دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

معرفی چند ماسک ترمیم مو طبیعی و فوق العاده کاربردی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۲ فروردین ۱۳۹۸
  • ۰

آسیب پذیری مو ناشی از عوامل مختلفی است به طور معمول ممکن است فرد به دلیل کمبود اسید سولفیک موهایی شکننده و آسیب پذیر داشته باشد. اما شما می توانید با استفاده از ماسک ترمیم مو از موهای خود محافظت کنید.

برای ترمیم مو ابتدا باید علت های آن را پیدا کنید در برخی از افراد این کار با استفاده از مکمل های دارویی مانند امگا ۳ قابل درمان است و در برخی دیگر نیز استفاده از ماسکهای ترمیم مو می تواند دارای تاثیر بالایی باشد. سوختگی و آسیب از طریق رنگ، استفاده از  اتو مو، سشوار و خشک کردن مو به شیوه نادرست می تواند از علت های مختلف آسیب رساندن به موها باشد. ماسکهای خانگی به دلیل طبیعی بودن و ترکیبات موثری که دارد می تواند برای ترمیم مو انتخابی مناسب باشد.

 ماسک ترمیم مو با تاثیر بالا

انواع ماسک ترمیم مو طبیعی

پیش از هر چیز باید توجه داشته باشید که برای داشتن موهای بلند و خوش حالت شما باید نکات مراقبتی زیادی را مورد توجه قرار دهید. استفاده از ماسکهای تقویتی، مکمل های دارویی و برنامه غذایی سالم و مناسب برای رشد مو از نکات مهمی است که با انجام آن ها از سلامت موی خود نگهداری می کنید.

آبرسانی به مو یکی از نکات مهم دیگری است که در مراقبت از آن باید توجه داشته باشد در فصل سرد سال موها ممکن است به دلیل نبود رطوبت کافی خشک شوند و به همین دلیل شما باشد از نرم کننده ها و آبرسان های مناسب استفاده کنید. همچنین استفاده از ماسکهای ترمیم مو نیز می تواند در کنار رعایت این نکات از آن استفاده کنید.

توجه داشته باشید که شست و شوی مو با استفاده از آب داغ نیز می تواند آسیب زیادی را به پوست سر وارد کند و موجب وز شدن موها و از بین رفتن حالت خوب می شود. کمتر از مواد صاف کننده استفاده کنید موادی مانند کراتینه ها می توانند آسیب زیاد را به شما وارد کنند.

در ادامه می توانید بهترین انواع ماسک مو برای موهای خشک، معمولی و چرب را بهتر بشناسید و از این نوع ماسک های موثر برای ترمیم مو نیز استفاده کنید.

ماسک کره:

از راحت ترین نوع ماسک های خانگی برای ترمیم مو ماسک کره است این نوع ماسک ترمیم مو برای موهای خشک و وز شده بسیار مناسب است کره دارای میزان بالایی چربی است و استفاده از این نوع ماسک می تواند موجب چرب شدن مو و نرم شدن آن شود. برای استفاده از این ماسک باید مقداری کره را بر روی موها قرار دهید و با استفاده از کلا ببندید سپس آن را با آب ولرم بشویید.

  •  آرون گروپس

ماسک شامپو تخم مرغ:

یکی از ترکیبات مناسبی که برای موهای آسیب دیده می توانید استفاده کنید مخلوط شامپو و تخم مرغ است و در هنگام شست و شو موجب نرم شدن و لطافت موی شما خواهد شد.

استفاده از سرکه سیب:

ماسک سرکه سیب بهترین روش برای درمان موهای آسیب دیده است با درست کردن ترکیبی معجزه آسا از سرکه و زیتون می توانید بافت موهای خود را مجددا احیا کنید. در یکی دیگر از این نوع ترکیبات می تواند مقداری تخم مرغ نیز به ماسک اضافه کنید و از تاثیرات به سزای آن بهره مند شوید.

ماسک مختلف ترمیم مو

روغن زیتون و بادام:

استفاده از روغن بادام و زیتون می تواند مثل یک ماسک ترمیم کننده موها عمل کند و بعد از یک دوره استفاده از این روغن های می توانید موهای آسیب دیده خود را به راحتی درمان و از داشتن موهای صاف و درخشنده لذت ببرید.

قبل از خواب مقداری روغن زیتون و  بادام را به قسمت های آسیب دیده مو بمالید و صبح آن را با آب ولرم بشویید همچنین می توانید این کار را در طول روز و با قرار دادن یک کلاه پلاستیکی بر روی سر انجام دهید و بعد از مدت ۳۰ دقیقه آن را بشویید.

ماست:

از ماست نیز به دلیل مقدار زیاد چربی می توانید استفاده کنید قبل از هر حمام مقداری ماست را بر روی قسمت های آسیب دیده موی خود ماساژ دهید. با استفاده از یک کلاه بعه خوبی سطح مو را بپوشانید همچنین می توانید از این ماسک به عنوان یک شامپو استفاده کنید.

ماسک ترمیمی خانگی

ماسک ترکیبی عسل، روغن بادام، تخم مرغ و روغن زیتون:

این ماسک ترمیم موها دارای خواص بسیاری است که می توانید در این ترکیب از موز له شده و مقداری ماست استفاده کنید. این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست سر خود قرار دهید.

ماست مایونز:

مقداری مایونز، آبلیمو، سرکه و سویا را با یکدیگر مخلوط کنید و همچنین می توانید از مقداری نارگیل، گردو و روغن زردآلو برای قوی تر کردن تاثیر این ماسک استفاده کنید.

آلوءورا:

آلوءورا ماسکی بسیار مناسب و تاثیر گذار برای موهای آسیب دیده است استفاده از این ماسک، باعث لطافت و نرمی و خوش حالتی مو خواهد شد. در برخی از موارد می توانید از این ماسک، با ترکیب تخم مرغ و روغن زیتون نیز استفاده کنید.

ماسک های مناسب مو

شیر، عسل و تخم مرغ:

مقداری شیر، عسل و تخم مرغ را با یکدیگر مخلوط کنید و این معجون ترمیمی را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی مو قرار دهید.

آووکادو:

یکی دیگر از ترکیبات مفید و موثری که می توانید برای موهای خود از آن استفاده کنید مخلوط آووکادو و مایونز است این ترکیب حالت خوبی را به موهای شما می دهد و از سوی دیگر موجب تقویت و ترمیم موهای آسیب دیده است و به همین جهت به عنوان یک ماسک ترمیم کننده موها استفاده می شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *