دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

موثرترین راه های رفع و درمان سیاهی دور چشم

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۲ مهر ۱۳۹۴
  • ۰

سیاهی پوست اطراف چشم یکی از موارد شایعی است که اغلب افراد آن را در شرایط مختلف تجربه کرده اند. از آن جایی که این مسئله در زیبایی تاثیر زیادی دارد, باید آن را درمان کردو روش ها و اقدامات ساده ایی برای درمان سیاهی دور چشم وجود دارد.

عوامل مختلفی وجود دارد که سبب تیره شدن رنگ پوست اطراف چشم می شود که معمولا به سیاهی دور چشم شهرت دارد. سیاهی دور چشم مشکل جدی پوستی نمی باشد, با این حال سبب می شود صورت افراد خسته و ناسالم به نظر برسد. روش های ساده ایی برای درمان سیاهی دور چشم وجود دارد که به آسانی می توانند آن را رفع کنند.

موثرترین و ساده ترین روش های درمان سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم

برخی از علت های اصلی ایجاد سیاهی دور چشم وراثت, پیری, خشکی پوست, گریه های طولانی مدت, کار کردن به مدت طولانی در مقابل کامپیوترها, استرس روانی و جسمی, کمبود خواب و رژیم غذایی ناسالم است که می تواند زنان و مردان را در هر گروه سنی در برگیرد. در این مطلب 8 روش موثر و سریع را که سیاهی دور چشم را رفع می کند, آماده کرده ایم.

1- روغن بادام : روغن بادام یک ماده طبیعی بزرگ است که برای پوست ظریف اطراف چشم بسیار مفید است. استفاده منظم از این روغن به رفع سیاهی دور چشم کمک بسیاری می کند. علاوه بر روغن بادام می توان از روغن ویتامین E جهت رفع تیرگی دور چشم استفاده کرد. برای استفاده از این روغن توصیه می شود قبل از رفتن به رختخواب, مقدار کمی از روغن بادام را روی مناطق تیره اطراف چشم به آرامی ماساژ دهید و اجازه دهید روغن تا صبح در اطراف چشم قرار داشته باشد. صبح روز بعد آن را با آب سرد بشویید. این درمان را روزانه تا زمان رفع کامل تیرگی دور چشم انجام دهید.

حفظ سلامتی چشم

2- خیار : خیار خاصیت روشن کنندگی پوست دارد و همچنین به رفع تیرگی پوست اطراف چشم با اثر طراوت دهندگی و تسکین دهندگی کمک می کند و آن را به حالت طبیعی خود می رساند. به منظور استفاده از این میوه در درمان سیاهی دور چشم, خیار تازه ایی را برش داده و به مدت 30 دقیقه درون یخچال قرار دهید تا خنک شود. سپس برش های خیار را روی پوست تیره شده، به مدت 10 دقیقه قرار دهید و بعد این نواحی را با آب بشویید. این کار را دو بار در روز به مدت 1 هفته یا بیشتر انجام دهید و تاثیر فوق العاده آن را در درمان مشاهده کنید.

3- سیب زمینی خام : سیب زمینی خام دارای مواد طبیعی با خاصیت سفید کنندگی است که می تواند در درمان سیاهی و پف دور چشم بسیار موثر باشد. برای استفاده از این گیاه می توانید یک یا دو سیب زمینی خام را رنده کنید تا آب بیاندازد. سپس پنبه ایی را به آب سیب زمینی آغشته کنید و چشمان خود را بسته و آن را با پنبه آغشته به آب سیب زمینی کاملا بپوشانید و مطمئن شوید که پنبه تمام نواحی دور چشم و سیاهی های آن را در برگرفته است و به مدت 10 تا 15 دقیقه در همین حالت قرار بگیرید. سپس چشم را به خوبی با آب سرد بشویید. این کار را برای چند هفته, روزی یک یا دوبار انجام دهید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

4- گلاب : گلاب از مواد تشکیل دهنده بارو نکردنی درست شده است که برای مراقبت از پوست بسیار مفید هستند. گلاب دارای خاصیت تسکین دهندگی چشمان خسته است. برای استفاده از گلاب, پنبه را به آن کاملا آغشته کنید. سپس آن را بر روی چشمان بسته به مدت 15 دقیقه قرار دهید. این کار را دو بار در روز به مدت چند هفته انجام دهید تا سیاهی دور چشم درمان شود.

درمان سیاهی دور چشم

5- گوجه فرنگی: این گیاه دارای خواص سفید کنندگی می باشد که می تواند پوست را تا حد زیادی سفید کند. مخلوط یک قاشق چای خوری آب گوجه فرنگی را با نصف قاشق چای خوری آب لیمو تهیه کنید. به آرامی این مخلوط را بر روی نواحی تیره اطراف چشم ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بر روی این نواحی قرار بگیرد و بعد با آب بشویید. این کار را دو بار در روز به مدت چند هفته تکرار کنید. همچنین می توانید این کار را به تنهایی با آب گوجه فرنگی انجام دهید.

6- آب لیمو : ویتامین C موجود در آب لیمو می تواند در درمان سیاهی دور چشم بسیار مفید باشد. به علاوه پوست دور چشم را روشن می کند. برای استفاده می توانید پنبه را به آب لیمو تازه آغشته کنید و به مدت 10 دقیقه در اطراف چشمان بسته قرار دهید.. این کار را یک بار در روز به مدت چند هفته تکرار کنید سیاهی دور چشم درمان شود.

درمان سیاهی دور چشم

7- روغن نارگیل: ماساژ پوست اطراف چشم با روغن نارگیل یکی دیگر از روش های موثر در درمان سیاهی دور چشم است. به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی این روغن, استفاده از آن پوست را صاف کرده و مانع از ایجاد چین و چروک و خطوط ریز در زیر چشم می شود. به سادگی می توانید دور چشم را به آرامی با مقدار کمی از روغن نارگیل ماساژ دهید. سپس برای چند ساعت صبر کنید تا کاملا روغن جذب پوست شود و بعد با آب شستشو دهید. این کار را روزانه دو تا سه بار تا زمانی که تیرگی دور چشم رفع شود تکرار کنید.

درمان سیاهی دور چشم

8- شیر سرد : یکی دیگر از روش های موثر درمان سیاهی دور چشم, استفاده از شیر سرد می باشد. برای استفاده می تواند پنبه را به شیر سرد آغشته و چشم ها را کاملا با آن بپوشانید. به مدت چند دقیقه صبر کنید تا شیر جذب پوست شود, سپس با آب چشم ها را بشویید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *