دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

خواص چای بابونه را بهتر بشناسید

  • مرضیه نیکزاد
  • ۱۰ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

بابونه گیاهی معطر می باشد که در کنار مزارع و جاده ها به صورت خودرو می روید. این گیاه موجب سلامتی معده و تقویت مغز می شود. در این مطلب با خواص چای بابونه در خدمت شما دوستان عزیز می باشیم.

علاوه بر چای سبز چای بابونه نیز فواید درمانی بسیاری دارد. از چای بابونه برای دردهای شکمی و مشکلات مربوط به معده استفاده فراوانی می شود همچنین این چای را به همراه نعناع فلفلی برای راحت تر هضم شدن غذا می توان استفاده کرد. در مقالات گذشته با خواص بابونه آشنا شدیم در این مقاله با خواص چای بابونه در خدمت شما دوستان عزیز می باشیم، بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

از چای بابونه اغلب برای رفع گرفتگی های عضلانی استفاده می کنند. مصریان باستان از این چای برای رفع گرفتگی های عضلات بدن به خصوص گرفتگی عضلات در دوره قاعدگی استفاده می کردند همچنین نوشیدن چای بابونه موجب افزایش میزان ادرار گلیسین می شود. در ادامه با بررسی فواید دارویی و درمانی چای بابونه در خدمت شما مخاطبان عزیز می باشیم.

آشنایی با انواع خواص چای بابونه

خواص چای بابونه چیست؟

این چای بسیار خوش طعم فواید بسیاری دارد که به بی خوابی و کاهش وزن کمک می کند. خاصیت آرامش بخش بودن بابونه موجب می شود که قبل از خواب به شما آرامش دهد و به خواب بهتر شما کمک می کند. چای گل بابونه از بدن در مقابل سلول های سرطانی جلوگیری می کند. نوشیدن این چای از پیشرفت بیماری دیابت جلوگیری کرده و سطح قند خون بدن را تحت کنترل قرار می دهد.

خواص بی نظیر چای بابونه

فواید چای بابونه برای پوست

  • چای بابونه به علت داشتن آنتی اکسیدان ضد التهاب و ضد میکروب است که موجب بهبود زخم های صورت شده و زخم ها را ضد عفونی می کند.
  • این چای یک سفیدکننده بسیار عالی برای پوست می باشد که چهره را روشن کرده و موجب درخشش طبیعی پوست می گردد.
  • چای بابونه را با مواد دیگری ترکیب نماید و بگذارید تا سرد شود سپس از آن به عنوان تونر برای پوست صورت خود استفاده نمایید.
  • خواص چای بابونه آفتاب سوختگی را درمان می کند و سوزش پوست صورت را بهبود می بخشد و موجب بهبودی زخم های صورت می شود.
  • این چای پوست صورت را زیبا و جوان می کند و از پیری زودرس جلوگیری می کند.
  • چای بابونه را با پودر شیر ترکیب نمایید و از آن به عنوان یک لایه بردار برای پوست صورت و بدن استفاده نمایید.
  • از خواص دارویی چای بابونه برای از بین بردن جای جوش و آکنه می توان استفاده کرد.

خواص چای بابونه برای پوست

درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

چای بابونه دارای خاصیت ضد باکتریایی است و به بهبود سرماخوردگی کمک می کند. با نوشیدن چای گل بابونه و بهره گیری از این فواید چای بابونه می توانید سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کرده و همچنین به بهبودی بیماری آنفولانزا کمک می کند.

درمان درد قاعدگی

نوشیدن چای بابونه موجب تسکین دردهای قاعدگی می شود. گلیسین موجود در چای گل بابونه دردهای عضلانی را برطرف می کند از این رو با نوشیدن یک فنجان از این چای گرفتگی های قاعدگی تسکین پیدا کرده و عضلات رحم شل می شوند.

  •  آرون گروپس

فواید چای گل بابونه و درمان میگرن

برای کاهش سردرد و همچنین کاهش درد میگرن روزانه یک فنجان از این چای را استفاده نمایید. این چای به تسکین دردهای ناشی از میگرن کمک بسیاری می کند. همچنین برای کاهش دردهای عصبی و درد دندان بهتر است که از چای بابونه استفاده کرد.

شست و شوی موی سر

شما می توانید چای بابونه را به ماسک های مو اضافه کرده و از آن به عنوان یک درمان خانگی استفاده نمایید. این چای برای درمان شوره سر مورد استفاده قرار می گیرد. این چای مو را تغذیه می کند و به آن درخشش و زیبایی خاصی می بخشد. اگر مدت زمان زیادی از این چای و گل بابونه استفاده نمایید باعث می شود که رنگ موهای شما روشن تر شود.

فواید چای بابونه

درمان هموروئید

برای تسکین دردهای بواسیر می توانید از فواید چای بابونه استفاده نمایید همچنین می توانید برای درمان هموروئید از پماد بابونه نیز استفاده کنید.

پیشگیری از پوکی استخوان

از دیگر فواید بی نظیر عصاره بابونه بر سلامت بدن کمک به تحرک فعالیت سلول های سازنده استخوان ها می باشد از این رو، مصرف چای بابونه کمک زیادی به افزایش تراکم استخوان ها می کند و همچنین سبب جلوگیری از پوکی استخوان می شود.

فواید چای بابونه بر سلامت بدن

کاهش سطح قند خون

استفاده از چای بابونه برای آن دسته از افرادی که از دیابت رنج می برند بسیار مفید و موثر است زیرا، مصرف این چای کمک زیادی به کنترل دیابت در آن ها می کند.

درمان سندروم روده تحریک پذیر

بسیاری از افراد از سندروم روده تحریک پذیر رنج می برند، این چای کمک زیادی به کاهش گرفتگی معده و تشکیل گاز و نفخ در دستگاه گوارش می شود در نتیجه باعث می شود از شر سوزش معده و اختلالات معده رها شوید، بنابراین از مصرف این چای بسیار خوشمزه و پرطرفدار غافل نشوید.

بررسی خواص چای بابونه

سلامت دهان و دندان

از دیگر فواید بی نظیر بابونه سلامت دهان و دندان است که با عفونت دهان مبارزه می کند و باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان می شود در نتیجه کمک زیادی به محافظت از لثه و دندان ها می کند همچنین به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی باعث درمان دندان درد می شود.

درمان درد چشم

به منظور بهبود آبریزش بینی و چشم درد می توانید در آب جوش مقداری بابونه و یک قاشق مرباخوری سرکه در آن ریخته سپس با بخار حاصل از آن صورت را بخار دهید.

فواید باورنکردنی چای بابونه

روش تهیه چای بابونه

دو لیوان آب گرم و یک قاشق غذا خوری گل بابونه را همراه با کمی نبات داخل یک قوری شیشه ای یا چینی بریزید و اجازه دهید دم بکشد سپس آن را بنوشید.

نکات مهم

  • افرادی که به بابونه آلرژی دارند بهتر است از آن استفاده نکنند.
  • در دوران بارداری نباید از بابونه استفاده کرد زیرا بابونه محرک رحم می باشد و موجب سقط جنین می شود.
  • افرادی که مبتلا به بیماری های خونی هستند بهتر است از چای بابونه دوری کنند زیرا کومارین موجود در بابونه موجب افزایش خونریزی می شود.
  • مصرف بیش از حد چای بابونه باعث ناراحتی های معده و اسهال می شود.
  • از مصرف همزمان بابونه با دارو های رقیق کننده، الکل و…پرهیز نمایید.

فواید چای خوش طعم بابونه

در این مقاله با خواص چای بابونه آشنا شدید که امیدواریم با به کارگیری این روش ها بدنی سالم و سلامت داشته باشید. در پایان پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل برای آشنایی با خواص انواع مواد غذایی دیگر به بخش خواص مواد غذایی مجله آرگا مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *