دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

بررسی پژو ۲۰۷ صندوقدار و شناخت مزایا و معایب آن

  • ساناز براتی
  • ۲۱ فروردین ۱۳۹۹
  • ۰

از زمان ورود پژو ۲۰۷ به ایران تاکنون این خودرو محبوبیت زیادی بین خریداران داشته است و تنها مشکل برای بعضی از مردم نیاز به یک خودرو خانوادگی بود که پژو ۲۰۷ صندوقدار تولید شد تا این نیاز خریداران برطرف شود. این خودرو طراحی نسبتا خوبی داشته و نسبت به مدل هاچبک خود از عملکرد های بیشتری برخوردار است.

از زمان ورود پژو ۲۰۷ به بازار تا کنون این خودرو محبوبیت زیادی بین خریداران و مردم داشته است. بعد از آن ایران خودرو اقدام به تولید خودرو پژو ۲۰۷ صندوقدار کرد تا بتواند نیاز خانواده ها را برای داشتن یک خودرو خانوادگی فراهم آورد. در این مقاله قصد داریم به بررسی این پژو ۲۰۷ صندوقدار بپردازیم.

بررسی خودروی پژو ۲۰۷ صندوقدار

ایران خودرو پس از کسب موفقیت در فروش پژو ۲۰۷ هاچبک مدل صندوق دار آن را روانه بازار کرد. این خودرو با هاچبک آن فرق چندانی ندارد و از طراحی نسبتا خوبی بهره برده است. همچنین یک جعبه دنده اتوماتیک به آن اضافه شده است. و در حال حاضر فقط با یک تیپ عرضه می شود.

بررسی عملکرد پژو 207 صندوقدار

طراحی ظاهری خودرو

در بررسی قسمت جلو این خودرو با چراغ های خاص و نسبتا زیبا که یک ردیف لامپ ال ای دی به عنوان چراغ های روشنای روز در بالای آن قرار گرفته روبه رو می شویم. جلو پنجره و سپر جلویی مدرن و جذاب طراحی شده اند. در نمای کناری این خودرو هیچ تفاوتی با پژو ۲۰۶ صندوقدار ندارد و مثل آن طراحی نسبتا خوب و قابل قبولی دارد. در طراحی عقب خودرو جذابیت پژو ۲۰۷ هاچبک به چشم نمی خورد. در طراحی چراغ های عقب نیز از ال ای دی کمک گرفته شده است که زیبایی خودرو را دوبرابر کرده است. آینه های جانبی طراحی جدیدی دارند و نسبت به مدل قبلی جذابتر هستند. با اضافه شدن صندوق بار به این خودرو ۳۱ سانتی متر به طول این خودرو اضافه شده است. در طراحی پژو ۲۰۷ صندوقدار برای زیباتر شدن آن از یک اسپویلر کوتاه استفاده شده که خط قوس صندوق بار را پوشانده و در مسیر چراغ ترمز قرار گرفته است.

بررسی خودرو پژو 207 صندوقدار

طراحی داخلی خودرو

بعد از طراحی بدنه نوبت به بررسی کابین پژو ۲۰۷ صندوقدار می رسد. این خودرو در نمای داخل از طراحی ساده اما چشمگیری بهره برده است. روی غربیلک فرمان این خودرو را چرم مصنوعی پوشش داده است و دکمه های کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل بر روی آن قرار گرفته اند. در قسمت پشت فرمان صفحه آمپر به همراه سه دایره و یک مانیتور تک رنگ قرار گرفته اند. رودکش صندلی ها از نوع چرمی بوده و به صورت دستی تنظیم می شوند. در قسمت عقب صندلی ها قابلیت دو تکه شدن و تاشو بودن را دارند. همچنین پایه های ISOFIX نیز برای اتصال صندلی کودک تعبیه شده اند. نکته منفی در داخل کابین، فضای اندک داخلی آن است که با کشیدن صندلی جلو به سمت عقب، سرنشینان عقب جایی برای قرار دادن پاهایشان نخواهند داشت.

ملاحظه خودرو پژو 207 صندوقدار

  •  آرون گروپس

آپشن های رفاهی خودرو

از امکانات رفاهی پژو ۲۰۷ صندوقدار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین و سنسور عقب، سیستم مالتی مدیا مجهز به رهیاب ماهواره ای، آینه های جانبی برقی، کروز کنترل، صندلی تاشو عقب،تنظیم ارتفاع چراغ جلو، فرمان برقی EPS، ترمز عقب و دیسکی تجهیز شده به EBD، EBA و ABS، وجود دو کیسه هوا، رینگ آلومینیومی ۱۴ اینچ، سیستم صوتی مجهز به نمایشگر لمسی و قابلیت اتصال به بلوتوث، شیشه های برقی چهار درب و سیستم روشنایی بدرقه، سنسور نور و سانروف.

نقد بررسی پژو 207 صندوقدار

بررسی ایمنی خودرو

همانطور که در بررسی آپشن های رفاهی گفته شد پژو ۲۰۷ صندوقدار دارای دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو است . همچنین فرمان هیدرولیک این خودرو نسبت به مدل هاچبک از کیفیت بالاتری برخوردار است. سیستم ترمز این خودرو ABS ضد قفل است که وجود سیستم های کمکی EBD و EBA باعث ایمنی بیشتر این خودرو شده است.

پیشرانه و قوای فنی

با بررسی موتور پژو ۲۰۷ صندوقدار با پیشرانه آشنای TU5 مواجه می شویم. موتوری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با حجم ۱۵۸۷ سی سی، که ۱۰۵ اسب بخار دارد و گشتاور آن ۱۴۲ نیوتن متر است. با وجود اینکه TU5 دیگر به سرحالی قدیم نیست اما هنوز هم توانایی رقابت با دیگر خودروهای ۱.۵ و ۱.۶ لیتری را دارد. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۲.۶ ثانیه است و مصرف سوخت آن در جاده ۷ لیتر و در رانندگی شهری ۸ تا ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

ملاحظه پژو 207 صندوقدار

تجربه رانندگی با پژو ۲۰۷ صندوقدار

در بررسی پژو ۲۰۷ صندوقدار هنگام رانندگی با مهمترین تفاوت آن نسبت به مدل های دیگر تولید شده در ایران یعنی وجود فرمان EPS رو به رو  می شویم. فرمان های برقی سبکتر از نوع هیدرولیکی آن هستند که وجود آن در ترافیک های خسته کننده مزیتی بزرگ محسوب می شود. فرمان این خودرو با افزایش سرعت سفت تر و سنگین تر می شود. شتابگیری خاصی از این خودرو انتظار نمی رود با این حال ترمز گیری خوبی دارد و قابل رقابت با همرده های چینی خود است. دیگر مزیت این خودرو هزینه تعمیر و نگهداری گیربکس قدیمی آن است. در کل رانندگی نسبتا راحت و دلنشینی را با آن تجربه خواهید کرد.

نقد و ملاحظه ی پژو 207 صندوقدار

نتیجه گیری و بررسی ارزش خرید

در بررسی این خودرو با کیفیت بد مونتاژ که اولین گزینه برای رنجش خریدار است مواجه می شویم. که با توجه به قیمت نسبتا بالای آن مقرون به صرفه نیست. ولی با وجود ظاهری دلنشین و مصرف سوخت کم می توان دلیلی برای خرید این خودرو داشت. در کل پژو ۲۰۷ صندوقدار جهت استفاده برای سفر های کوتاه و خانوادگی مناسب است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *