دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آنچه باید درباره مصرف عرق بیدمشک در بارداری بدانید

  • فاطمه میرزایی
  • ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
  • ۰

عرق بیدمشک خواص زیادی داشته و به عنوان معطر کننده شربت می توان از آن استفاده کرد، اما خوردن آن به صورت خالی توصیه نمی شود، زیرا استفاده از آن موجب افت قند خون شده، بنابراین مصرف عرق بیدمشک در بارداری و برای مادران شیرده، همچنین کودکان زیر دو سال توصیه نمی شود

گیاهان دارویی، خواص درمانی بی شماری دارند به همین منظور در درمان بسیاری از بیماری ها و دردها مورد استفاده قرار می گیرند، اما مصرف برخی از آنها در عین حال که می تواند فواید زیادی داشته باشد ممکن است با عوارض و خطراتی همراه باشد، بنابراین قبل از استفاده از هر نوع داروی گیاهی لازم است درباره آن تحقیق شود. در این مطلب توضیحاتی در مورد مصرف عرق بیدمشک در دوران حاملگی ارائه کرده ایم که امیدواریم سودمند واقع شود.

استفاده از عرق بیدمشک در بارداری مفید است یا مضر؟

بیدمشک از جمله گیاهان معطر است که معمولا در تهیه شربت مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر آن دارای خواص درمانی بسیاری از جمله تقویت کننده قلب، محرک قوای جنسی، تقویت دستگاه گوارش می باشد. همچنین عرق بیدمشک آرامش بخش و خواب آور بوده و در بهبود دردهای عصبی، افسردگی و ناراحتی های عصبی می تواند مؤثر واقع شود. برای این منظور می توانید نصف فنجان عرق بیدمشک را با یک لیوان آب سرد مخلوط کرده و به همراه کمی شکر و یا عسل میل نمایید.

عرق بیدمشک در بارداری

افسردگی، یکی از مشکلات شایع دوران حاملگی است که این مساله برای بسیاری از خانم های باردار موضوعی آزاردهنده است که گاهی با آسیب های جبران ناپذیری همراه است،؛ مصرف عرق بیدمشک در دوران حاملگی به این دلیل که تسکین دهنده و آرامش بخش است، می توان در صورت ضرورت و به منظور کاهش تنش های روحی، مقدار کمی از آن را به صورت شربت مورد استفاده قرار داد. عرق بید مشک دارای طبیعت سرد بوده، بنابراین مصرف زیاد آن در بارداری ممکن است به جنین آسیب برساند، همچنین همان گونه که در بالا اشاره کردیم، عرق بیدمشک موجب کاهش قند خون می شود، از این رو مصرف آن برای خانم های باردار به خصوص مادرانی که سابقه خونریزی و سقط جنین دارند به هیچ عنوان توصیه نمی شود. در ادامه مطلب مصرف عرق بید مشک در دوران حاملگی می توانید برخی دیگر از خواص عرق بید مشک را ملاحظه نمایید.

خواص عرق بیدمشک

  • بهبود عملکرد دستگاه گوارش و تسکین تورم
  • عرق بید مشک، ملین طبع است و همچنین سردرد های ناشی از گرم مزاجی را تسکین می دهد.
  • به دلیل سرد مزاجی عرق بیدمشک، مصرف آن در درمان تب و کاهش حرارت بدن مفید است.
  • از دیگر خواص عرق بیدمشک، کاهش قند خون می باشد.
  • عرق بیدمشک آرام بخش بوده و برای رفع درد و خستگی ناشی از کار و فعالیت مفید می باشد.

مصرف عرق بیدمشک در دوران بارداری

به طور کلی داروهای گیاهی خواص زیادی دارند، اما مصرف آنها در دوران بارداری ممکن است موجب بروز مشکلاتی برای مادر و جنین شود، از این رو در این دوران باید مصرف گیاهان دارویی به حداقل برسد و مادران باردار لازم است قبل از مصرف هر گونه داروی گیاهی حتما با پزشک خود مشورت نمایند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *