دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

روش تهیه ۶ ماسک طبیعی روشن کننده پوست موثر و ایده آل

  • پرستو محمدی
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

گاهی چهره کدر میشود و شادابی خود را از دست میدهد و پوست افسرده به نظر میرسد در این هنگام بهترین کار استفاده از چند ماسک طبیعی روشن کننده ی پوست است که علاوه بر روشن کنندگی باعث تقویت پوست نیز میشوند

گاهی اوقات به دلایل مختلف رنگ پوست تیره و کدر می شود و شادابی چهره از بین میرد و حس افسردگی در چهره موج میزند در این مواقع استفاده از ماسکهای طبیعی روشن کننده پوست تاثیر شگفت انگیزی بر چهره دارد تنوع دادن در مواد اولیه ی ماسکها و ماساژ پوست شادابی و جذابیت را به پوست برمی گرداند. در این پست با ماسکهای روشن کننده ی موثر و ایده آل آشنا خواهید شد.

شش روش موثر برای تهیه ماسک طبیعی روشن کننده پوست:

توجه به رنگ پوست  علاوه بر زیبایی به دلیل سلامت پوست می باشد. تغییر دادن رنگ پوست با روش های مصنوعی، جراحی و مواد شیمیایی توصیه نمی شود زیرا دارای عوارض هستند ولی استفاده از ماسک طبیعیشفاف کننده پوست که با میوه های تازه و عسل و لبنیات و تخم مرغ آماده می شوند بی خطر هستند و استفاده ی آنها نه تنها مشکلات پوستی به وجود نمی آورد بلکه برای تقویت و شادابی پوست مفید است.

ماسک نشاسته و ماست:

ماسک ماست و آرد

این ماسک علاوه بر روشن کردن پوست جوش ها را نیز از بین می برد. یک قاشق سوپ خوری ماست کم چرب را با یک قاشق چای خوری پودر نشاسته مخلوط کنید و بعد از شستن صورت با آب گرم این ماسک رو بر روی پوست بگذارید و ده تا بیست دقیقه در حالت استراحت کامل با ذهن آزاد و بدون دغدغه دراز بکشید. از خشک شدن ماسک جلو گیری کنید. برای راحتی شستن ماسک اول با پنبه خیس ماسک رو پاک کنید و بعد با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک تخم مرغ:

ماسک تخم مرغ

از سفیده ی تخم مرغ به عنوان ماسک طبیعی روشن کننده پوست یاد می شود این ماسک علاوه بر روشن کردن پوست به رفع جوش های صورت نیز کمک می کند. سفیده یک تخم مرغ را با هم زن بزنید و بعد کف کردن آن آنرا بر روی پوست بکشید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید و ماسک را با آب ولرم بشویید و بعد از یک هفته تاثیر شگفت انگیز ماسک طبیعی شفاف کننده پوست را ببینید .

ماسک گوجه فرنگی ماسکی موثر برای رفع تیرگی های پوست:

ماسک گوجه فرنگی

گوجه فرنگی برای بهبود لک ها و تیرگی های پوست بسیار موثر است یک قاشق آب گوجه فرنگی تازه را با نصف قاشق آب لیمو ترش تازه مخلوط کنید و روی تیرگی ها و لک های صورت قرار دهید و بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صورتتان را با آب ولرم شستو شو دهید.

ماسک گلاب تقویت کننده و روشن کننده پوست:

گلاب علاوه بر تقویت کردن پوست پوست را روشن و ملایم می کند می توانید روزی دوبار پد یا پنبه تمیزی را به گلاب آغشته کنید و روی پوست بکشید تا بعد از یک تا دو هفته تاثیر آن را بر پوست خود مشاهده کنید.

ماسک سیب زمینی:

سیب زمینی خاصیت روشن کنندگی پوست را داراست سیب زمینی را ورق ورق کنید و یا آنرا رنده کرده و به صورت تفاله درآورید. و بر پوست خود بگذارید و بعد از ده دقیقه بشویید از این ماسک می توانید هر روز استفاده کنید. برای از بین بردن لک های صورت و تیرگی دور چشم نیز کاربرد دارد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

ماسک ماست و عسل و آرد برای پاکسازی و روشن کردن پوست:

برای تهیه ی این ماسک مواد را به این نسبت مخلوط کنید :ماست شیرین دو تا سه قاشق غذاخوری،آرد گندم دو قاشق غذاخوری و عسل  یک قاشق غذاخوری
آرد گندم آلودگی‌های سطحی پوست را تمیز و پوست را پاکسازی و صاف می‌کند و ماست باعث لطافت  پوست می شود و یک ماده  طبیعی است. عسل نیز با جوش مقابله می‌کند. این مواد را با هم مخلوط کنید و بر روی پوست خود بگذارید توجه داشته باشید که ماسک نباید با دور چشم‌ و دهان تماس داشته باشد. اجازه دهید مواد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس با آب ولرم شست‌شو دهید.

 امیدواریم با این شش ماسک روشن کننده پوست علاوه بر روشن کردن پوست خود به سلامت پوستان نیز کمک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *