دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آنچه باید در مورد عوارض لیفت صورت با نخ و مزایا آن بدانید

  • بهاره سلطانی
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

لیفت صورت برای ترمیم بافتهای شل پوست به کار می رود. اغلب زنان مسن از این روش برای از بین بردن چروکهای صورت استفاده می کنند. این روش در کنار مزایایی که دارد ممکن است مشکلاتی را نیز به وجود آورد. در این مقاله عوارض لیفت صورت با نخ را به طور کامل شرح می دهیم.

  لیفت صورت با نخ یک روش غیر جراحی انجام است که در آن نیاز به شکاف در خطوط صورت نیست. عوارض لیفت صورت با نخ ممکن است باعث شود که نتیجه نهایی مطلوب نباشد. بسیاری از متخصصان ماندگاری این روش را کمتر دانسته و معتقدند که جراحی بهتر می تواند به رفع چین و چروک صورت کمک کند.

پس زدن نخ ها توسط صورتروش انجام لیفت با نخ

در این روش نخ های خارداری در زیر پوست به صورت سفت و به شکل یکنواخت قرار می گیرند تا بتواند بافتهایی که شل شده اند یا دچار افتادگی و چروک هستند را بکشد, همراه این بافتها, چربی های پوستی و بافتهای زیرین هم کشیده می شوند.

لیفت صورت

عوارض لیفت صورت با نخ

در این روش پوست اضافی در جای خود باقی می ماند به همین خاطر احتمال بروز آسیبهای پوستی مانند متورم شدن و التهاب وجود دارد.
ممکن است عفونتهای پوستی بوجود آید و یا پوست دچار خون ریزی, خون مردگی و کبودی شود.

اگر در تعبیه نخ ها اشکال رخ داده باشد ممکن است بافتهای دو طرف صورت به شکل نامتقارن قرار گرفته و زیبایی را تحت شعاع قرار دهد و هم اینکه در هنگام فعالیت عضلات صورت, احساس ناراحتی و یا درد در بافتها ایجاد شود. یکی دیگر از عوارض لیفت صورت با نخ, بی حس شدن بافتهای صورت به طور موقت یا دائم هستند.

عوارض لیفت صورت با نخ

ممکن است بعد از لیفت, نخ ها حرکت کرده و جابجا شوند. در این صورت حتما به متخصص مورد نظر مراجعه کرده و از دستکاری یا فعالیتهای شدید صورت جلوگیری کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

یکی از موارد خطرناک لیفت پس زدن نخ ها از طرف بافتهای صورت است. ممکن است در این حالت نخ ها از سطح پوست خارج شده و باعث خون ریزی و زخمی شدن چند لایه پوستی شود.

 عفونت بعد از لیفت

عفونتها و حساسیتهای پوستی از موارد شایعی هستند که می توانند سلامت پوست را به مخاطره اندازند. از آنجایی که لیفتینگ پوست از طریق وارد شدن نخ به صورت است لذا باید توجه داشت که اولا اینکار باید توسط متخصص با تجربه انجام شود و در مکان کاملا بهداشتی, استاندارد و با وسایل استریل صورت گیرد. نخ و سوزن کاملا ضد عفونی شده و پوست نیز تمییز کرده تا باکتری های موجود در سطح آن از بین رفته و به سطح های زیرین نفوذ نکنند و باعث ایجاد عفونت نشوند.

شرایط لیفت صورت

فلج شدن بافت عصبی

اگر در هنگام جاسازی نخ در بافتهای زیرین, به یکی از شاخه های عصبی برخورد کند به آن آسیب وارد می شود. این آسیب ممکن است باعث افتادگی صورت و فلج شدن آن شود. به طوری که فعالیتهای حرکتی صورت مانند باز و بسته شدن چشم, لبخند زدن, اخم کردن و بالا بردن ابروها با اشکال مواجه شود. آسیب به شاخه های عصبی معمولا کم اتفاق می افتد ولی در صورت بروز درمان آن مشکل است.

عوارض لیفت صورت با نخ

زخم شدن

لیفت صورت با تعدادی نخ ریز و سوزن تو خالی انجام می شود که باعث باقی ماندن نشانه هایی بر روی پوست می شود. اغلب این نشانه ها روشن هستند به همین خاطر در پوستهای تیره بیشتر نمود دارند. این نشانه ها با روشهای ترمیمی توسط متخصص از بین می رود ولی در مواردی دستکاری این زخم های کوچک باعث عفونت و بزرگ شدن آنها شده و آثارش باقی می ماند.از آخرین عوارض لیفت صورت با نخ  می توان به نا موفق بودن آن اشاره کرد. ممکن است نخ ها با جابجایی و یا مشکلات دیگر مانند چربی کم زیر پوستی و یا متخصصی که تجربه کافی در زمینه لیفتینگ ندارد نتواند پوست را در جایی مشخص سفت کرده و نگه دارد, در این صورت می توان با لیفت مجدد آن را ترمیم کرد.
روش لیفت صورت

سن مناسب برای انجام لیفت صورت با نخ

از این روش معمولا خانوم ها و آقایان در سنین ۳۰ تا ۵۰ ساله به منظور رفع چین و چرک های سطح صورت و گردن می توانند استفاده نمایند، استفاده از این روش جایگزین مناسبی به جای جراحی های سنگین می باشد.

ضمن اینگه لیفت با نخ برای افرادی که قبلا جراحی لیفتینگ را انجام داده اند اما اکنون دچار افتادگی پوست صورت شده اند، بسیار مناسب می باشد؛ توجه داشته باشید که جراحی لیفتینگ با عمل لیفت با نخ تفاوت دارد.

همه خانوم ها و اقایانی که دارای چین و چروک، خطوط و افتادگی خفیف و ملایم پوست شده اند، می توانند از عمل لیفت با نخ استفاده کنند، البته قبل از انجام این کار بهتر است با مشاوران و متخصصان در این زمینه مشورت کنید تا مشخص شود که آیا پوست شما نیاز به لیفت با نخ دارد یا خیر.

خطرات لیفت صورت با نخ

عمل کوچک کردن بینی با لیفت نخ

از لیفت بینی می توان برای داشتن بینی خوش فرم و زیبا بهره گرفت. این عمل نیاز به جراحی ندارد، در گذشته معمولا از روش رینو پلاستی سنتی که یک نوع عمل جراحی برای اصلاح و بازسازی بینی است به منظور زیباسازی بینی استفاده می شده است، اما در سالهای اخیر به دلیل پیشرفت تکنولوژی، در برخی موارد برای زیباسازی بینی دیگر نیازی به انجام عمل جراحی نمی باشد.

برخی افراد تمایل به اعمال تغییرات اندکی بر روی بینی خود هستند. زیرا بینی عضوی مهم در صورت است که به دلیل قرار گیری آن در مرکز صورت، کوچکترین تغییری در آن می تواند تغییرات اساسی و مشهودی را در چهره ایجاد نماید، بنابراین طبیعی است که بسیاری از افراد علاقه ای به رفتن به زیر تیغ جراحی ندشته باشند، در نتیجه لیفت بینی بیشتر مورد توجهشان می باشد. برای این منظور این عمل با قرار گرفتن یک کانول برای افرادی که خواهان رفع افتادگی هستند، طرح ریزی شده و انجام می پذیرد.

عوارض لیفت پوست با نخ

امیدواریم که این مطلب برای شما همراهان عزیز مفید بوده باشد. قبل از انجام لیفت صورت با نخ حتما تمام جوانب گفته شده را در نظر بگیرید تا از عوارض احتمالی آن در امان بمانید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *