دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

درمان افتادگی پوست صورت و زمان مراجعه به پزشک

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب شما را با روش های درمانی برای افتادگی پوست صورت آشنا می کنیم و برایتان خواهیم گفت چه درمان هایی در چه مراحالی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر دچار افتادگی پوست هستید این بخش را از دست ندهید.

با ازدیاد سن برخی از نواحی پوست دچار افتادگی می شود. بسیاری از خانم ها دوست ندارند که این روند طبیعی افزایش سن خود را طی کنند بنابراین به دنبال راهی برای درمان افتادگی پوست صورت هستند. در ادامه روش هایی را برای این کار به شما معرفی خواهیم کرد.

درمان افتادگی پوست

درمان افتادگی پوست صورت

بسیاری از افراد به محض این که پوستشان افتاده می شود به دنبال راهی برای درمان آن هستند. برای درمان هر نوع افتادگی پوست می توان راه حل هایی مناسب پیشنهاد داد بنابراین قبل از اقدام به انجام کاری باید متوجه شوید که پوست شما تا حد خفیف، متوسط و یا شدید دچار افتادگی شده است تا  روش های درمانی مربوط به هرکدام را در پیش بگیرید.

درمان افتادگی پوست خفیف

شاید برایتان جالب باشد اما هر چقدر زود تر متوجه افتادگی پوست خود شوید درمان آن راحت تر و کم هزینه تر می باشد بنابراین بهتر است به پوست خود دقت کنید تا سریعا بتوانید از این مشکل جلوگیری کنید.

ورزش کنید.

یکی از روش های نسبتا جالبی که می توانید برای درمان افتادگی صورت به کار بگیرید این است که ورزش کنید و ورزش صورت را از یاد نبرید. در واقع با استفاده از تمریناتی که برای صورت وجود دارد می توانید به راحتی از شر غبغب و افتادگی پوست در ناحیه گلو و سایر نقاط رهایی یابید.

استفاده از ماسک های خانگی

ماسک های خانگی معجزه های کم هزینه ای برای پوست هستند و شما می توانید با استفاده از آن ها افتادگی پوست خود را درمان کنید. ماسک های مناسب برای این کار شامل ماسک کیوی، ماسک ماست و ماسک قهوه می باشد.

  •  آرون گروپس

ماسک خانگی برای درمان شل شدگی پوست

استفاده از مکمل ها

یادتان باشد که برای پیشگیری از چین و چروک های پوستی می بایست تمامی ویتامین های بدن را با استفاده از مواد طبیعی و یا سایر مکمل ها جبران کنید در غیر این صورت ممکن است دچار پیری زود رس شوید و پوستتان زود تر از سایر هم سن و سال هایتان پیر شود. مکمل های مناسب برای این درمان عبارت است از :

  • کلاژن های هیدرولیز شده که توانایی پیشگیری از آثار منفی پیری را دارد.
  • پروتئین ها که توانایی ساخت کلاژن را دارند و می توانند به جوان ماندن پوست کمک کنند.
  • ویتامین C که نقش بسیار زیادی در تولید کلاژن دارد.
  • ژلاتین

استفاده از کرم ها

برخی از کرم ها و لوسیون ها می توانند به سفت شدن پوست شما کمک کنند و همچنین می توانند خاصیت ارتجاعی دور چشم را بهبود می بخشند. این کرم ها باید حاوی رتینول باشند تا بتوانند کلاژن سازی را افزایش دهند.

تغییر در سبک زندگی

اگر دوست دارید پوست صورتی جوان داشته باشید لازم است تا نگاهی به سبک زندگی خود بیندازید. در واقع سبک زندگی شما ممکن است با پیری زود رس ارتباط مستقیمی داشته باشد بنابراین سعی کنید همیشه نکاتی را رعایت کنید تا پوستتان پیر نشده و شاهد افتادگی های آن نباشید. این نکات ارزشمند عبارت اند از :

  • هیدراته نگه داشتن بدن با استفاده از ۷ تا ۱۰ لیوان آب در روز
  • استفاده از کرم های ضد آفتاب
  • عدم استعمال دخانیات

افتادگی پوست صورت

درمان افتادگی پوست متوسط

اگر افتادگی پوست صورت شما متوسط باشد می توانید هنوز هم از روش های غیر تهاجمی استفاده کنید و یا از روش هایی بهره بگیرید که تهاجم کم تری دارند. این روش ها به شما کمک می کند تا بتوانید رنگ و خاصیت ارتجاعی پوست صورت را بهبود بخشید.

لیزر درمانی

روش های لیزر درمانی امروزه بسیار گسترده شده است و شما می توانید با استفاده از این روش ها تولید کلاژن را در پوست افزایش داده و رنگ پوست خود را بهبود بخشید. از این روش می توانید برای سایر بخش های بدن مانند بازو ها و ساق پا و شکم نیز استفاده کنید.

جوان سازی پوست با لیزر

این روش کمی تهاجمی می باشد ولی اثر بسیار زیادی بر روی پوستتان دارد و باید مدت زمان بیش تری را استراحت کنید تا ماندگاری این روش افزایش یابد. در این روش لایه های رویی پوست را از بین می برند و با استفاده از گرما لایه های زیرین را سفت تر می کنند.

روش MFU

این روش به اولتراسوند فوق متمرکز مشهور می باشد و با استفاده از گرما پوست را وادار به کلاژن سازی می کند. استفاده از این روش کمی طولانی است و چندین ماه زمان می برد تا نتیجه نهایی آن را مشاهده کنید. البته این روش دائمی نمی باشد و حدودا ۱ سال ماندگاری دارد.

چه زمانی باید به پرشک مراجعه کنیم؟

درمان افتادگی بیش از حد پوست

اگر دیر به فکر پوست خود افتاده اید و دوست دارید بار دیگر صورتی سالم و زیبا داشته باشید باید از روش های تهاجمی تر استفاده کنید. یادتان باشد جراحی های کانتورینگ روشی ساده می باشد که با استفاده از آن شما می توانید به درمان افتادگی پوست صورت خود کمک کنید. البته از این روش برای قسمت های مختلفی از بدن قابل انجام می باشد و شما می توانید برای بازو ها، شکم و سایر نقاط بدن خود از آن ها استفاده کنید.

زمان مراجعه به پزشک

بسیاری از افراد بعد از انجام روش های کانتورینگ و یا لیزر دیر به پزشک مراجعه می کنند و هر عارضه ای را طبیعی می شمارند. در نظر داشته باشید که همیشه می توانید با مراجعه زود هنگام از اتفاقات بسیار زیادی پیشگیری کنید. زمان مراجعه به پزشک بعد از انجام هر یک از روش ها بالا عبارت است از :

  • مشاهده بثورات پوستی
  • سوختگی بیش از حد بعد از لیزر
  • سوزش و درد بسیار شدید در ناحیه مختلف پوست صورت

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *