دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی ۹ ماسک آرد برنج برای زیبایی و سلامت پوست شما

  • ندا خوشرو
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
  • ۰

در این مطلب با طرز تهیه ۹ ماسک آرد برنج برای پوست های مختلف آشنا خواهید شد که امیدواریم بتوانید از مزایای این ماسک های طبیعی برای پوست صورت خود بهره ببرید.

ماسک آرد برنج، درمان خوبی برای سفید کردن پوست صورت است و اگر شما تمایل دارید پوست صورت تان در برابر آلودگی و اشعه آفتاب و استرس و … مقاوم شود بهتر است از این ماسک طبیعی استفاده کنید.

ماسک آرد برنج

درمان های طبیعی و خانگی از موثرترین راه ها برای بازگرداندن درخشش طبیعی پوست صورت هستند و اگر شما تمایل دارید می خواهید ناراحتی های پوست خود را درمان کنید از استفاده ماسکهای آرد برنج غافل نشوید. در مطالب قبلی دستور تهیه ماسک آب برنج را مشاهده کردید در ادامه این مطلب ماسکهای طبیعی آرد برنج با ۵ روش تهیه را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

ماسک طبیعی آرد برنج

۱. آرد برنج و گوجه فرنگی

این ماسک به دلیل داشتن گوجه فرنگی باعث از بین رفتن لکه های تیره پوست، تقویت تولید کلاژن، بهبود خشکی پوست، درخشان شدن آن، تعادل PH پوست و پیشگیری از مسدود شدن منافد می شود به منظور تهیه این ماسک گوجه فرنگی را رنده کرده و یک قاشق از آب را با یک قاشق غذا خوری آرد برنج ترکیب کرده و در صورت نیاز مقداری آب به آن بیفزایید تا خمیر شکلی شود سپس ماسک به دست آمده را بر روی تمام نواحی صورت و گردن مالید و ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و با آب سرد بشویید، به منظور دریافت نتیجه مطلوب هفته ای دو تا سه بار این ماسک را تهیه و استفاده نمایید.

۲. آرد برنج و جودوسر

جودوسر به تمیز کردن عمیق پوست کمک می کند و باعث از بین بردن ناخالصی ها می شود و همچنین به از بین بردن لکه های تیره پوست نیز می شود بنابراین، یک قاشق غذا خوری پودر جو دوسر را با مقداری مساوی آرد برنج باهم ترکیب کرده و بعد به آن مقداری شیر بیفزایید و مواد به دست آمده را بر روی تمام نواحی صورت و گردن مالیده و اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بماند  و در نهایت با آب گرم بشویید به منظور دریافت نتیجه دلخواه هفته ای دوبار از این ماسک استفاده نمایید.

۳. آرد برنج و پودر پاپایا

پاپایا به دلیل آنزیم پاپائین کمک زیادی به کاهش لکه های تیره و روشن شدن آن می کند و همچنین باعث بهبود زخم و آکنه پوستی می شود از این رو، چند تکه میوه پاپایا را داخل مخلوط کن له کرده و به آن یک قاشق آرد برنج بیفزایید و مواد را پس از مخلوط کردن بر روی تمام نواخی صورت و گردن مالیده و بعد از خشک شدن ماسک پوست تان را با آب بشویید و هفته ای دو تا سه بار از این ماسک استفاده نمایید.

۴. آرد برنج و شیر نارگیل

به منظور روشن سازی طبیعی پوست دو قاشق غذا خوری آرد برنج و شیر نارگیل را با هم مخلوط کرده و مخلوط حاصل را بر روی پوست مالیده و پس از زمان پانزده تا بیست دقیقه پوست تان را با آب سرد بشویید در صورت تمایل می توانید به این مخلوط دو قاشق غذا خوری پالپ گوجه فرنگی نیز بیفزایید.

  •  آرون گروپس

۵. ماسکی از شیر و آرد برنج

برای تهیه این ماسک، ابتدا یک مشت برنج خام را خرد و یکدست کنید سپس یک قاشق غذاخوری پودر برنج را با شیر ترکیب نمایید تا خمیری یکدست و صاف بدست آید.

طرز تهیه ماسک شیر و آرد برنج

ماسک را روی پوست صورت خود به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورت تان را با آب سرد بشویید و از این ماسک دو یا سه بار در هفته استفاده کنید.

ماسک شیر و آرد برنج

۶. ماسک آرد برنج، چای سبز و آبلیمو

این ماسک طبیعی لکه های تیره پوست را از بین می برد و از چین و چروک صورت جلوگیری می کند. برای تهیه این ماسک یک کیسه چای سبز را درون یک فنجان آب داغ خیس کنید و دو قاشق غذاخوری آرد برنج، سه قاشق غذاخوری چای سبز و دو قاشق چایخوری آبلیمو را با یکدیگر مخلوط کنید و این ماسک را روی پوست صورت خود بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه ماسک را از روی پوست صورت خود بشویید و از این ماسک سه بار در هفته استفاده کنید.

ماسک چای سبز و آرد برنج

۷. ماسکی از آب خیار و آرد برنج

دو قاشق غذاخوری آرد برنج و آب خیار را با یکدیگر ترکیب کنید و مخلوط این مواد را روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید تا روی پوست صورت شما خشک شود سپس صورت خود را با آب بشویید و از این ماست دو بار در هفته استفاده کنید.

ماسک خانگی آرد برنج

۸. ماسک صورت ضد پیری

دو قاشق غذاخوری آرد برنج، یک عدد سفیده تخم مرغ و ۵ قطره گلیسیرین درون ظرفی مناسب بریزید و همه مواد را با یکدیگر ترکیب کنید سپس ماسک را روی پوست تمیز صورت قرار دهید و اجازه دهید تا ماسک خشک شود و ماسک خشک شده را به آرامی و در جهت رو به بالا با کمک نوک انگشتان خود بردارید سپس صورتتان را بشویید.

ماسک آرد برنج

۹. ماسکی از آلوئه ورا و آرد برنج

برای لایه برداری پوست از ترکیب آرد برنج و آلوئه ورا استفاده کنید. یک قاشق غذاخوری آرد برنج را با دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ترکیب کنید و این مواد را به خوبی هم بزنید سپس آن را روی پوست صورت خود قرار دهید تا خشک شود و صورتتان را با آب سرد بشویید و از این ماسک، به مدت یک بار در هفته استفاده نمایید.

ماسک آلوئه ورا و آرد برنج

در این بخش از سلامت پوست مجله آرگا، ماسکهای طبیعی پوست تهیه شده از آرد برنج با تاثیر فوق العاده بر زیبایی را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم با کمک این مطلب بتوانید این ماسک های طبیعی را به راحتی در منزل تهیه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *