دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

تفاوت تیپ های ۲۰۶ و ویژگی های هر کدام

  • نرگس کوهستانیان
  • ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
  • ۰

تفاوت تیپ های ۲۰۶: حالا نزدیک به ۱۵ سال از ورود این خودرو خوش ساخت و محبوب به ایران می گذرد و با وجود گذشت سالهای زیادی این خودرو از محبوبیت برخوردار است. هر کدام از این تیپ ها ویژگی های خاص خودش را دارد. در حال حاضر در ایران ۶ نوع تیپ از خودروهای ۲۰۶ وجود دارد. هم اکنون تیپ ۶ این خودرو با ۱۶ سوپاپ و سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت و جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک از پیشرفت بالاتری برخوردار است.

در این جا قصد داریم به ارائه مطالبی درباره تفاوت تیپ های ۲۰۶ بپردازیم. علاقه مندان به خودروی زیبای پژو ۲۰۶ که می خواهند اطلاعات زیادی درباره انواع تیپ های آن کسب کنند می توانند ادامه مطالب را مطالعه کنند.

 تفاوت تیپ های ۲۰۶

۱۶ سال از ورود خودروی پژو به ایران می گذرد و هنوز هم جاده های ایران مهمان این خودروی خوش نشین و پرطرفدار است. اوایل فقط پژو ۲۰۶ هم اکنون تیپ های مختلفی از پژو وارد ایران شده است. هر کدام از این تی پا طرفداران خاص خودش را دارد.

هم اکنون ۶ نوع متفاوت از پژو ۲۰۶ ، ۴ تیپ از مدل صندوق دار و نیز ۲ تیپ از مدل ۲۰۷ در بازارهای ایران وجود دارد. هم اکنون تیپ های مختلف ۱، ۳، ۴ و ۶ از مدل هاچ بک تولید نمی شوند. و اگر کسی قصد خرید این تیپ های خارج شده از تولید شده را خریداری کند باید کارکرده آن را بگیرد.

هم اکنون با ویژگی ها و تفاوت تیپ های ۲۰۶ آشنا شوید.

در تیپ ۱ پژو ۲۰۶ : نوع موتور آن TU3A و حداکثر قدرت ( اسب بخار / دور در دقیقه ) ۱۱۸ / ۳۴۰۰ می باشد. تعداد سوپاپ آن ۸ است. حداکثر سرعت (KM/H) آن ۱۷۰ می شود. شتاب آن ۱۴.۱ می باشد. لازم به ذکر است جعبه دنده این نوع خودرو دستی است.

 تفاوت تیپ های 206

تیپ ۲: نوع موتور این خودرو TU3A و حداکثر قدرت آن ۷۵/ ۵۳۰۰ دور در دقیقه است. تعداد سوپاپ این تیپ نیز همانند تیپ یک ۸  و حداکثر سرعت آن نیز ۱۷۰ کیلومتر در ساعت می باشد.

  •  آرون گروپس

تیپ 2 خودرو پژو 206

تیپ ۳: این تیپ که بعدها در تیپ ۵ ضعف هایش برطرف شده است دارای موتور TU3A می باشد و  تعداد سوپاپ، حداکثر سرعت، و جعبه دنده و نیز شتاب و نیز حداکثر قدرت ( اسب بخار ) این خودرو مانند دو تیپ قبلی است.

تیپ 3 پژو 206

تیپ ۴ پژو ۲۰۶: نوع موتور آن TU5 و قدرت آن بیش از ۱۱۰ اسب بخار می باشد. این خودرو دارای گیربکس ۵ سرعته می باشد. لازم به ذکر است این خودرو مناسب ترین خودرو برای قشر عزیز معلول و جانبازان است. تعداد سوپاپ آن با تعداد سوپ های سه تیپ قبلی متفاوت است و دارای ۱۶ سوپاپ می باشد. حداکثر سرعت آن در ساعت ۱۹۰است. ناگفته نماند جعبه دنده این خودرو اتوماتیک است.

تیپ های متفاوت پژو 206

تیپ ۵: موتور این خودرو TU5، حداکثر قدرت ۱۰۵،  تعداد سوپاپ همانند تیپ چهار ۱۶ می باشد. حداکثر سرعت آن ۱۸۵، شتاب ۱۱.۶، جعبه دنده آن دستی می باشد.

پژو زیبا و خوش رنگ

تیپ ۶: این خودرو که هم اکنون جدیدترین نسخه پژو های ۲۰۶ می باشد از پیشرفت بالاتری نسبت به دیگر تیپ ها برخوردار است.  نوع موتور TU5، اسب بخار آن  ۱۰۵/ ۵۸۰۰، ۱۶ سوپاپ دارد. حداکثر سرعت ۱۹۰، شتاب  ۱۲.۶ جعبه دنده آن اتوماتیک تیپ ترونیک می باشد.

تیپ 6 خودرو پژو

ما در این گزارش سعی کردیم به ارائه خصوصیات و تفاوت تیپ های ۲۰۶ هاچ بک پرداختیم. امیدواریم مورد پسند شما دوستان واقع شده باشد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *