دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

از عوارض بوتاکس پیشانی چه می دانید؟

  • بهاره سلطانی
  • ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

یکی از نقاط صورت که بیشتر در آن بوتاکس انجام می شود, پیشانی است. بوتاکس پیشانی به منظور از بین بردن خط اخم و سایر خطوط انجام می گیرد. گفتنی است همین عاملی شده است که عوارض بوتاکس پیشانی در چند سال اخیر بیشتر شود. در این مقاله به طور کامل به شرایط بوتاکس و مراقبتهای آن می پردازیم.

در بوتاکس یک سم ضعیف شده که توسط نوعی باکتری تولید می شود را به عضله مورد نظر تزریق می کنند تا با مهار حرکت عضله به ثابت ماندن آن کمک کرده و باعث رفع چین و چروک صورت شود. بوتاکس در کنار مزایایی مانند جوان شدن چهره, ممکن است دارای مضراتی هم باشد. در ادامه با عوارض بوتاکس پیشانی آشنا می شوید.

شرایط سنی بوتاکس

عوارض بوتاکس پیشانی چیست؟

بوتاکس وقتی خطر ساز می شود که توسط فرد غیر متخصص و در مکانهایی غیر از بیمارستان یا کلینک های معتبر انجام شود. همچنین تزریق دوز اشتباه یا تزریق بیش از اندازه و یا پخش کردن آن در تمام نواحی اطراف ممکن است سبب از کار افتادن عضلات صورت شود که معمولا با علائمی مانند افتادگی پلک و ابرو, سر درد, افتادگی بینی و تغییر شکل دهان رخ می دهد.

گاهی به علت عدم تقارن دو طرف صورت یا ابرو ممکن است تزریق و جذب نا برابر صورت بگیرد که نتیجه نهایی با اشکال مواجه شود. به طور کلی علاوه بر انتخاب متخصص و مکان مناسب جهت تزریق بوتاکس باید یکسری مراقبتها را هم لحاظ کرد. لازم است بدانید که بیشتر عوارض بوتاکس پیشانی بعد از چند ماه از بین می رود.

علت بوجود آمدن عوارض بوتاکس پیشانی

شایعترین عوارض بوتاکس در پیشانی

اگر فردی که پیشانی اش را بوتاکس کرده است, احساس سنگینی در آن ناحیه حس کرد و همچنین حالت چهره اش عبوس شد بدین معنی است که مقدار دوز زیادی به عضله های پیشانی تزریق شده است.

ممکن است پیشانی درد بگیرد و کبود شود و یا حالت سوزن سوزن شدن پیدا کند در این صورت احتمال می رود که داروی مصرفی بوتاکس فاسد بوده است.

همچنین بی حرکت شدن و یا سخت حرکت دادن عضله های صورت نشان دهنده خطا در استفاده از دوز صحیح بوده است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

از عوارض این نوع بوتاکس می توان به تغییر شکل ابروها اشاره کرد. ممکن است ابروها به سمت بالا کشیده شده و چروکهای ریزی در اطراف آن شکل بگیرد.

یک سری عوارض های جسمی دیگر مانند مسمومیت غذایی همراه با حالت تهوع و استفراغ, تاری دید, دوبینی, سر درد شدید, درد صورت, تغییر صدا و حتی از دست رفتن صدا همراه باشد.

عوارض بوتاکس پیشانی

مراقبتهای ویژه بعد از تزریق بوتاکس پیشانی

همانطور که در ابتدا گفته شد عمده عوارض بوتاکس پیشانی به دلیل اشکال در مقدار دوز آن و نحوه تزریق آن است. اما در بعضی موارد عدم مراقب صحیح بویژه در ساعات و روزهای اولیه بعد از تزریق ممکن است سبب بروز عوارض یا اشکال در نتیجه آن شود. به همین منظور ما چند نکته مهم که عمل به آنها ضروری است را در این مطلب آوردیم.

برای اینکه عضله های صورت بهتر بتوانند بوتاکس را جذب کنند, بهتر است که آن نواحی دستکاری نشود و حرکتهای شدید عضلانی صورت نگیرد, در صورت لزوم می توان کیسه های کوچک یخ را چندین ساعت با احتیاط در محل تزریق قرار داد. همچنین بهتر است فرد تا ۵ ساعت دراز نکشد و فعالیتهای بدنی را کاهش دهد.

عوارض بوتاکس پیشانی

موارد منع بوتاکس

در کنار افزایش روند تزریق بوتاکس یک سری از افراد نباید از این روش استفاده کنند. از جمله کسانی که دچار بیماری ام اس هستند یا بیماری هایی که در نتیجه ضعف سیستم ایمنی بدن بوجود آمده اند. همچنین افرادی که مبتلا به فلج عضلانی هستند و معلولیتهای حرکتی دارند نمی توانند از بوتاکس استفاده کنند.

افرادی که سنشان زیر ۱۸ سال است و همچنین کسانی که بالای ۷۰ سال دارند نمی توانند از بوتاکس استفاده کنند.

تزریق بوتاکس در دوران بارداری ممنوع است زیرا احتمال بروز عوارض در دوران حاملگی بیشتر است و ممکن است عوارض ناشی از آن برای جنین خطراتی را به همراه داشته باشد.مضرات بوتاکس

بیماران قلبی عروقی و افرادی که اختلالات انعقادی دارند نیز نباید بوتاکس انجام دهند.

گفتنی است که مصرف بعضی داروها باعث می شود که عوارض بوتاکس تشدید شده و خطراتی را بوجود آورد. از جمله این داروها می توان به داروی ضد انعقاد خون اشاره کرد. همچنین اگر قصد دارید بوتاکس کنید و در یک ماه اخیر واکسیناسیون یا آمپول تزریق کرده اید, بهتر است بوتاکس را به تعویق بیندازید.

شرایط بوتاکس

قبل از انجام این عمل حتما پزشک را در جریان بیماری ها یا داروهای مصرفیتان قرار دهید و از تخصص و مهارت پزشک مورد نظر اطمینان حاصل کنید. تحت هیچ شرایطی تزریق را در مکانهایی مانند آرایشگاه یا کلینیک های بدون مجوز انجام ندهید.

مراقبت های ویژه بعد از تزریق بوتاکس دور چشم

پس از تزریق بوتاکس دور چشم باید به یک سری نکات دقت داشته باشید و آن ها را رعایت کنید که عبارتند از :

دراز نکشیدن :

بعد از تزریق بوتاکس دور چشم از دراز کشیدن خودداری نمایید زیرا، سبب افزایش احتمال حرکت بوتاکس در زیر پوست خواهد شد و در نتیجه باعث بروز مشکلاتی می شود از این رو، طبق توصیه متخصصین زیبایی بعد از تزریق بوتاکس به مدت چهار ساعت دراز نکشید.

خودداری از ماساژ ناحیه تزریق :

از دیگر نکاتی که باید بعد از تزریق بوتاکس رعایت کنید خودداری از فشار و ماساژ ناحیه تزریق است زیرا، باعث افزایش احتمال پخش شدن بوتاکس در زیر پوست می شود که با مشکلاتی از جمله : فلج شدن صورت و افتادگی پلک همراه خواهد شد.

بوتاکس دور چشم و مراقبت های بعد از آن

پرهیز از حمام رفتن به مدت ۲۴ ساعت :

دوش گرفتن پس از بوتاکس امکان دارد در زیر پوست پخش شود بنابراین اجازه دهید به مدت ۲۴ ساعت از انجام این فرآیند زیبایی بگذرد تا هیچ گونه مشکلی به وجود نیاید.

خودداری از مصرف دخانیات و الکل :

از مصرف الکل و دخانیات پرهیز کنید زیرا، علاوه بر افزایش میزان التهاب ناحیه تزریق، آسیب جدی به پوست وارد می کند از این رو، بهترین کار این است بعد از تزریق بوتاکس به مدت ۲۴ ساعت از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید تا با مشکلاتی رو به رو نشوید.

چه مراقبت‌هایی را باید بعد از بوتاکس دور چشم انجام دهیم؟

اجتناب از مصرف داروهای ضد التهاب :

از عوارض جانبی بوتاکس دور چشم قرمزی و تورم است که بعد از زمان ۲۴ ساعت برطرف می شود اما برخی از افراد به منظور کاهش این علایم از ایبوپروفن و ایندومتاسین استفاده می کنند که علاوه بر طولانی کردن دوره درمان سبب بروز خونریزی و کبودی هایی نیز خواهد شد بنابراین، پس از انجام این روش زیبایی از مصرف این دارو پرهیز نمایید همچنین بهترین و موثر ترین روش جهت مقابله با تورم و قرمزی کمپرس آب سرد می باشد.

در پایان به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی با عوارض بیماری می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *