دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

چگونه به شخصیتی مثبت دست یابیم؟

  • زهره امامی
  • ۱ خرداد ۱۳۹۷
  • ۰

هفت راه برای تبدیل شدن به یک شخصیت مثبت اندیش وجود دارد که در ادامه این مقاله برایتان بازگو می کنیم.

با فکر کردن به اتفاقات مثبت، مطالعه مطالب انرژی بخش، نشست و برخاست با انسان های مثبت، عادات مثبت و انتظارات مثبت می توانید به شخصیتی مثبت تبدیل بشوید.

رویدادهای مثبت در زندگی

1.گفت و گوی درونی مثبت

بهتر است قبل از این که افکار ناراحت کننده به سراغ شما بیایند به خودتان جمله های تاکیدی مثبت بگویید تا حال خوبی به شما دست بدهد. این جملات می توانند شامل مواردی چون «من خودم را دوست دارم!» «من می‌توانم!» «من احساس فوق‌العاده خوبی دارم!» و «من مسئول هستم!»  باشند. ذهن همانند باغچه است اگر در آن گل نکارید و مراقبت نکنید مطمینا علف های هرز در آن شروع به رشد می کنند.

2.تجسم مثبت

هر آن گونه که آینده خود را در درونتان تصور می کنید اتفاق خواهد افتاد. پس بهتر است رسیدن به رویاهای زیبا و پیشرفت خود را مدام در ذهنتان تجسم کنید و خود را در آن وضعیت تصور کنید.

3. افراد مثبت‌ اندیش

هر طور شده از افراد منفی در زندگی دوری کنید چرا که این افراد به شما نیز انرژی و افکار منفی القا می کنند. بهتر است تا حد امکان با افراد شاد و خوش بین که دارای مثبت اندیشی هستند، رفت و آمد کنید.

4.خوراک ذهنی مثبت

بهتر است برای تامین پروتئین ذهن خود کتاب‌ ها، مجلات و مقالات آموزنده و انگیزه‌ دهنده مطالعه کنید. به طور مثال به هنگام رانندگی فایل های صوتی مثبت گوش دهید یا این که برنامه ها و فیلم ها مثبت ببینید تا ذهن شما به سمت افکار و اتفاقات مثبت راه پیدا کند.

  •  آرون گروپس

رویدادهای مثبت در زندگی

5.آموزش و پیشرفت درست

آموزشی درست است که بتواند شما را از شکست به موفقیت سوق دهد. وقتی خود را به یادگیری، رشد، بهتر شدن در افکار و فعالیت‌ ها متعهد می‌کنید بدون شک به طور کامل بر زندگی خود مسلط می شوید و با سرعت بیش تری به اوج خواهید رسید.

6.عادت‌ های سلامتی مفید

مراقب سلامت جسم خود باشید و تا حد امکان از مواد غذایی سالم و مغذی استفاده کنید. منظم ورزش کنید و در هفته 200 دقیقه را به فعالیت های ورزشی چون شنا، پیاده روی، دوچرخه سواری و … اختصاص دهید. در این صورت فشار روانی وارده بر شما به حداقل خواهد رسید و روح و جسم متعادل تری خواهید داشت.

7.انتظارات مثبت

بهتر است در زندگی منتظر اتفاقات خوشایند باشید تا برایتان رخ بدهند. به طور مثال وقتی با افراد جدیدی ملاقات می کنید انتظار محبوبیت داشته باشید. اهداف عالی را برای خود مدنظر قرار دهید و در راستای آن ها تلاش کنید. این نکته را نیز بدانید که هنگامی که مدام منتظر اتفاقات ناخوشایند هستید آن ها ره سمت خود جذب کرده و برایتان اتفاق خواهند افتاد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *