی شانه ها و خم کردن کمر از پشت موجب افزایش گردش خون به سمت صورت شده و در نتیجه از تجمع مایعات دور چشم و ایجاد تورم و پف اطراف چشم ها جلوگیری خواهد شد.

پاک کردن آرایش قبل از خواب

پاک نکردن آرایش و باقی ماندن آن روی صورت نیز می تواند تاثیر زیادی در التهاب چشم ها و آبریزش و متورم شدن ان داشته باشد، از این رو برای جلوگیری از این مشکلات لازم است حتما قبل از خواب آرایش چشم هایتان را به آرامی و به طور کامل پاک کنید.

رفع پف زیر چشم

محافظت در برار نور خورشید

در صورتی که زیاد در معرض نور خورشید قرار بگیرید، بعد از مدتی پوست خشک شده و منجر به چروک شدن و افتادگی آن می شود، از این رو استفاده از یک ضد آفتاب مناسب، عینک آفتابی مقاوم در برابر اشعه UV و نیز یک کلاه آفتابگیر برای حفاظت از چشم ها و پوست شما در برابر نور خورشید لازم و ضروری می باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *