دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تقویت روحیه با چند گام موثر و ایده آل

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

تقویت روحیه به شما در رسیدن به موفقیت بسیار کمک خواهد کرد در زندگی افرادی که دارای روحیه بالا می باشند، شکست را نمی پذیرند و همیشه راهی برای حل مشکلات و بهتر زندگی کردن پیدا می کنند.

راهکارهای مختلف و مفیدی برای بالا بردن سطح روحیه در افراد وجود دارد یکی از مهم ترین این راهکار داشتن پشتکار می باشد، افرادی که دارای پشتکار هستند به جای فرار از مشکل و یا پاک کردن صورت مسئله به مقابله و رویارویی با آن می پردازند. تقویت روحیه در مسیر زندگی شما تأثیر به سزایی خواهد داشت و داشتن روحیه به شما کمک می کند تا در عین شادابی و لذت بردن از زندگی بتوانید بحران ها و مشکلات را به خوبی مدیریت و حل کنید.

تکنیک های تقویت روحیه:

تقویت روحیه و راهکارهای آن

خودشناسی:

سعی کنید خودتان را بیشتر بشناسید این کار از طریق مطالعه و تفکر صورت می گیرد. به خصوصیات اخلاقی و ویژگی های شخصیتی مثبت و منفی خود فکر کنید به دنبال راه هایی که شما را با نشاط تر می کند بگردید و علایقی که موجب افزایش روحیه شما می شود را شناسایی کنید. با شناخت خود بهتر می توانید مشکلاتتان را مدیریت کنید.

خودتان را باور کنید:

بیشتر به فکر خود باشید و به خودتان اهمیت بدهید، رفتار دیگران با شما الهام گرفته از رفتار خودتان است. پس سعی کنید اهمیت دادن به خود را در عمل پیاده کنید تا دیگران نیز متوجه این رفتار شما بشوند.

 را های تقویت نشاط و روحیه

به اندازه توانتان کار کنید:

یکی از خصوصیات افراد موفق این است که این افراد بین شغل و زندگی شخصی خود تعادل برقرار می کنند، اگر شما فردی هستید که بیشتر ساعات خود را به کار کردن مشغولید و کمتر به خودتان و خانواده تان توجه می کنید سخت در اشتباه هستید شما می توانید با معاشرت کردن با افرادی که کار و خانواده را باهم دارند می توانید در سبک زندگی تان تغییر مفیدی ایجاد کنید.

روش مؤثر بالا بردن روحیه

  •  آرون گروپس

افراد منفی نگر را از خود دور کنید:

افرادی که به شما افکار منفی و نگرانی و اضطراب را انتقال می دهند از خود دور کنید، این گونه افراد در انجام کارها موجب تضعیف روحیه شما می شوند. در عوض با کسانی معاشرت کنید که به شما انگیزه می دهند و موجب تقویت روحیه در شما می گردند.

مثبت اندیش باشید:

توانایی های خود را شناسایی کنید و فردی متکی به خود باشید سعی کنید شکست های تان را بپذیرید و از آن ها درس بگیرید. در مواجهه با مشکلات جنبه های مثبت آن را در نظر بگیرید. مثبت اندیش بودن موجب تقویت روحیه شما می گردد و قدرت مقابله با مشکل را به شما می دهد.

شادابی و روحیه بالا

ورزش کنید:

فعالیت های بدنی و انجام حرکات ورزشی موجب افزایش روحیه شما می گردد انجام فعالیت هایی مثل یوگا می تواند موجب کاهش استرس و غم در فرد شود البته جالب توجه است که پیاده روی کردن در فضای آزاد مناسب تر می باشد، به این خاطر که می توانید از هوای بیرون و نور خورشید نیز استفاده کنید که به خودی خود مؤثر و مفید می باشند.

داشتن رژیم مناسب و استفاده از غذاهای مفید نیز می تواند به شما کمک کند.

گاهی با خودتان خلوت کنید:

جمع های دوستانه و خلوت و تنهایی دو عامل مهم در حفظ روحیه می باشند، هر کدام از این عامل در کنار یکدیگر معنا می یابند در تنهایی بهتر می توانید به خودتان و کارهایتان فکر کنید و به آرامش خاطر برسید، این امر همچنین به تصمیم گیری بهتر شما کمک می کند.

ورزش و بالا بردن روحیه

از کمک های دیگران استفاده کنید و حتی به آن ها کمک کنید:

در مقابله با مشکلات از نظرات دیگران استفاده کنید و با آن ها درد و دل و مشورت کنید و در مقابل در مواقع نیاز به آن ها کمک کنید.

به راحتی احساسات خود را بیان کنید:

افرادی که نمی توانند به راحتی احساساتشان را نسبت به اطرافیان نشان دهند بسیار تحت فشار قرار می گیرند به راحتی احساسات خود را بروز دهید تا از این فشار روانی خود را آزاد کنید.

 بر روی افکارتان نظارت داشته باشید :

خیلی از تفکرات انسان دست خودش نیست، ضمن اینکه خیلی از آنها فایده ای برای وی ندارند، بسیاری از افراد بار ها افکار منفی را در ذهن شان مرور می کنند، حال این افکار می توانند موجب ایجاد احساس استرس، افسردگی و اضطراب در فرد شوند. برای آشنایی با تغییر نگرش در زندگی برای تبدیل افکار منفی به مثبت می توانید در اینجا کلیک کنید.

بالا بردن روحیه

بنابراین هر گاه این افکار منفی تکراری به ذهن تان رجوع کرد، می توانید آن را روی کاغذ آورید و بعد از خود سوال کنید که آیا این فکر موجب ایجاد احساس بدی در شما می شود؟ همچنین از کجا این فکر به ذهن تان آمده و آیا این فکر درست است ؟

با تجزیه و تحلیل افکار منفی می توان افکار مثبت را جایگزین آن کرد، با پرورش دادن افکار جدید د رذهن، می توانید الگو ها یقدیمی منفی را به تدریج ا زذهن تان پاک کنید.

در گذشته زندگی نکنید :

هرگز به چیز هایی که توان تغییر دادن آنها را ندارید، فکر نکنید، از گذشته تان درس گرفته و رو به جلو حرکت کنید، گاهی مواقع لازم است وقت خود را به خاطر اشتباهاتی که در گذشته انجام داده و یا اشتباهاتی که امکان مرتکب شدن آنها در آینده وجود دارد، تلف نکنید، زیرا فکر کردن به هر یک از این موارد می تواند در شما نسبت به آینده نگرانی ایجاد کند.

بنابراین به جای فکر و خیال درباره مسائلی که در گذشته اتفاق افتاده و یا اینکه در حال و آینده رخ می دهد، با انجام دادن کار هایی سازنده فکر تان را مشغول نمایید؛ ورزش کردن، انجام کار هایی که دوست دارید و وقت گذراندن با دوستانتان از جمله کار هایی هستند که می تواند برای این منظور و نیز در تقویت روحیه مفید باشند.

تشکر کنید :

سپاسگزاری و شکر برای خیلی از چیز هایی که دارید، موجب می شود تا نسبت به آنها احساس بهتری داشته باشید، بنابراین افرادی که برای داشته هایشان سپاسگزار هستند، خوشحال تر هستند.

افزایش روحیه

 بر اساس مطالعات انجام گرفته؛ افرادی که حداقل یک تا سه بار در هفته تشکر و سپاسگزاری شان را ابراز می کنند، نسبت به اشخاص ناشکر شادتر هستند. از این رو توصیه شده که روز هایی در هفته را به شکرگزاری چیز هایی که در زندگی تان دارید، بپردازید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *