دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

چه کارهایی باعث افزایش روحیه و خود باوری ما می شوند؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳ شهریور ۱۳۹۷
  • ۰

افزایش روحیه در ساعات ابتدایی و پایانی روز بسیار دارای اهمیت است، افرادی که روز خود با انرژی بیشتر و روحیه بالا آغاز می کنند دارای عملکرد بهتر و مناسب تری در طول روز هستند اما باید دید که چگونه می توان این روحیه را به میزان بالایی در طول روز افزایش داد و آن را در سطح مطلوبی قرار داد.

شاید این تجربه مهم را داشته باشید که زمانی که شما روزتان را با انرژی بیشتری آغاز می کنید دارای روحیه بالاتری هستید و به ندرت دچار خستگی و دلزدگی می شوید و در مقابل روزهایی که با انرژی کمتری آغاز شده است کمتر می تواند روحیه شما را حفظ کند و در حد ثبات نگه دارد. استفاده از راهکارهای مؤثر برای تقویت روحیه در ساعات اولیه روز تمرکز و انرژی شما را تقویت می دهد و کمتر دچار حالت های مانند: غم و اندوه خواهید شد.

بالا بردن روحیه با راهکارهای درست

افزایش روحیه با راهکارهای مؤثر:

انجام دادن فعالیت هایی که به آن علاقه مند هستید در ساعات اولیه روز، انگیزه بیشتری برای برای ادامه فعالیت ها به شما می دهد برای دست یابی به روحیه بالا می توان با داشتن تغذیه مناسب و ورزش کردن راه دست یابی به آن را هموارتر کرد و تکنیک های موثرتری را به کار برد. همچنین برای بالا رفتن سطح روحیه باید شخصیتی مثبت داشته باشید. در ادامه راهکارهایی برای افزایش و تقویت روحیه را ملاحظه می فرمایید که می توانند تاثیرات مثبتی در این زمینه داشته باشند.

۱- خود آگاهی:

شناسایی ویژگی های رفتاری و اخلاقی هر فرد می تواند به او کمک کند تا در راستای حل مشکلات رفتاری خود و بالا بردن نقاط مثبت تلاش کند، افرادی که می دانند دارای روحیه پایین هستند راحت تر می توانند تکنیک های تقویت روحیه را به کار ببرند و موفق تر عمل خواهند کرد.

تقویت روحیه با راهکارهای مناسب

۲- افزایش اعتماد به نفس و داشتن عزت نفس:

 اول از همه باید دید که عزت نفس چیست؟ عزت نفس و اعتماد به نفس عامل مهمی در تقویت روحیه است افرادی که از سطح عزت نفس بالایی برخوردارند و دارای روحیه بیشتری هستند توانمندی های خود را بیشتر باور دارند و با ارزش دهی به خود می توانند هر کاری را به درستی انجام دهند.

۳- انجام فعالیت در حد توان:

برای تقویت روحیه کاری در ساعات اولیه از روز سعی کنید فعالیت هایی را انجام دهید که در حد توان شما باشد و انرژی زیادی را از شما نگیرد با انجام کارهایی که به آن علاقه مند هستید انرژی بیشتری را در طول روز حفظ خواهید کرد و با روحیه بالاتری کارهای خود را انجام می دهید.

  •  آرون گروپس

راهکارهای افزایش روحیه

۴- دوری از منفی نگری:

داشتن روحیه بالا با استفاده از مثبت اندیشی و رهایی از افکار منفی می تواند صورت بگیرد افرادی که دارای تفکرات منفی هستند و با افراد منفی نگر ارتباط دارند نمی توانند از روحیه بالایی برخوردار باشند بنابراین برای تقویت روحیه باید در نگرش های منفی خود تجدید نظر کنید و با مثبت اندیشی بیشتر فشار روانی خود را کاهش دهید. به کار بردن نگرش های مثبت و جملات امید دهنده نقش مفیدی در بالا بردن سطح روحیه دارد.

۵- ورزش کردن:

داشتن رژیم غذایی سالم به همراه فعالیت های ورزشی از دیگر راهکارهای مؤثر در تقویت روحیه به شمار می رود در کنار رژیم غذایی خود ساعاتی را در طول روز به فعالیت های ورزشی مانند: نرمش کردن و پیاده روی اختصاص دهید انجام این فعالیت های استرس و اضطراب را در شما کاهش می دهد همچنین می توانید با انجام فعالیت های ایروبیک و یوگا میزان تمرکز خود را بر روی فعالیت ها بیافزایید.

ورزش کردن و تقویت روحیه

۶- افزایش ارتباطات:

داشتن فعالیت های اجتماعی مفید به شما کمک می کند تا ارتباط های بیشتر و قوی تری داشته باشید این ارتباطات اجتماعی می تواند به افزایش روحیه شما و بالا بردن انگیزه های درونی کمک کند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *